گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

سونی اریکسون کا ۷۵۰ آی

۸۵/۰۵/۱۹

معمولاً کسانی که قصد خرید گوشی موبایل دارند، مخصوصاً اگر بودجه‌شان محدود باشد و قرار باشد گوشیی که می‌خرند رفیق و قرین چندین و چندساله‌شان باشد، شدیداً به تب و تاب انتخاب و وسواس و این حرفها می‌افتند و معمولاً نهایتاً با توجه به منابع محدود دردسترس و خط‌دهی‌های کاسب کارانه‌ی فروشندگان ممکن است دست به انتخابهایی بدون در نظر گرفتن همه‌ی جوانب بزنند. بد ندیدم با توجه به این که یک سال و چند ماه است با گوشی خودم که مدلش سونی اریکسون کا ۷۵۰ آی است کار می‌کنم و با توجه با این که این گوشی نه چندان جدید در حال حاضر قیمتش تقریباً منطقی و قابل قبول شده و می‌تواند یکی از انتخابهای همه‌ی خریدارانی باشد که بیش از جدید و کمیاب بودن به کاراییهای گوشی اهمیت می‌دهند نظر خودم را درباره‌ی نقاط ضعف و قوت این گوشی بنویسم.

سونی اریکسون کا ۷۵۰ آی

اما یک توصیه برای تست قبل از تحویل گرفتن گوشی (موردش برای یکی از دوستان پیش آمده بود): دوربین گوشی را فعال کنید، دستتان را جلوی لنز آن بگیرید تا کاملاً صفحه‌ی گوشی سیاه شود، حالا صفحه را خوب نگاه کنید و هر گونه نقطه‌ی رنگی بی‌دلیل و مشکوک را به عنوان نشانه‌ی سوختگی پیکسل روی صفحه‌ی گوشی بررسی کنید (این مورد مهم است، در ضمن حتی اگر فروشنده ادعا کند نقاط مزبور غبار زیر شیشه هستند نباید حرفش را بپذیرید زیرا غبار از خود روشنایی ندارد و وقتی هم که شما دارید گوشی نو می‌خرید دلیلی ندارد زیر شیشه‌ی صفحه‌اش غبار باشد).

مشخصات گوشی

مشخصات گوشی و از جمله قیمت آن را می‌توانید اینجا ببینید. چیزهایی که من می‌توانم به این فهرست اضافه کنم اینهاست:

الف)زبان فارسی: اغلب مدلهای موجود در بازار این گوشی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. توصیه می‌کنم اگر زبان فارسی برایتان مهم است (به نظر من این قابلیت خیلی مهم است) دنبال مدلی از این گوشی باشید که صفحه‌کلید عربی، قابلیت تایپ فارسی و همچنین امکان استفاده از منوی فارسی را به صورت از پیش آماده داشته باشد (مال خود من اینطوری است). روی جعبه‌ی اینجور گوشی‌ها معمولاً عبارت AR به نشانه‌ی پشتیبانی از زبان عربی نوشته شده، منوی اینجور گوشی‌ها از طریق تنظیمات آنها کاملاً فارسی می‌شود. در ضمن در هنگام تایپ اگر قابلیت پیش‌بینی کلمات این گوشی را (موسوم به T9) با نگه داشتن کلید ستاره (*) خاموش کنید (علامت T9 ناپدید شود) امکان تایپ حروف فارسی شامل پ، چ، ژ و گ را خواهید داشت وگرنه فقط می‌توانید حروف عربی را تایپ کنید. زمانی که منوی گوشی در حالت فارسی باشد در برنامه‌ی طرف کامپیوتر گوشی نیز سیستم فایل به صورت فارسی نشان داده می‌شود. با برداشتن تیکهای زبانهای اضافی می‌توانید از کلید میانبر نگهداشتنی شارپ (#) برای سوییچ کردن سریع بین زبانهای انگلیسی، فارسی و فقط عددی در حین تایپ استفاده کنید. این گوشی از تقویم هجری شمسی پشتیبانی نمی‌کند.

ب)زمان فیلمبرداری و ضبط صدا: هر چند کیفیت فیلمبرداری این گوشی خیلی قابل قبول نیست اما از لحاظ زمان محدودیتی (به غیر از میزان حافظه) ندارد. قدرت میکروفن این گوشی برای ضبط صدا خوب است و می‌تواند صداهای معمولی را از فواصل چندمتری به خوبی دریافت و ضبط کند. از لحاظ زمان هم محدودیتی ندارد (ایضاً اگر به مشکل حافظه برنخورد). نمونه‌ی زیر نشانگر کیفیت ویدئوی فیلمبرداری شده با این گوشی است (سوژه، خواهرزاده‌ی سه چهار ساله‌ی شیطان و پرسروصدای من است):

ج)چاپ مستقیم: به نظر می‌رسد این گوشی امکان چاپ مستقیم (بدون واسطه‌ی کامپیوتر) بر روی چاپگرهای سازگار را داشته باشد، در واقع برنامه‌ای با عنوان HP Print از برنامه‌های پیش‌فرض این گوشی است. البته من خودم این مورد را عملاً تجربه نکرده‌ام.

