گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

ترفندهای سونی اریکسون کا ۷۵۰ آی

۸۵/۰۵/۲۸

علاقه‌ی بچگانه‌ی عجیبی است که فکر می‌کنم همه داشته باشند به این که بازیچه‌هایشان آرایش کنند و به آنها در پوسته‌های نوشان ذوق کنند. پوسته ای که برای وینمپ ساخته بودمزمانی من علاقه‌ی زیادی به پوسته‌های برنامه‌ی پخش موسیقی وین‌امپ داشتم. آنقدر زیاد که تعداد زیادی از پوسته‌های این نرم‌افزار را داونلود کرده بودم و بخش مهم سرگرمیهای اینترنتی من پرسه زدن در سایتهای پوسته‌های نرم‌افزارها و دریافت و نصب و لذت بردن از قیافه‌ی پوسته‌های جدید بود (سایتهایی مثل این، این، این و بسیاری از سایتهای مشابه که بعضیهایشان دیگر در دسترس نیستند). این علاقه آنقدر شدید بود که تب «طرحی نو درانداختن» مرا هم گرفته بود و من بی‌حوصله را واداشته بود که ساعتها وقت صرف طراحی دو تا پوسته برای وین‌امپ و یک پوسته برای جت‌اودیو کنم (اینجا ،اینجا و اینجا را ببینید).

مدتهاست که دیگر ذوقی برای پوسته‌های جدید نرم‌افزارها ندارم اما برای گوشی موبایلم چرا، چرا که می‌شود آن را هر چند هفته یک بار با یک پوسته‌ی جدید آراست و آن را با قیافه‌ای متفاوت و نو دید (علاقمندان می‌توانند در این سایت و سایتهای مشابه آن تعداد زیادی پوسته برای گوشی‌های سونی اریکسون کا ۷۵۰ آی و دبلیو ۸۰۰ آی پیدا کنند).

در مورد نوشته‌ای که درباره‌ی مزایا و معایب گوشی موبایلم نوشته‌ام سؤالی شده بود که به خاطر جوابش مجبور شدم گشتکی در انجمنهای مختص گوشیهای سونی اریکسون بزنم و در ضمن این گشت علاوه بر این که پاسخ پرسنده را پیدا کردم به نکات عجیب و جالبی در مورد این محصول شاهکار رسیدم (گوشی را می‌گویم 😉 ). از جمله‌ی آنها امکان تغییر میان‌افزار گوشی و تبدیل آن به میان‌افزار گوشی سونی اریکسون دبلیو ۸۰۰ آی بود که انجامش دادم و انجام شد (علاقمندان اینجا و سپس اینجا را ببینند)! نتیجه از این لحاظ حیرت‌آور است که احساس می‌کنم کیفیت صدای گوشی به صورت عجیبی افزایش پیدا کرده و همانطور هم که طی این تبدیل باید اتفاق می‌افتاد قابلیت فقط ام‌پی‌تری هم به گوشی اضافه شده (این قابلیت که بدون این که سیم کارت داخل گوشی باشد بتوان از ام‌پی‌تری پلیر گوشی استفاده کرد).

K750i شده W800i

نکته‌ی دیگری که ربط به پوسته و قیافه‌ی ظاهری گوشی دارد این است که متوجه شدم می‌شود برای این گوشی منوهای افقی یا چرخشی طراحی کرد یا آیکونهای منوهای آن را عوض کرد (این قابلیتها به صورت عادی در دسترس قرار ندارند) و همین شد که کلی از ساعات دیروز را به دریافت و نصب این پوسته‌های غیرعادی و تماشای نمای آنها بر روی صفحه‌ی گوشی مشغول بودم (تعدادی از این گونه منوها در داخل یک فایل فشرده که در این نشانی قرار گرفته [حجم فایل حدود ۱۹ مگابایت] جمع‌آوری شده و با ترتیبی که در این صفحه توضیح داده شده باید آنها را به پوشه‌های خاص سیستمی گوشی کپی کرد).

