گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

جور دیگر باید دید؟!

۸۵/۱۱/۱۲

Morning Mist at the Lagoon تعداد قابل توجهی از عکسهایی که در صفحه‌ی جالبترین عکسهای فلیکر قرار می‌گیرند عکسهایی هستند که یک تکنیک نرم‌افزاری که HDR خوانده می‌شود بر روی آنها اعمال شده است. این تکنیک که مجموعه‌ای از ترفندهای گوناگون برای برجسته کردن رنگها و بالا بردن تفکیک اجزای عکس را شامل می‌شود باعث می‌شود عکس نهایی به وضوح یک عکس غیرطبیعی به نظر برسد اما از آنجا که به گفته‌ی مدافعان این تکنیک، اِعمال آن باعث می‌شود که نقاطی از عکس که برای ذهن بیننده خاطره‌برانگیزتر و دیدنی‌تر است راحت‌تر در معرض دید او قرار گیرند نظر بینندگان (و خصوصاً فلکیرگردان) را به خود جلب می‌کند.

برای مشاهده‌ی عکسهایی از این دست، بد نیست سری به آلبوم عکسهای این کاربر فلکیر بزنید یا عکسهایی از فلیکر را که برچسب hdr دارند مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ترفند و نرم‌افزارهای معمول مورد استفاده در آن نیز بد نیست اینجا را ببینید (زبان مطلب انگلیسی است و دربردارنده‌ی تعداد زیادی عکس است که زمان داونلود آن را برای کسانی که به فلیکر دسترسی دارند بالا می‌برد.).

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۳ نظر

jahan:

تاریخ: ۸۵/۱۱/۱۵ ساعت: ۱:۰۱

salam — filter shode in aks haye shoma 🙁

ناشناس:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۳۰ ساعت: ۱۱:۲۱

چرا روش استفادشو ندادی

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۳۰ ساعت: ۱۱:۳۵

@ناشناس:
من روش استفاده‌ش رو نخوندم و بلد نیستم. لینک روش کار توی متن نوشته هست، برای کسی که وقت و علاقه و حداقل اطلاعات فنی مورد نیاز رو داره.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.