مزایا از نظر من

این گوشی از جمله اولین گوشی‌های دوربیندار با کیفیت عکس دو مگاپیکسل بوده و در حد یک گوشی دوربین‌دار (و نه یک دوربین دیجیتال) عکسهای نسبتاً قابل قبولی می‌گیرد (زوم اپتیکال ندارد). قابلیت فوکوس اتوماتیک این گوشی هم در گرفتن عکسهای بهتر به شما کمک می‌کند. اغلب (و نه همه‌ی) عکسهای آلبوم عکس من با این گوشی گرفته شده‌اند، در آلبوم عکس من می‌توانید با کلیک بر روی عنوان این عکس را در فلیکر ببینید هم ابعاد بزرگتر عکس را ببینید و هم از طریق ستون سمت راست فلیکر به مشخصات بیشتری در مورد عکسها دست پیدا کنید، در ضمن می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آمار کاربران دوربینهای دیجیتال این نوشته‌ی من را ببینید (هر چند باید طی این مدت آمار تغییر کرده باشد). کیفیت عکس این گوشی در نور کم چندان قابل قبول نیست، اما فلاش سرخود گوشی می‌تواند تا حد زیادی این نقیصه را رفع کند (این عکس و این عکس را ببینید، فضا کاملاً تاریک بوده [=برق نبوده 😉 ]). دوربین آن با باز کردن دریچه‌ی محافظ لنز گوشی (که به صورت کشویی باز می‌شود) در دسترس قرار می‌گیرد. برای عکس گرفتن با این گوشی باید آن را به حالت افقی (شبیه دوربینهای دیجیتال) در دست بگیرید. دکمه‌های عکس گرفتن، زوم و تنظیمات به نحوی طراحی شده‌اند که در این حالت به آسانی در دسترس قرار داشته باشند. دکمه‌ی عکس گرفتن این گوشی کمی سفت است و این می‌تواند باعث شود نتوانید به سرعت صحنه‌ی مورد نظر خود را ثبت کنید. ضمناً گاهی قابلیت فوکوس اتوماتیک آن مزاحم ثبت سریع صحنه‌ها می‌شود. می‌توانید با قطع کردن صدای گوشی، صدای دوربین را هم قطع کنید و بدون صدا عکس بگیرید.

اندازه‌ی حافظه‌ی داخلی این گوشی نسبتاً زیاد است (۳۸ مگابایت)، در صورتی که با گوشیهای دارای حافظه‌ی داخلی پایین کار کرده باشید (که ممکن است از حافظه‌های خارجی با اندازه‌ی بالا پشتیبانی کنند) متوجه خواهید شد که این میزان حافظه یک مزیت بسیار بزرگ است.

از فلاش دوربین این گوشی می‌توان بدون نیاز به استفاده از برنامه‌ی اضافی به عنوان چراغ قوه با میزان نور بالا استفاده کرد. مصرف باتری این گوشی فوق‌العاده بهینه و جالب است و می‌توانید تا حدود چهل و پنج دقیقه در حین روشن بودن فلاش آن از آن استفاده کنید.مصرف اسمی باتری حالت انتظار آن ۴۰۰ ساعت و حالت مکالمه‌ی آن ۹ ساعت است. من با میزان مکالمه‌ی نسبتاً کم، عدم استفاده‌ی زیاد از پخش کننده‌ی ام پی تری، رادیو، فلاش و بازیهای گوشی می‌توانم تا یک هفته بدون نیاز به شارژ از گوشیم استفاده کنم. از نظر من رادیوی اف ام گوشی وقتی با صدای بلند (از طریق بلندگوی خود گوشی و نه هندزفری) استفاده می‌شود بزرگترین مصرف کننده‌ی شارژ باتری آن است (برای استفاده از رادیوی گوشی حتماً باید هندزفری به آن متصل باشد).

