گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

یک باغ دیجیتالی

۸۵/۰۶/۲۴

مطمئناً نمای یک سایت یا وبلاگ برای بازدیدکننده‌ی دائمی در درجه‌ی دوم اهمیت (پس از محتوای آن) قرار می‌گیرد. اما سر و سامان دادن آن به نحوی که هم خواننده با آن راحت باشد و امکانات اولیه‌ی مورد نیاز برای گردش در سایت را به آسانی پیدا کند و هم با یک محیط جذاب مواجه شود علی رغم نیازمندی به صرف وقت و (احتمالاً در صورتی که صاحب سایت یا وبلاگ مهارتهای طراحی را نداشته باشد) هزینه، کاری ارزشمند و مفید است و در این راه سرمشق گرفتن از کارهای انجام شده می‌تواند در کاهش زمان مورد نیاز برای انجام این کار مؤثر باشد.

سی.اس.اس زن گاردن یک منبع مفید برای طراحان و کسانی است که دوست دارند طرح سایت یا وبلاگشان ضمن انطباق با استانداردها، وجهه‌ای جذاب و متفاوت داشته باشد (سی.اس.اس زن گاردن = باغ ز ِن سی.اس.اس، «باغ زن» یا «باغ صخره‌ای» نوعی باغ ژاپنی است که عناصر تشکیل دهنده‌ی آن صخره و شن و ماسه است. گیاهان در این باغ در درجه‌ی دوم اهمیت قرار دارند و گاهی اصلاً وجود ندارند! توضیحات بیشتر را در این صفحه بخوانید). این سایت که توسط دیو شی یکی از نویسندگان کتاب مشهوری درباره‌ی طراحی وب راه‌اندازی شده است تلاش دارد تواناییهای طراحی وب مبتنی بر سی.اس.اس را به نمایش بگذارد. این ایده به این ترتیب دنبال می‌شود که برای یک فایل اچ.تی.ام.ال ثابت طرحهای متنوعی ارائه شود و نشان داده شود که با جداسازی کامل طراحی از متن می‌توان به انعطاف‌پذیری بالایی دست یافت.

CSS Zen Garden

این سایت همواره با طرحهای جدیدی از طراحان مشهور به‌روز می‌شود و ضمن این که می‌توان از طرحهای ارائه شده به عنوان سرمشقهای طراحی وب استفاده کرد می‌توان تکنیکهای جالب و بدیعی را از این طرحها آموخت. به عنوان نمونه می‌توانیم روش ایجاد منوهای شیشه‌ای را به کمک سی‌اس‌اس از این طرح بیاموزیم، یا یک شیوه‌ی بدیع برای مشخص کردن لینکها را از این طرح یاد بگیریم (انگاری با خودکار زیر لینکها خط کشیده شده).

چند وقت پیش من دوری در این سایت زدم و تعدادی از طرحها را که به نظرم جالب‌تر از بقیه می‌رسیدند برای مراجعه‌ی بعدی علامت زدم. بد نیست نگاهی به این طرحها بیندازید، احتمالاً برای شما هم جالب هستند. این طرحها اینها هستند: ۱, ۲, ۳, ۴, ۵ و ۶

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۲ نظر

سروش:

تاریخ: ۸۶/۰۳/۲۷ ساعت: ۱۳:۵۷

اين مطلبو الان خوندم! واقعا فوق‌العاده بود! اينكه كسي نظر نداده اينجا فكر كنم به خاطر اينه كه كسي حال نداشته كه بره اينو چك كنه! اما واقعا جالب بود!

مهدی:

تاریخ: ۸۶/۰۹/۱۴ ساعت: ۲۰:۲۴

سلام
من قبلاً با این سایت از طریق کتابی با عنوان ۱۰۱ ترفند CSS در طراحی صفحات وب آشنا شدم و پیشنهاد می کنم دوستان هم از این کتاب که انتشارات ناقوس به بازار داده استفاده کنن.
مطلب اینجاس که می خوام بدونم این کتابی که صاحب این سایت در نوشتنش دست داشت و شما هم بهش لینک دادین به فارسی ترجمه شده؟ اگه نشده میدونید نسخه اصلیشو از کجا می تونم تهیه کنم؟ (The Zen of CSS Design)
خیلی گلی با این مطالبت و یا علی …

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.