گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

فال حافظ برای وبلاگ شما!

۸۵/۰۵/۱۰


برای دریافت کد فال حافظ به این صفحه مراجعه کنید.

خیلی‌ها دوست دارند دیوارهای خانه یا محل کارشان را با تابلو، نوشته یا آویزهای تزئینی بیارایند. در مورد وبلاگها و سایتها هم اینجور خوش‌سلیقگیها را زیاد می‌بینیم (هر چند طرفداران کارایی و کارآمدی در طراحی وب چندان موافق استفاده از این عناصر نیستند). انواع لوگوهای رنگارنگ، عکسها و بنرها، تیترهای خبری سایتهای معروف به صورت ثابت و متحرک، تکه‌های آهنگ، آب و هوای شهرها و مانند آنها انواع المانهای تصویری هستند که بسیاریشان فقط برای زیباتر به نظر رسیدن صفحات به کار گرفته می‌شوند و معمولاً کارکردشان حداکثر نشان دادن عقاید و دلبستگیهای شخصی نویسنده یا صاحب آن صفحات است.

داشتم سایت ریسنت دات آی آر را نگاه می‌کردم : سایتی که مجموعه‌ای از اشعار حافظ، سعدی و مولوی و همچنین متن قرآن و شاهنامه را به صورت قابل جستجو در اختیار علاقمندان می‌گذارد (و در عین حال راجع به پدیدآورندگان خودش ، هدفشان و این که چرا این اسم عجیب را برای سایتشان انتخاب کرده‌اند اطلاعات آنچنانی در اختیار کاربر نمی‌گذارد). در این رابطه قابلیت جالبی که در این سایت نظرم را جلب کرد ارائه‌ی یک خروجی آر اس اس برای اشعار حافظ و همچنین متن قرآن بود که به صورت تصادفی (تقریباً با همان حالت فال) یک شعر از حافظ یا بخشی از قرآن در آن قرار می‌گیرد.

فکر کردم ارائه‌ی کارهایی از این نوع با توجه به آن که در صورت شناسانده شدن احتمالاً مورد استقبال طرفدان آویزهای الکترونیکی قرار خواهد گرفت می‌تواند کمک کند که یک سری المانهای بومی و مختص فرهنگ خودمان برای سایتها و وبلاگهایمان درست کنیم و به این ترتیب خودمان و بازدیدکنندگانمان را به مرور و بازخوانی یادگارهای گذشتگانمان عادت دهیم.

سرویسهای زیادی هستند که امکان اضافه کردن آسان خروجی یک فید را به سایت بدون تکیه بر امکانات طرف سرور ارائه می‌کنند. احتمالاً خوشدست‌ترینشان فیدو استایل است که پولی است و ویرایش رایگان آن زیاد انعطاف‌پذیر نیست. سرویس فیددایجست در این زمینه یک گزینه‌ی رایگان مناسب است. به عنوان نمونه با استفاده از سرویس اخیر می‌توانید خروجی آر اس اس فال حافظ سایت ریسنت دات آی آر را با این کد به سایت یا وبلاگ خودتان اضافه کنید:

<script type=“text/javascript” src=“http://app.feeddigest.com/digest3/IKOPAJPGLA.js”></script>

خروجیش هم چیزی شبیه به این می‌شود (اینجا را ببینید):

فال حافظ با استفاده از خروجی آر اس اس
[code lang=”html”][/code]

پی‌نوشت: اینطور که مشخص است فعلاً خروجیهای فید سایت ریسنت دات آی آر آنقدر هم تصادفی نیست و همیشه یک قطعه‌ی ثابت را به خروجی می‌فرستد. ولی خوب حرف من خیلی وابسته به کارکرد این سایت نیست: حرف من این بود که این خیلی خوب است که ما برای تزئین گوشه و کنار محتوای الکترونیکیمان عناصر فرهنگی بومی داشته باشیم.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۶ نظر

مينا:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۲ ساعت: ۱۳:۵۹

جالبه مرسي موفق باشيد…………….

abbas:

تاریخ: ۸۵/۰۷/۰۵ ساعت: ۲۰:۵۷

slaam

كيميا:

تاریخ: ۸۵/۰۷/۲۲ ساعت: ۳:۰۳

سلام
خوبيد ؟
لطفا بگينن كجاي وبلاگم بايد كدشو بزارم
آخه من يكمي گير كردم
ممنون ميشم
باباي

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۷/۲۲ ساعت: ۱۴:۰۲

فکر میکنم بهتر باشه شما از خدمات این سایت استفاده کنید:
http://www.iranian.be/services/#hafez
یه کد بهتون میده، میذاریدش توی کناره ی قالبتون، متأسفانه من نمیدونم توی قالبهای بلاگفا کناره ش کجاش میشه.

sadegh:

تاریخ: ۸۵/۰۹/۱۴ ساعت: ۲۲:۱۲

سلام خسته نباشيى خوبه

hamid:

تاریخ: ۸۵/۰۹/۱۷ ساعت: ۱۰:۵۴

sallam bad nist

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.