تعویض و انتخاب عنوانها در منوی گوشی به سرعت و بدون تأخیر انجام می‌شود. در حین مکالمه به آسانی می‌توان با منوی گوشی کار کرد (به کمک دکمه‌ی میانبر مختص همین کار). این گوشی امکان ضبط مکالمه را نیز بدون محدودیت زمانی و بدون نیاز به برنامه‌ی اضافی دارا می‌باشد، البته اگر در حین ضبط مکالمه با منوی گوشی کار کنید ضبط قطع می‌شود و باید دوباره به حالت ضبط مکالمه بروید. این گوشی منشی تلفنی ندارد.

سازماندهی فایلها در این گوشی کاملاً اتوماتیک است و صدا، تصویر، بازی و برنامه و تم گوشی پس از کپی به صورت خودکار در دایرکتوریهای مختص خودشان قرار می‌گیرد. جوی استیک (دکمه‌ی دارای قابلیت حرکت به چهار طرف) این گوشی قابل برنامه‌ریزی است و شما می‌توانید با استفاده از آن به کمک یک کلید به چهار تا از قابلیتهایی که زیاد از آنها استفاده می‌کنید (ضبط صدا، کرونومتر، چراغ‌قوه، دفترچه‌ی آدرس، یادداشتها و …) دست پیدا کنید.

پخش کننده‌ی چندرسانه‌ای گوشی قابلیت پخش چند فرمت صدایی و تصویری (از جمله MP4) را به حالت تمام صفحه برای فرمتهای ویدئویی و با قابلیت جلو و عقب بردن زمان آهنگ یا فیلم دارد (از بیشتر فرمتهای Wave و همچنین wma پشتیبانی نمی‌کند)، علاوه بر این یک دکمه‌ی اختصاصی پخش موزیک برای توقف و ادامه‌ی پخش آهنگ نیز برای آن در نظر گرفته شده که به همراه چند دکمه‌ی چندکاره‌ی دیگر استفاده از قابلیتهای صوتی گوشی را آسان نموده، اما اگر از طرفداران پخش کننده‌های دارای جلوه‌های گرافیکی (مثل آن چیزی که در بعضی گوشیهای سامسونگ و موتورولا دیده می‌شود) باشید باید خدمتتان عرض کنم که این گوشی از این قابلیت بی‌بهره است.

می‌توانید کارت حافظه‌ی آن را بدون نیاز به خاموش کردن گوشی دربیاورید و دوباره جابزنید.

شارژر، هندزفری، کابل یو اس بی و وسایل جانبی گوشی همه از طریق یک درگاه یکتا به گوشی متصل می‌شوند (البته این موضوع باعث ایجاد محدودیتهایی می‌شود، مثلاً نمی‌توانید در حین استفاده از رادیوی گوشی آن را شارژ کنید).

میان‌افزار گوشی و دوربین آن از طریق سایت سونی اریکسون قابل بروزرسانی است و معمولاً شامل رفع اشکالهای نرم‌افزاری و بهینه‌سازیهایی در قابلیتها و سرعت دوربین است، هر چند بروزرسانی گوشی نیاز به نصب جاوا، اینترنت نسبتاً سریع و حوصله‌ی زیاد دارد.

شکل ظاهری گوشی فوق‌العاده زیباست و اگر صاحبش آدم منضبطی باشد تا مدتها به همان شکل می‌ماند. وزن آن هم نسبتاً مناسب است (۹۹ گرم). برای مشاهده‌ی تصاویری در مورد ظاهر و منوهای گوشی این صفحه را ببینید.

معایب از نظر من

سایت سونی اریکسون فوق‌العاده کند و آزاردهنده است، علاوه بر آن اطلاعات کافی در مورد گوشی‌ها روی آن وجود ندارد (مثلاً من می‌خواستم آخرین شماره‌ی ویرایش منتشر شده‌ی میان‌افزار گوشی خودم را در آن پیدا کنم که پیدا نکردم و با تماس با قسمت پشتیبانی سونی اریکسون مطمئن شدم که چنین عنوانی در آن سایت وجود ندارد و باید برای متوجه شدن این که ویرایش جدید نرم‌افزار گوشیم عرضه شده یا نه باید هر چند وقت یک بار این موضوع را به کمک برنامه‌ی بروزرسانی کند و زمانبر و مبتنی بر جاوای گوشی چک کنم). این امر باعث می‌شود که بروزرسانی گوشی فوق‌العاده مشکل و زمانبر باشد.

زنگ بیدارباش مجدد گوشی (Snooze) نه دقیقه بعد از زنگ اول به صدا درمی‌آید و این مدت زمان قابل تغییر نیست.

از هدست بلوتوث (بسته‌ی استاندارد گوشی هدست بلوتوث ندارد) می‌توان فقط برای مکالمه استفاده کرد و نمی‌توان از آن برای آهنگ گوش دادن استفاده کرد.

