گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

مشکلات بلاگلاینز

۸۵/۰۶/۲۸

خبرخوانهای زیادی را تا حالا امتحان نکرده‌ام (نمی‌دانید خبرخوان چه جور چیزی است؟ این نوشته‌ی من را بخوانید)، شاید علتش بیشتر این باشد که از آنهایی که سراغشان رفته‌ام راضی بوده‌ام. قبلاً از نت وایبز استفاده می‌کردم که از لحاظ قابلیتها و امکانات فوق‌العاده است اما وقتی که تعداد فیدهایش زیاد می‌شود فوق‌العاده کند و آزاردهنده عمل می‌کند. البته از سوی سازندگانش قولهایی مبنی بر بهینه‌سازی و افزایش سرعت این خبرخوان برخط داده شده که اگر عملی شود در بازگشت به این خبرخوان درنگ نخواهم کرد.

بعد از نت‌وایبز رفتم سراغ بلاگ‌لاینز که چون فیدها را روی سرور خودش می‌خوانــَد و پردازش می‌دهد کند نیست، از لحاظ قابلیتها هم خبرخوان قابل قبولی است. اما یک مشکل بزرگ دارد و آن هم اشکالات و باگهای متعددی است که باعث می‌شود کاربر ِ آن انواع اختلالات ممکن یک خبرخوان آنلاین را تجربه کند. چند وقت پیش در یک دوره‌ی زمانی کوتاه وضعیت تعداد زیادی از فیدهایی را که مشترکشان شده بودم درست نشان نمی‌داد، به این معنا که آن فیدها عنوانها و نوشته‌های جدید داشتند ولی بلاگلاینز وضعیت آنها را طوری نشان می‌داد که انگار چند روز است مطلب جدیدی ندارند. دو سه روز پیش هم تصمیم گرفتم چند تا از فیدهایی را که دیگر علاقه‌ای به خواندن مطالبشان ندارم حذف کنم. با انجام این کار مشکل عجیب و آزاردهنده‌ای برایم پیش آمده و آن هم نمایش نادرست تعداد فیدهای به‌روز در خبرکن بلاگلاینز برای فایرفاکس است (در واقع با وجود این که وبلاگهای حذف شده دیگر در فهرست اشتراکات من نشان داده نمی‌شود تعداد مطالب جدیدشان در محاسبه‌ی تعداد نخوانده‌های من به حساب می‌آید!). البته مشکل فقط از افزونه‌ی فایرفاکس نیست خبرکن آنلاین بلاگلاینز هم همین مشکل را دارد:

خبرکن فایرفاکس بلاگلاینز تعداد نخوانده ها را اشتباه نشان می دهد
خبرکن برخط هم همان مشکل را دارد

کمی با گزینه‌های تنظیمات بلاگلاینز ور رفتم تا بلکه راه حلی برای این مشکل پیدا کنم. فعلاً که به جایی نرسیده‌ام تا ببینم بعداً چه می‌شود.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




نظر بدهید

تا به حال کسی نظر نداده.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.