منوهای غیرعادی کا ۷۵۰ آی

جالب اینجاست که این تغییرها، همه با دستکاری ساختار فایلهای سیستمی گوشی اعمال می‌شود (به اصطلاح گوشی هک می‌شود) و حتی بعضی از آنها باعث می‌شوند گوشی دیگر شامل گارانتی نباشد. افزایش کیفیت عکسهای گرفته شده با گوشی (احتمالاً با دستکاری تنظیمات فشرده‌سازی دوربین، اینجا را ببینید)، حذف صدای هیسی که گاهی حین پخش موزیک با صدای بلند شنیده می‌شود (البته من احساس کردم که با اعمال این تغییر کیفیت پخش برعکس آنچه وعده داده شده بود پایین‌تر آمده و به خاطر همین تنظیمات را به حالت اولیه برگرداندم، به هر حال دستورالعملش اینجاست)، و امکان تغییر ظاهر پخش کننده‌ی چندرسانه‌ای این گوشی (دستورالعملش اینجاست) از دیگر امکاناتی است که با این دستکاریها در دسترس قرار می‌گیرند.

قابل برنامه‌ریزی بودن دستگاههایی که از آنها به طور روزمره استفاده می‌کنیم می‌تواند باعث شود که آنها علاوه بر پاسخگویی به نیازهای روزمره‌ی ما برای ما تبدیل به بازیچه‌هایی سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی شوند که می‌توانیم ساعات فراغت خود را با آنها پر کنیم.

لطفاً توجه داشته باشید که تمجید و تعریف من از این محصول به هیچ وجه نشانه‌ی توصیه به خرید یا ترجیح دادن آن بر نمونه‌های دیگر نیست و در همین راستا توصیه می‌شود برخی معایب این محصول را نیز در نوشته‌ی قبلی من بخوانید.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۲۴ نظر

شادی:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۸ ساعت: ۱۵:۰۵

با سلام
من سعی کردم با کمک آدرسی که دادید میتن افزار گوشی ام رو تغییر بدم (k750 to k800) ولی به مشکل برخوردم و نتونستم انجامش بدم
با توجه به دستورالعملی که در آدرس
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=3996
نوشته شده باید بعد از اجرای w800.exe دکمه c رو نگه داریم و بهد از اتصال گوشی به کامپیوتر (البته در حالی که سیم کارت رو در اوردیم و گوشی هم خاموشه) اونو رها کنیم و بعد تعدادی erorr میبینیم و یک منو و …
ولی من بعد از این کارها هیچ تغییری نمی بینم فقط فایل w800.exe بسته میشه و تمام.
البته من یه مشکل کوچولوی دیگه هم دارم که ممکنه به این ربط داشته باشه. وقتی بعد از روشن شدن کامپیوتر کابل موبایل رو وصل می کنم فقط می تونم مموری کارت رو بخونم و فایل منیجر سونی اریکسون خطا می ده که گوشی وصل نیست و آیکون گوشی هم که تو task bar هست علامت قطع رو نشون می ده (ولی با برنامه ی myphoneexplorer میتونم حافظه تلفن رو ویرایش کنم) در حالی که اگر بعد از اینکه کابل رو متصل کردم کامپیوتر رو روشن کنم ( یا restartکنم) گوشی وصل میشه.
متاسفم که خیلی پر حرفی کردم منتظر کمکتون هستم.