بلندی صدای پخش کننده‌ی ام‌پی‌تری گوشی خیلی‌ها را راضی نمی‌کند (از طریق بلندگو و نه هندزفری آن). البته می‌توانید از این برنامه برای بلند کردن صدای ام‌پی‌تری‌ها پیش از کپی کردنشان به گوشی استفاده کنید ولی انتظار کیفیت بالا را نداشته باشد (کیفیت و بلندی صدای پخش ام‌پی‌تری از طریق هندزفری خود گوشی فوق‌العاده است و هیچ حرفی در آن نیست).

وقتی اندازه‌ی صدای ضبط شده با گوشی (از طریق میکروفن یا ضبط مکالمه) بزرگ باشد، دایرکتوری صداهای گوشی به کندی باز می‌شود و تا زمانی که فایلهای این شکلی حذف نشده‌اند این مشکل باقی است (فرمت صداهای ضبط شده AMR است که این هم به نوبه‌ی خود دردسر تبدیل و یا نصب برنامه‌های خاص را دارد، با این برنامه می‌توانید اینجور فایلها را تبدیل کنید).

کارت حافظه‌ی گوشی بدون نصب راه‌انداز ویندوز آن در دسترس قرار نمی‌گیرد (مال کدام گوشی در دسترس قرار می‌گیرد؟).

قابلیت استفاده به عنوان فقط ام‌پی‌تری‌پلیر را (مثل گوشی‌های سری واکمن) ندارد ولی می‌توان میان‌افزار گوشی سونی‌اریکسون دبلیو ۸۰۰ را به کمک این سایت روی آن بارگذاری کرد تا این قابلیت به آن اضافه شود. البته انجام این کار باعث می‌شود دیگر گوشی شما شامل گارانتی نباشد (سرویس مذکور پولی است و چون مراحل بارگذاری میان‌افزار کاملاً آنلاین است فکر نمی‌کنم راهی برای استفاده‌ی رایگان از آن وجود داشته باشد).

کابل یو اس بی همراه گوشی بلند است و خیلی قابل حمل نیست (مخصوصاً اگر مثل من تمایلی به چیز اضافی دست گرفتن نداشته باشید و دوست داشته باشید همه‌ی دنیا توی جیبهایتان جا شود 😉 ). هر چند در مواردی این یک مزیت است اما کسانی را که دوست دارند از گوشی به عنوان حافظه‌ی قابل حمل برای انتقال اطلاعات بین چند کامپیوتر استفاده کنند توی خرج اضافی می‌اندازد (من مجبور شدم یک دانگل بلوتوث بخرم که سرعتش خیلی تعریفی نیست، البته گویا کابل جمع شویی برای همین گوشی عرضه شده است).

کدهای مخفی گوشی

علامتهای > و < نشانگر جهتی هستند که جوی استیک گوشی باید به آن سمت چرخانده شود:

>*<<*<*: مشاهده‌ی ویرایش میان‌افزار، مشخصات گوشی و آزمایش درستی کارکرد لوازم داخلی آن (میکروفن، بلندگوی گوشی، بلندگویی ام‌پی‌تری و …).

<**<: مشاهده وضعیت امنیتی شبکه‌ی موبایل (قفلها)

*#06#: مشاهده‌ی شماره‌ی IMEI گوشی (که روی جعبه‌ی گوشی هم درج شده است)

نرم‌افزارهای اضافی برای این گوشی (طرف کامپیوتر)

نرم‌افزار طرف کامپیوتر همراه خود گوشی قابلیت دریافت و ارسال اس ام اس ندارد (البته چون من از این نرم‌افزار زیاد استفاده نمی‌کنم آخرین ویرایش آن را ندارم). با استفاده از نرم‌افزارهای زیر می‌توانید به این قابلیت و چندین قابلیت مفید دیگر دست پیدا کنید (همه‌ی این نرم‌افزارها از اتصال به کمک کابل یواس‌بی و یا بلوتوث پشتیبانی می‌کنند):

الف) MyPhoneExplorer: این نرم‌افزار رایگان با تعدادی از گوشی‌های سونی اریکسون کار می‌کند. آن را می‌توانید از اینجا دریافت کنید. من از این نرم‌افزار زیاد استفاده می‌کنم.

