گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

درست شد!

۸۶/۰۲/۰۸

به جان شما اصلاً حسش نبود که بنشینم و سعی کنم این مشکل آخری را از طریق درست‌ترش حل کنم! آخری؟! گفتم آخری؟! البته احتمالاً درست گفته‌ام وقتی بشود آن چند مشکلی را که همان ابتدای کار بی‌خیالشان شدم در نظر نداشت.

قضیه از حدود یک ماه پیش از عید شروع شد. وقتی به سرم زد که وبلاگم را با آخرین نگارش وردپرس تجهیز کنم (قبلاً هم اشاره‌ای به این قضیه کرده‌ام: اینجا را ببینید). وردپرس سیستم مدیریت محتوای وبلاگی فوق‌العاده‌ایست: نصب آسان، عملکرد بهینه، سرعت بالا و قابلیت به‌دلخواه‌سازی خوب از جمله ویژگیهاییست که این سیستم را تبدیل به یک انتخاب مناسب کرده برای کسانی که دوست دارند وبلاگشان را بر روی میزبان مستقل خودشان برپا کنند. به اینها اضافه کنید حل مسأله‌ی بومی‌سازی (=فارسی‌سازی) این سیستم به کمک افزونه‌ی وردپرس فارسی (تاریخ شمسی، اعداد فارسی، ویرایشگر فارسی و …) و همچنین در صورت نیاز فارسی‌ساز وردپرس (بخش مدیریت) و افزونک تقویم و بایگانی وردپرس فارسی.

بگذریم! وبلاگم و سیستم مدیریتش قبل از آن به‌روزرسانی کذایی به مرحله‌ای رسیده بود که دیگر هر چیزی را که فکر کرده بودم نیاز دارم داشت (بازدیدکننده؟! فکر کنم نیاز نداشتم 😉 ) : آلبوم عکس، یک فرم تماس ساده ولی کارآمد، آمار بازدید، آخرین نظرهای خودم در وبلاگ دیگران، آخرین نظرهای دیگران در وبلاگ من، تعداد مشترکان فید به صورت فارسی (موس را روی علامت آبی‌رنگ اشتراک ستون سمت راست نگه دارید تا متوجه شوید چه چیزی را می‌گویم) و خیلی چیزهای دیگر.

تا این که نگارش جدید وردپرس آمد. واقعیتش خیلی اهل آخرین ورژن نیستم، یعنی پیش‌ترها بودم (جوانی کجایی … 😉 ) ولی الان دیگر نیستم. آنقدر این طرف و آن طرف در گوشمان خواندند که این نگارش جدید سرعتش خیلی بالاتر است و بهتر است و … که ما هم به هوس افتادیم. خلاصه! دردسرتان ندهم، وردپرسم را به‌روز کردم و بعد از آن کلی همه چیز به هم ریخت. من هم مدتها مشغول عیب‌یابی و رفع اشکال بودم، بعضی مشکلات با دستکاری فایلهای وردپرس حل شد (دقیقاً دو مشکل: یکی همانی که آخرین این نوشته به آن اشاره کرده‌ام و دیگری مشکل نمایش ناقص نوشته‌های more دار در فید). بعضی مشکلات با نصب آخرین نگارش یا نگارش سازگار افزونه‌ها حل شد (مثل افزونه‌ای که برای نمایش مطالب مرتبط استفاده می‌کردم و فکر می‌کنم افزونه‌ی مربوط به آلبوم عکس). جالب‌تر از همه دو تا مشکل آخر بود که به به‌روزرسانی وردپرس ربط (زیادی) نداشتند! مشکل اینها چیز دیگری بود ولی چون تقریباً هم‌زمان با به‌روز کردن وردپرسم بروز (بخوانید بــُروز 😉 ) کرده بودند من ایراد آنها را از چشم وردپرس می‌دیدم. اولی مشکلی بود که برای عنوان آخرین نظرگاهها در ستون سمت و صفحه‌ی مختص آن پیش آمده بود که معلوم شد (البته بعد از دو ماه سر و کله زدن من با آن) مشکل به خاطر حذف یا عدم نصب یک ماژول پی.اچ.پی روی سرور بوده. دومی مشکلی بود که اخیراً برای صفحه‌ی آمار بازدیدکنندگانم به وجود آمده بود و آمار دریافتی از سرویس آمارگیری گوگل را خالی نشان می‌داد.

ادامه دارد (فردا، انشاءالله!)

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




یک نظر

خسروبیگی:

تاریخ: ۸۹/۰۵/۲۹ ساعت: ۱۲:۵۹

سلام
چرا الآن تعداد مشترکین فید را صفر گزارش میکند؟

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.