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۸ ساعت: ۱۵:۴۹

بعد از این که w800.exe رو اجرا کردید هنوز هیچ اتفاق مهمی نیفتاده، باید یک بار با Sony Ericsson Update Service یا همون SEUS گوشی رو آپدیت کنید. اگه SEUS رو ندارید باید از این آدرس داونلودش کنید:
http://www.sonyericsson.com/do......6.4.9.exe
ضمناً برای اجرا نیاز به جاوا و نسخه‌های اخیر ادوبی (مکرومدیا) فلش داره.
اگر قبل از آپدیت کردن گوشی این فایل w800.exe رو اجرا کرده باشید گوشیتون رو همین SEUS به اسم w800 میشناسه و آپدیت میکنه (اگه اینطور نشد فرایند رو دوباره تکرار کنید). اما حواستون باشه اگر میخواید همین W800 باقی بمونه دفعات بعد آپدیت باید همین جریان w800.exe رو اجرا کنید وگر نه بعد از آپدیت دوباره به حالت k750 برمیگرده (در واقع این روش تغییر فرمور این امکان رو بهتون میده که بدون مشکل برگردید به حالت سابق).
دلیل مشکلات اخیر توی شناسایی گوشی هم همین تغییرات W800.exe است، اگه میخواید این مشکل بدون آپدیت حل بشه درایور w800 رو دریافت و نصب کنید، از این آدرس:
http://www.sonyericsson.com/do.....rivers.exe

مهدی:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۹ ساعت: ۸:۳۲

سلام
ببخشید من شاید سوالم ربطیبه موضوع مورد بحث در این جا نداشته باشه من فقط می خواستم بدونم چرا وقتی درایور کا ۷۵۰آی رو نصب می کنم و بعد کابل یو اس بی رو نصب می کنم درایو کارت حافظه ظاهر میشه ولی برنامه MyPhoneExplorer
در هنگام باز شدن پیام عدم شناسایی گوشی رو میده و در این صورت من نمی توانم با استفاده از این برنامه فایل های گوشیم رو مدیریت کنم ؟
ببخشید که وقتتو گرفتم منتظر راهنماییت و کمکهای عالیت هستم >>>>>>>>>>>

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۹ ساعت: ۱۷:۰۱

احتمالاً پورت اتصال رو درست تعیین نکردی، برای تعیین پورت اتصال باید وقتی که گوشی وصله، توی MyPhoneExplorer بری توی منوی File، بعد عنوان Options رو انتخاب کنی و از لیستش یکی از دو تا پورتی رو که بغلشون نوشته Sony Ericsson یا اسم گوشیتو بغلش نوشته به عنوان پورت اتصال تعیین کنی OK رو بزنی و دوباره امتحان کنی، اگر باز وصل نشد پورت دوم رو امتحان کن. این تنظیم فقط یک بار کافیه انجام بشه، دفعات بعد خود برنامه یادشه کدوم پورت پورت اتصال بود، بهتر هم هست همیشه کابل رو به یه سوکت مشخص USB کامپیوتر بزنی تا با عوض کردنش مجبور نشی دوباره پورت جدید رو معرفی کنی.

رضا کریمی:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۰۹ ساعت: ۲۱:۵۰

با عرض سلام ” من میخواهم یک k750i بخرم
اقا حمید رضا شما در کل از k750i راضی هستید ؟
چه از لحاظ صدا “انتن دهی”دوربین”و… باتشکر از زحمات شما

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۰ ساعت: ۸:۲۵

ببینید من نظر خودم رو راجع به این گوشی نوشتم، در ضمن من در جایی زندگی می‌کنم که پوشش شبکه موبایل نسبتاً خوبه و ترافیک آنچنانی هم در شبکه‌ش وجود نداره بنابراین آنتن‌دهی بیشتر گوشیها تو اونجا تقریباً در یه سطحه.
شاید من اگر الان میخواستم گوشی بخرم، گوشی دیگه‌ای رو میخریدم، شما میتونید نوشته‌های من در مورد گوشی خودم و نوشته‌های دیگه در مورد انواع گوشیها رو بخونید، خودتون تصمیم بگیرید.
محض یادآوری نوشته‌ی قبلی من که حاوی نظرات من راجع به این گوشیه رو اینجا بخونید.

saeed:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۰ ساعت: ۱۱:۳۵

سلام اقا حمید
از شما بخاطر راهنمایی های سودمندتون ممنونم می خواستم ازتون در مورد قیمت . کارت حافظه همراه. وبزرگی صفحه نمایش گوشی های سونی اریکسون مدل های
.w710-z610-k610 بپرسم و این رو هم می خواستم بدونم که این گوشی ها ساخت کدوم کشورن و شما کدومیکی رو میپسندیم. با کمال تشکر موفق باشید.