MyPhoneExplorer

ب) FMA (floAt’s Mobile Agent): این نرم‌افزار رایگان و بازمتن (نوشته شده با زبان دلفی) را از اینجا دریافت کنید. من نرم‌افزار MyPhoneExplorer را به این نرم‌افزار ترجیح می‌دهم. تا آنجا که یادم هست مشکلاتی در زمینه‌ی کپی فایل از و به گوشی دارد.

fma
ج) نرم‌افزارها و منابع دیگر: می‌توانید با بررسی حساب دلیشس من به نرم‌افزارها و منابع دیگری در مورد این گوشی دست پیدا کنید (اینجا را ببینید). در ضمن می‌توانید صفحه‌ی تبلیغاتی سونی اریکسون برای این گوشی را در این نشانی مشاهده کنید (مبتنی بر فلش).

پی‌نوشت: در این نوشته‌ی من نیز می‌توانید به نکات دیگری راجع به این گوشی دست پیدا کنید.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۲۵ نظر

arash:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۲ ساعت: ۱۱:۱۷

سلام خشته نباشید …
من یه مشکل داشتم و خواهش می کنم کمکم کنید . اینکه برای منشی تلفنی K75I چیکار کنم ؟
و یه باریم می خواستم . هر جا که رفتم نتونستم پیدا کنم. اون برای رو سیمباین اجرا میشه ولی این گوشی سیمبن نداره .حالا کجا جاواشو پیدا کنم .اسم بازیه هست frozenBubble
خواهش می کنم کمکم کنید . ممنونم.

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۲ ساعت: ۱۲:۲۱

سلام
ببینید یکی از معایب این گوشی اینه که سیمبینی نیست، شما اگر قابلیتهای اونجوری میخواید باید گوشی سیمبینی بگیرید چون به اون آسونی که برای گوشیهای سیمبینی برنامه پیدا میشه برای این گوشی پیدا نمیشه، اما بازی برای این گوشی به اندازه کافی هست. این آدرسها رو نگاه کنید:
http://www.zedge.net/?p=applications
http://www.zedge.net/?p=games
http://k750i.net/index_en.php?p=aplikace
دو تا آدرس اول برای داونلود نیاز به ثبت نام رایگان دارن.

arash:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۳ ساعت: ۱:۱۲

دست شما طلا … ممنونم . ولی اون بازیو ندیدم

ناشناس:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۳ ساعت: ۷:۴۷

ایا تابه حال دو شرکت نوکیا و سونی اریکسون را مقایسه کرده اید کدامیک بهتر است البته (محصولاتشان).
با تشکر.

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۳ ساعت: ۱۷:۲۷

من تا به حال گوشیی غیر از این نداشته‌م و به خاطر همین نمی‌تونم مقایسه‌ای انجام بدم.

شهاب:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۴ ساعت: ۰:۵۶

سلام لطفا کد فرمت گوشی کا ۷۵۰ سنی اریکسون را به من بدهید

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۴ ساعت: ۸:۱۶

کد فرمت همون رمز گوشیه که توی تنظیمات قابل تغییره و مقدار پیش فرض اون هم چهار تا صفره یعنی ۰۰۰۰

maryam:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۶ ساعت: ۱۸:۱۷

hajme inbox dar soneyercsson k750! kheyli kame mishe ye rahi be man moarefi konid ke ba stefade az on betoonam in zarfiyato afzayesh bedam? mamnoon misham

