گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

آرشیو سی دی ها

۸۵/۰۲/۱۵

من عادت دارم هر چند وقت یک بار کارهای خودم، برنامه‌ها و فایلهای داونلود شده و آت و آشغالهای دیگر مثل آن را روی سی‌دی رایت می‌کنم و در صورتی که آن موارد جزء نیازهای فعلیم نباشند آنها را از روی کامپیوتر پاک می‌کنم.

اما تصورش را بکنید که بخواهید بین دهها سی‌دی که محتویات اغلب آنها هم مرتب شده نیست و به صورت فله‌ای رایت شده دنبال یک فایل خاص بگردید. برای حل این مشکل من دو سال و نیم پیش برنامه‌ای نوشتم که هنوز هم از آن استفاده می‌کنم. کار با این برنامه این طوری است که من هر دفعه سی‌دی جدیدی رایت می‌کنم آن را داخل سی‌دی‌رام می‌گذارم و با انتخاب اولین گزینه منوی برنامه، این برنامه فهرست فایلهای موجود روی سی‌دی را به صورت یک فایل خاص در یک دایرکتوری پیش فرض قابل تغییر توسط یکی از گزینه‌های دیگر منو ذخیره می‌کند و آن را بر اساس برچسب سی‌دی نامگذاری می‌کند. برای تغییر این نام -در صورت لزوم- به آن دایرکتوری می‌روم و اسم فایل را عوض می‌کنم. به این ترتیب مجموعه‌ای از مشخصات سی‌دی‌ها را یک جا دارم و داخل آنها جستجو می‌کنم.

برنامه نقایص زیادی دارد، اشکال هم زیاد دارد. از جمله نقایص آن این است که اگر چند درایو سی‌دی‌رام داشته باشید فقط با درایو اولی طبق ترتیبی که در ویندوز نامگذاری شده‌اند کار می‌کند. همچنین امکان جستجو با استفاده از نمادهای * و ? وجود ندارد. از لحاظ مدیریت حافظه فوق العاده ضعیف است. اما خیلی از این اشکالات می‌تواند با صرف وقت نسبتاً کمی توسط یک برنامه‌نویس حل شود و البته خود من فعلاً (و احتمالاً هیچ وقت) قصد تصحیح و بازنویسی آن را ندارم، چون شخصاً با آن مشکلی ندارم! چند وقت پیش یک برنامه مشابه را یک جا دیدم. مدتی با آن کار کردم ولی از آن خوشم نیامد. این طرح می‌تواند توسط یک برنامه‌نویس به یک برنامه عالی تبدیل شود. تصورش را بکنید برنامه‌ای که بتواند پیش نمایش عکسها، فیلمها و موسیقیهای رایت شده را بدون نیاز به گذاشتن سی‌دی اصلی نشان دهد، قابلیت ایندکس کردن ویدئو سی‌دی، دی‌وی‌دی فیلم و سی‌دی صوتی را داشته باشد، یا حتی قابلیت مرتب سازی مجدد محتوای سی‌دی‌ها ، حذف فایلهای تکراری و امکان تولید و رایت سی‌دی‌های جدید مرتب شده را داشته باشد.

قبلاً نصاب برنامه را برای استفاده کننده‌های احتمالی در دسترس گذاشته بودم. حالا می‌خواهم کد منبع آن را هم در دسترس بگذارم تا بلکه یک بنده خدایی بیاید و ما را به آرزوهایمان برساند! هر چند با توجه به تجربه‌های قبلی حدس می‌زنم این کار بیشتر برای ملت نمره و پروژه می‌شود تا برای ما نرم‌افزار! در هر صورت کد برنامه با استفاده از سی‌پلاس‌پلاس و ای‌پی‌آی ویندوز و به صورت شیءگرا نوشته شده و حجم نسبتاً کمی دارد. برای نگهداری ساختار فایلها هم از ساختار درختی استفاده شده است. برای دریافت کد منبع و همچنین فایل اجرایی ویرایش جدیدتر این برنامه می‌توانید به اینجا مراجعه کنید (برای دریافت نیاز به ثبت نام یا استفاده از نام کاربری دیگران دارید).

برنامه نگهداری مشخصات سی دی ها

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۶ نظر

محمد:

تاریخ: ۸۵/۱۰/۲۰ ساعت: ۲۲:۲۹

سلام قربان

یه سر تشریف بیارید به ادرس زیر ببینید چه خبره ..

http://my.blackmice.com/showthread.php?t=9320

بیاین خوب ه نیاین بده .

اومدین نظر هم بدین لطفا .

مرسی

باربی:

تاریخ: ۸۵/۱۰/۲۱ ساعت: ۱۷:۴۷

هان؟آره بیا همون جا که گفت:)

Master:

تاریخ: ۸۵/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۰:۲۰

هه یه مشکل همه که عضو نیستن مادر زاد .پس نمیتونن چزی ببینن ..چون پابلیک نیسش

farbod_91:

تاریخ: ۸۵/۱۰/۲۳ ساعت: ۵:۲۱

چرا دیگه تخصصی ها پابلیک شد

هوی بچه ها اسپم نکنین تو کامنت این بدبخت بریا تاپیک میبینم که…

حسین:

تاریخ: ۹۱/۰۷/۰۲ ساعت: ۱۳:۴۹

دستگاه آرشیو هوشمند CD و DVD با قابلیت ذخیره سازی ۱۰۰ دیسک در هر یونیت , جستجوی هوشمند از طریق کامپیوتر میزبان , خروج خودکار دیسک حسب درخواست کاربر , رمز کذاری دیسکهای خاص, اتصال خودکار دستگاه به دستگاه بعدی و ۲ برابر شدن حجم آرشیو ,

حسین:

تاریخ: ۹۱/۰۷/۰۲ ساعت: ۱۳:۵۲

دستگاه آرشیو هوشمند CD و DVD با قابلیت ذخیره سازی ۱۰۰ دیسک در هر یونیت , جستجوی هوشمند از طریق کامپیوتر میزبان , خروج خودکار دیسک حسب درخواست کاربر , رمز کذاری دیسکهای خاص, اتصال خودکار دستگاه به دستگاه بعدی و ۲ برابر شدن حجم آرشیو ,
جهت سفارش دستگاه لطفا تماس بگیرید
۰۹۱۲۱۷۷۹۳۱۵
majedhonar@yahoo.com

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.