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۰ ساعت: ۱۱:۴۰

من گوشی دیگه‌ای رو غیر از گوشی خودم نمیشناسم، گوشی من هم ساخت چینه.

رضا کریمی:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۰ ساعت: ۲۰:۴۳

اقا حمید رضا با توضیحات شما در مود k750 بی رو دروایسی من عاشق این گوشی شدم .ممنونم از این سایت باحال و پر محتوای که روی شبکه قرار دادی.

مهدی:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۱ ساعت: ۱۹:۳۷

گزیر یعنی باقلوا
گزیر بهترین سایت درباره کا ۷۵۰ آی است
هر کی می گه نیست مخش ایراد داره

سهیل:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۲ ساعت: ۷:۴۶

سلام
خسته نباشید
راستش می خواستم بدونم میشه بدون وجود سیم کارت از امکانات کا ۷۵۰ آی استفاده کرد مثلا آهنگ گوش داد از منوهای گوشی استفاده کرد یا نه آخه من هنوز تا دریافت گوشیم یک ماهی مونده اگه راه حلش رو به من بدید ممنونتون میشم

سهیل:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۲ ساعت: ۷:۴۷

ببخشید تا دریافت سیم کارتم یه ماهی مونده

فرهاد:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۲ ساعت: ۱۳:۱۵

واقعاّ عالی بود
ببخشید می خواستم ببینم می شه روی یه پوشه تو گوشی(کا۷۵۰آی)قفل گذاشت

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۲ ساعت: ۲۰:۱۷

جواب آقا سهیل:
از k750 عادی نمیشه بدون سیم کارت استفاده کرد، ولی اگه اینترنت پرسرعت دارید و تمام نرم‌افزارهای لازم رو هم دارید با استفاده از این نظر و جوابش میتونید فرمور گوشیتون رو عوض کنید. اما گفته باشم که برای این کار باید یه کاربر تقریباً حرفه‌ای کامپیوتر باشید و حوصله‌ی زیادی هم داشته باشید (اگر اینطوری نیستید ممکنه با نصفه کاره یا ناقص انجام دادن این کار، گوشیتون رو دچار مشکل کنید). ضمناً نهایتاً حتی اگه این کار رو انجام بدید فقط میتونید با گوشی آهنگ گوش بدید و منوهای گوشی و همینطور دوربین اون بدون سیم کارت در دسترس نیستن. توصیه میکنم اگه میتونید منتظر بمونید تا سیم کارتتون بیاد، تا حداقل یه بار گوشی را آپدیت کنید (از طریق اینترنت) تا از خودتون و شناختی که از گوشی دارید مطمئن بشید یا بدید کسی براتون این کار رو بکنه که تجربه‌ی کافی داره.
جواب آقا فرهاد: در مورد قفل گذاشتن رو پوشه تا اونجایی که من میدونم نمیشه، اگه کسی میدونه که میشه همینجا بگه به درد خود منم میخوره!

سیدعلی مهربخش:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۳ ساعت: ۱۲:۴۷

سلام من یک سئوال دارم اگه اشکالی نداره امکان اینکه وقتی تلفن تماس گیرنده روی صفحه LCDنمایش داده میشه عکسش هم دیده بشه اصلا چنین امکاناتی داره یا نه اگه داره لطفاراهنمائی کنیدمتشکرم

فرهاد:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۳ ساعت: ۱۴:۰۴

ببخشید آقا حمید رضا چه جوری روی گوشی نرم افزار نصب کرد
به من یه سی دی دادن اما از اون نمیشه نرم افزار نصب کرد