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۶ ساعت: ۲۰:۳۱

ظرفیت صندوق ورودی کا ۷۵۰ آی اگه اشتباه نکنم ۲۰۰ تاست که از خیلی از گوشیهای دیگه بیشتره، اما اگر با این ظرفیت مشکل دارید دو راه دارید، یکی این که نرم‌افزار MyPhonExplorer رو داونلود کنید و نصبش کنید (از اینجا). بعد گوشیتون رو که قبلاً درایورش رو نصب کردید و کامپیوتر میشناسدش با کابل به کامپیوتر وصل کنید (یا از طریق بلوتوث اگه دانگل دارید یا لپ‌تاپ بلوتوث‌دار)، برید توی قسمت Messages، آیکون همزمان سازی رو بزنید تا پیامهاتون بیاد روی کامپیوتر. بعد پیامهایی رو که میخواید نگهشون دارید انتخاب کنید (Ctrl+A همه رو انتخاب میکنه)، بعد روشون کلیک راست کنید و عنوان Copy to Archive رو بزنید. به این ترتیب پیامهاتون رو روی کامپیوتر خواهید داشت (توی شاخه‌ی Archive (pc) برنامه) حتی اگر از روی گوشی حذفشون کنید (برای ارسال مجدد پیامهای ذخیره شده روی کامپیوترتون روشون کلیک راست کنید و عنوان Forward رو انتخاب کنید). می‌تونید با خود برنامه‌ی MyPhonExplorer از اطلاعاتتون پشتیبان بگیرید تا اگه بعداً مثلاً خواستید ویندوز عوض کنید (منوی Extras) بتونید اطلاعات ذخیره شده داخل برنامه‌تون رو برگردونید.
روش دوم تغییر تنظیمات خود گوشیه و ممکنه اگه درست اجرا نشه گوشیتون رو دچار مشکل بکنه: اول برنامه‌ی بروزرسانی گوشی رو (اگه ندارید از اینجا دریافت و) نصب کنید، بعد با کمک این صفحه نرم‌افزار FAR Manager (شبیه ان سی خودمونه) و پلاگینهای مورد نیازش رو دریافت و نصب کنید. گوشی رو خاموش کنید، در حالی که کلید c رو نگه داشتید با کابل USB به کامپیوتر وصلش کنید، درایور فلش گوشی نصب میشه، بعد با کمک همون راهنما به گوشی وصل بشید، برید به به دایرکتوری ifs، بعد settings و بعد messaging، روی فایل pref_store.txt کلید F4 رو بزنید تا بتونید ویرایشش کنید، مقدار پیش فرضی که اونجا نوشته هستش /smsdata، اون رو تغییر بدید، بکنیدش /tpa، فایل رو ذخیره کنید، به ریشه برگردید تا از محیط گوشی خارج بشید، بعد گوشی را خاموش-روشن کنید. ظرفیت اس ام اس با این روش تقریباً نامحدود میشه (مگه این که خیلی اس ام اس کار سختی باشید 😉 ). ولی گفتم برای انجام این کار باید به اندازه‌ی کافی حرفه‌ای و کامپیوتر بلد باشید. ضمناً حواستون رو جمع کنید که اگه با این ترتیب اتفاقی برای گوشیتون افتاد خودتون مسئولید!

شهریار:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۲۹ ساعت: ۲۳:۵۵

خیلی خوب

حسین:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۳۱ ساعت: ۲:۲۱

سلام عزیزم
واقعا دست مریزاد با این راهنایی های بسیار دقیقت.
راستش من یک ماهی می شه که در مورد k750i تحقیق می کنم اما راهنمایی هایی از راهنمایی های شما جالب تر ندیدم حتی در سایت های تخصصی.
دوست عزیز من تازه به جمع موبایل داران پیوستم(تو را خدا نخند!؟ )
امیدوارم همیشه موفق باشی جوون.

ناشناس:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۳۱ ساعت: ۱۳:۴۵

گوشی من بطور ناگهانی با ضزبه ای کوچک خاموش میشود لطفا من را ارهنمائی کندی که چه کنم.

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۵/۳۱ ساعت: ۱۴:۳۰

اگر گوشی شما از نوع k750 هستش این موردی که میگید غیرعادیه (من یه بار ناجور آب رفته بود تو گوشیم اینطوری شد ولی وقتی خشکش کردم مشکلش حل شد) و فکر میکنم اگه ادامه داره باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

MAJID:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۲ ساعت: ۲:۰۷

یه گوشی سونی اریکسون T290 یکی از دوستان از سوئد برام فرستاده ولی سیم کارت من رو قبول نمی کنه داخلش یه سیم کارت TELIA بود که با آن میشه منو گوشی و…. رادید البته خودم K750I دارم بیسته عالی از نظرات واطلاعات خوب دوستان تشکر میکنم

حمید:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۳ ساعت: ۲:۴۰

سلام من یه ماشین حساب پیشرفته برای k750i میخام من ۱ ساله که این گوشی رو دارم ولی این برناه رو پیدا نکردم اگه میشه یه سری برنامه هم که به درد خور باشه برام بذارید ممنون

حمید:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۳ ساعت: ۱۳:۴۸

با سلام .
من مدتهاست که دارم دنبال کسی میگردم که خودش کا ۷۵۰ آی داشته و به زیر و بم اون آشنا باشه . من یه مشکلی دارم خواهش میکنم راهنمایی ام کنید تا مشکلم حل بشه. قبلا از شما تشکر میکنم.
مشکل من اینه: من قبلا از سسامسونگ ان ۶۲۰ استفاده میکردم و حدود ۷۰ تا شماره تلفن با اسم روی سیم کارتم ذخیره کرده بودم . ولی موقعی که سیم کارتم را روی گوشی کا ۷۵۰ آی گذاشتم و برنامه جادویی نصب را اجرا کردم و در پاسخ این سوال که آیا شماره ها و اسمها از سیم کارت روی گوشی ذخیره شوند پاسخ بله را انتخاب کردم شروع به کپی شماره ها و اسمها روی گوشی شد ولی قبل از اینکه عمل کپی تموم بشه یعنی همون آخراش پیغام داد که حافظه پر شده است و تمام موارد نمیتوانند کپی شوند (در حالیکه حافظه خالی گوشی من با انتقال بعضی از فایلها روی مموری چیزی بیشتر از ۳۲ مگابایت هست ) و با تایید این پیغام موقعی که به مخاطبین سیم کارت مراجعه کردم دیدم که هیچ شماره ای رو سیم کارت وجود ندارد ولی باز موقعی که همون سیم کارت رو تو گوشی قبلی ام یعنی سامسونگ ان ۶۲۰ می گذارم تمام شماره ها وجود دارد و این کار را بارها تکرار کرده ام ولی همیشه همین نتیجه رو داده ذکر این نکته هم ضروری است که سیم کارت من از نوع TCI هست ولی وقتی که سیم کارت از نوع MCI رو که قبلا روی همون گوشی سامسونگ ان ۶۲۰ بوده روی گوشی کا ۷۵۰ آی گذاشتم و مراحل کپی شماره ها از روی سیم کارت روی گوشی رو اجرا کردم بطور کامل تمام شماره ها روی گوشی کپی شد و هیچ مشکلی هم به وجود نیامد حالا بنظر شما اشکال کار از کجاست اگر گوشی مشکل داشت که نبایستی شماره های اون یکی سیم کارت را روی گوشی کپی میکرد . خواهش میکنم لطف کیند و پاسخ بدهید . در ضمن من برنامه MyPhoneExplorer را روی کامپیوترم دارم ولی با انتخاب گزینه sim نمیدونم چرا اونجا هم چیزی رو نشون نمیده و اصلا آیا با انتخاب این گزینه شماره های سیم کارت نشون داده میشه یاخیر . اگر ممکنه پاسخ رو هم تو سایتتون بگذارید و هم به ایمیل من hamid3838@gmail.com ارسال کنید خیلی از لطفلتتون ممنونم ضمنا گوشی من نو هست ولی اونو بدون گارانتی خریدم . با تشکر از شما

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۳ ساعت: ۱۹:۱۵

برای آقا حمید اولی از اینجا میتونی یه ماشین حساب مهندسی قوی رو داونلود کنی (پایین صفحه روی DOWNLOAD TO PC کلیک کن)، هر چند فکر میکنم چون برای کا ۷۰۰ درست شده، تنها راه خارج شدن از اون زدن کلید وسطی بالای جوی استیک و انتخاب End Application هستش (اگه مثل من فرمور رو کردید دبلیو ۸۰۰ احتمالاً تنها راهش خاموش و روشن کردن گوشیه!).
برای آقا حمید دومی، والله من راجع به مشکل شما چیزی نمیدونم، یه سرچ کوچولو هم کردم به جایی نرسیدم، تنها کاری که میتونم بکنم اینه که مشکلتون رو همینجا بذارم باشه تا اگه کسی راه حلشو بلده بگه. ضمناً میدونم چه زجری بابت گذاشتن نظر کشیدی (این پلاگین ضد اسپم من چند هفته ایه خیلی بد عمل میکنه و جلوی خیلی از نظرهای واقعی رو میگیره). به هر حال اگه بعداً خواستی نظر بذاری حواست باشه که همون بار اول ثبت شده و مشکل از این برنامه‌های ضد اسپمه.

حمید:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۴ ساعت: ۱:۳۳

با سلام . قربان لطف و محبتتون . همین که معرفتشو داشتی که جوابمو بدی ازت خیلی خیلی ممنونم ولی همچنان منتظر ارائه راه حل از سوی شما یا بقیه دوستان می مونم. شما هم اگه وقت کردید با مشورت با دیگران و نمایندگی های سونی اریکسون ( چون من در جایی زندگی میکنم که دسترسی به نمایندگی و خدمات پس از فروش رو ندارم ) یا سرچ از سایتهای معتبر علمی یا کمک گرفتن از قسمت پشتیبانی سایت سونی اریکسون دنبال راه حل این مساله باشین و منو بی خبر نذارین. منتظر پاسخ و راه حل مساله از سوی شما هستم. ضمنا از آشنایی با یه بامعرفت با سواد مثل شما خیلی خوشحالم. دوستتون دارم . حمید.