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۳ ساعت: ۱۸:۰۵

جواب آقای مهربخش:
این قابلیت رو بهش میگن Photo Caller ID یا نمایشگر تصویری که این گوشی هم اونو داره.
برای استفاده از اون میری شماره‌ی ذخیره شده‌ی طرفی رو که میخوای عکسش نمایش داده بشه پیدا میکنی (این کار رو وقت ذخیره‌ی شماره هم میتونی انجام بدی)، توی منوی انگلیسی عنوان More و توی منوی فارسی عنوان بیشتر رو انتخاب میکنی، بعد عنوان Edit Contact توی منوی انگلیسی یا اصلاح مخاطب توی منوی فارسی رو، بعد دکمه‌ی جوی استیک (که به چهار طرف حرکت میکنه) رو به سمت راست حرکت میدی تا برسی به جایی که توی منوی انگلیسی نوشته Picture (و اگه منوی گوشیتون فارسیه نوشته تصویر)، همون عنوان رو انتخاب میکنی، میتونی همون لحظه از طرف عکس بگیری یا این که از عکسی که ازش داری استفاده کنی وبعد Save یا ذخیره رو بزنی.
تعریف تصویری که باید برای هر مخاطب نشان داده شود
جواب آقا فرهاد:
سی دی همراه گوشی، چیزی برای نصب روی خود گوشی نداره، فقط مخصوص کامپیوتره. شما گوشی رو با کابل وصل میکنی اگه برنامه‌های اون سی دی نصب نباشه کامپیوتر گوشیت رو نمیشناسه و مثلاً نمیتونی عکسهایی رو که با گوشیت گرفتی رو کامپیوتر ببینی. برای نصب برنامه روی گوشی این نظر رو ببین.

فرهاد:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۴ ساعت: ۱۴:۲۲

آقا حمید رضا سلام از این راهی که گفتی نمیشه کاری کرد چون وقتی که بازی رو می ریزی توی other نمی شه کلیک کرد چون اگه کلیک کنی ۴تا گزینه میده که یکیشون غیر فعال هست بقیه ی گزینه ها هم هینا هستن
via bluetooth
via infrared
via az email
حالا می گین چی کار کنم

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۴ ساعت: ۱۵:۵۱

اون بازیی که شما داری سعی میکنی نصبش کنی روی k750 اجرا نمیشه (K750 در این زمینه محدودیت زیاد داره و برنامه‌های «سیمبینی» رو که خیلی از گوشیهای دیگه اجراشون میکنن به هیچ وجه نمیتونه اجرا کنه). اگر بازیی باشه که روی K750 قابل اجرا باشه باید وقتی توی پوشه‌ی other میای روش کلمه‌ی Install سمت چپ نوشته بشه.
بازیهای K750 رو میتونی از این آدرس داونلود کنی:
http://www.myk750.lasyk.net/K750i/Games
مثلاً یکیش این بازیه:
http://www.lasyk.net/download/.....553518.jar

احمد:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۴ ساعت: ۱۶:۳۳

سلام
در مورد قفل گذاشتن یه برنامه توی سایت http://www.getjar.com به اسم mobiexplorer هست که البته نسخه رجیستر نشده ست و ۱۵ روز کار میکنه

فرهاد:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۴ ساعت: ۲۰:۱۳

حمید رضا جان ممنونم.
کارت خیلی درسته.
دمت گرم

فرهاد:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۵ ساعت: ۹:۵۴

برای تبدیل متین گوشی k750i به w800 راهنمایی فارسی وجود نداره

ramin:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۵ ساعت: ۱۲:۰۰

سلام
دستتون درد نکنه وبلاگ نوپی دارین من که خیلی
حال کردم

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۲

جواب آقا فرهاد:
نمیدونم، اگه بادقت همین جواب و لینکهاشو دنبال کنید احتمالاً نیاز به راهنمای فارسی کامل ندارید.
ضمناً من نظرات این نوشته رو می‌بندم، لطفاً برای اظهار نظر در این مورد از بخش نظرات این نوشته استفاده کنید.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.