امیر:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۴ ساعت: ۱۳:۳۰

با سلام من یه کا ۷۵۰ آی دارم چطوری برنامه روش بریزم

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۴ ساعت: ۱۸:۴۰

جواب آقا امیر:
وقتی نرم‌افزار گوشی از روی سی دی همراهش نصب بشه، به محض وصل کردن گوشی به کامپیوتر (به کمک کابل) یه درایو به My Computer اضافه میشه. میری توی شاخه‌ی MSSEMC اون درایو، بعدش شاخه‌ی Media files بعدش other، اینجا جاییه که باید بازیها رو کپی کنی. وقتی کپیشون کردی، کابل رو از گوشی جدا میکنی، از طریق منوی گوشی میری توی File Manager (مدیریت فایل اگه منوی گوشیت فارسی) بعد توی قسمت Other (دیگر) و روی اسم بازی کلیک میکنی، بعد از چند لحظه ازت میپرسه که این مورد رو توی شاخه‌ی بازیها بذارم یا کاربردها که اگه بازیه انتخاب میکنی بازیها. حالا اگه بری توی قسمت بازیها میبینی که اون بازی اضافه شده.
کسایی که نیاز به راهنماییهای اولیه مثل این دارن خود سونی اریکسون یه راهنمای فارسی برای کارهای مقدماتی با منوی گوشی گذاشته که البته فقط مخصوص اونهاییه که منوی گوشیشون فارسیه که میتونید از اینجا دریافتش کنید. این وبلاگ و وبلاگهایی که لینکشون توی اون هست هم میتونه راهنمای خوبی برای این افراد باشه.

nima:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۴ ساعت: ۲۲:۵۲

سلام:
ممنون بابت اطلاعات شما.
من هم این مدل گوشی را دارم، که البته فارسی نیست
من اس ام اس های فارسی را بدون مشکل دریافت میکنم و میتوانم ؟آنها را فوروارد بکنم ولی با کامپیوتر مشکل دارم
هر دو نرم افزاری که معرفی کردید را تست کردم
هر دو در مورد اس ام اس های فارسی که متن طولانی تری داشته باشند مشکل دارند، راه حل چیه؟

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۵ ساعت: ۲۰:۱۷

جواب آقا نیما:
والله من خودمم گاهی این مشکلو دارم (به زبان گوشی بستگی نداره)، اس ام اس های طولانی در واقع ترکیب چند تا اس ام اس هستند و بیشتر اس ام اس های فارسی هم به خاطر فارسی بودنشون طولانی میشن و خوب نرم افزارها بیشترشون یا سر اس ام اس رو داونلود میکنن یا تهش رو. اگه کسی نرم افزار بهتری میشناسه یا راه حل این قضیه رو بلده بگه.

منصور:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۶ ساعت: ۱۱:۱۴

ببخشید من می خواستم بدونم برای فعال کردن سیم کارت کجا باید پین کد رو داد لطفا مراحل اون و این که پین کد کجاست رو بگید ببخشیدا آخه من بلد نیستم تورو خدا به من نخندید
k750i رو میگما در ضمن ممنون از راهنماییت گوشیش عالیه تواین رنج قیمتو میگما ولی خواهشا زودتر جواب منو همین جا بده ممنونت میشم
لطفا مراحلش رو بگید و این که اگه اشتباهی بدیم چی میشه

سلیمی:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۶ ساعت: ۱۲:۳۹

چطوری می تونم روی گوشی کا ۷۵۰ آی برنامه نصب کنم. من را راهنمایی بکن لطفا.

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۶ ساعت: ۱۸:۱۵

برای آقا منصور:
Menu رو میزنی، بعد Settings، بعد با کلید پایین میای روی Locks کلیک میکنی، بعد SIM Lock رو میزنی، اگه میخوای فعالش کنی (که وقتی گوشی رو روشن میکنی ازت پین بخواد، On رو میزنی)، همینجا ازت پین رو میخواد. اگه میخوای عوضش کنی قسمت Change Pin رو انتخاب میکنی. در مورد این که اگه پین رو اشتباه بزنی چی میشه برای خود من تا حالا پیش نیومده ولی اینطور که شنیدم بعد از چند بار متوالی اشتباه زدن سیم کارتت میسوزه و باید از طریق مخابرات برای گرفتن سیم کارت جدید اقدام کنی (پنج، شش هزار تومن خرجشه گویا).
برای آقا/خانم سلیمی: مشابه جواب آقا امیر عمل کن (نصب بازی).
ضمناً من نظرسنجی این نوشته رو میبندم تا صفحه زیاد سنگین و شلوغ نشه، اگه مشکلی دارید که فکر میکنید کسای دیگه میتونن کمکتون کنن یا جواب آقا حمید یا آقا نیما رو میتونید بدید از نظرسنجی این نوشته استفاده کنید.
از همه‌ی اظهار لطفها هم ممنونم.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.