گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

… و فهرست افزونه‌های وردپرسم

۸۶/۰۲/۰۹

تا آنجا گفتم که تقریباً فقط مشکل آمار خالی در صفحه‌ی آمار بازدیدکنندگان مانده بود.

نگارش جدیدتر افزونه‌ای را که صفحه‌ی آمار بازدیدکنندگان با آن ساخته می‌شد گرفتم و نصب کردم. ویرایش جدیدتر مشکلی نداشت، یعنی آمار را به درستی می‌آورد. اما یک مشکل بزرگ برای من داشت: این افزونه به طور پیش‌فرض آمارش را فقط از طریق سیستم مدیریت وبلاگ وردپرس برای استفاده‌ی شخصی صاحب وبلاگ در اختیار می‌گذارد تا صاحب وبلاگ مجبور نباشد برای مشاهده‌ی آمارش مستقیماً به سرویس آمارگیری گوگل مراجعه کند. حالا من قسمتی از کد را که در نگارش قدیمی افزونه وظیفه‌ی نمایش اطلاعات را برعهده داشت پیدا کرده بودم، بعد با کپی/پیست آن را به یکی از فایلهای قالب وبلاگم اضافه کرده بودم و اینطوری توانسته بودم این آمار را عمومی کنم: طوری که بازدیدکنندگان عادی هم بتوانند این آمار را ببینند. در کنار این کار کمی هم کدهای اچ.تی.ام.ال آن را دستکاری کرده بودم تا هم فارسی شود و هم مشکل راست به چپ نداشته باشد. حالا اگر می‌خواستم از نگارش جدید استفاده کنم باید همین کار را تکرار می‌کردم. اما مشکل اینجا بود که فایل دستکاری شده‌ی من با نگارش جدید سازگار نبود. کمی با نگارش جدید ور رفتم و به جای مهمی نرسیدم. در واقع اصلاً حس این که درگیر قضیه شوم را نداشتم. حدس می‌زدم ایراد از اینجا نشأت گرفته باشد که مثلاً سرویس آمارگیری گوگل تغییراتی در سیستمش داده باشد و برای دریافت اطلاعات از آن نیاز باشد حتماً از نگارش جدید افزونه‌ی مذکور استفاده شود. به همین دلیل داشتم کم کم بی‌خیال قضیه می‌شدم که یک چیزی یادم افتاد.

یادم افتاد که اخیراً رمز جیمیلم را (که برای ورود به سیستم آمارگیری گوگل کاربرد دارد) عوض کرده‌ام. افزونه‌ی کذایی عنوان می‌کند که رمز جیمیل را فقط یک بار نیاز دارد و آن را ذخیره هم نمی‌کند، شاید به همین دلیل با وجود تغییر رمز جیمیلم نگارش جدید افزونه دارد اطلاعات را می‌گیرد. نگارش قدیمی را دوباره فعال کردم و سعی کردم حساب کاربری جیمیلم را دوباره اضافه کنم. مشکلی پیش آمد که با جستجوی پیغام خطا در گروه گوگل خاص این افزونه راه حلش را پیدا کردم. این مشکل گویا در نگارشهای جدیدتر هم دیده می‌شود و راه حل آن تغییر یکی از فایلهای مورد نیاز برای اجرای افزونه است که ربطی به این که نگارش آن قدیمی باشد یا جدید ندارد. بعد از رفع این مشکل حساب جیمیلم را اضافه کردم و …! نتیجه همان چیزی بود که ناامیدانه انتظارش را می‌کشیدم: درست شد!

آمار بازدید هفتگی

اما بعد …! گفتم بد نیست یک اشارهای بکنم به فهرست افزونه‌های مورد استفاده در وبلاگم. این فهرست احتمالاً برای وردپرس‌کارها مفید است:

Aggrss, an rss aggregator

این افزونه یک فیدخوان است. با آن خروجی فید نظرهایم در وبلاگهای دیگران را می‌گیرم و اطلاعات آن را در ستون سمت راست وبلاگ و این صفحه نمایش می‌دهم.

Akismet

از شر نظرات هرز نجاتم می‌دهم (اینجا و اینجا را ببینید).

Audio Player

برای اضافه کردن آسان صدا و موسیقی به نوشته‌ها مفید است.

Category Tagging

صفحه‌ی بایگانی موضوعی را با آن می‌سازم. مطالب مرتبط پای هر نوشته را هم با آن پیدا می‌کنم.

Code Snippet

کدهای پایان‌نامه‌ام را با آن رنگی می‌کنم (C++، این فصل و این یکی).

DivShare Uploader

جدیداً خدمتشان ارادت پیدا کرده‌ام!

FeedBurner Awareness

از آن مستطیلهای رنگی تعداد مشترکین فیدبرنر خوشم نمی‌آید. با این افزونه تعداد مشترکین فیدم را به صورت فارسی نشان می‌دهم (موستان را که روی علامت آبی رنگ اشتراک در ستون سمت راست نگه دارید، می‌بینیدش).

Feedburner Feed Replacement

اینطوری هوای مشترکین فید مستقیمم را هم دارم و آنها را به سراغ فید ِ فیدبرنرم می‌فرستم.

Flickr Photo Gallery

با آن عکسهای فیلکرم را نشان می‌دهم.

Footnotes

پاورقیهای فصلهای پایان‌نامه‌ام را با این افزونه نشان می‌دهم. بیشتر وقتی که وارد کردن متن پایان‌نامه‌ام به وردپرس برده بابت همین افزونه بوده که فکر کنم ارزشش را داشته. چون مدیریت این پاورقیها خیلی آسان‌تر است.

افزونه‌ی وردپرس فارسی

با این افزونه من فارسی‌تر می‌نویسم و شما فارسی‌تر می‌خوانید!

Get Recent Comments

آخرین نظرات بازدیدکنندگان را در ستون سمت راست نشان می‌دهد.

Google Sitemaps

در مورد کاربردش توضیح مختصری داده‌ام در این نوشته.

PXS Mail Form

به شما کمک می‌کند که با من تماس بگیرید.

WordPress Database Backup

پشتیبان می‌گیرد از وبلاگم.

WordPress Reports

آمارتان را به من می‌دهد 😉

Sidebar Widgets

این یکی معمولاً غیرفعال است، برای آزمایش افزونکهای وردپرس ازش استفاده می‌کنم.

افزونه‌های مشکلدار

این افزونه و این یکی گویا با نگارش جدید وردپرسم مشکل دارند. خیلی مهم نیستند، ولی در حالت غیرفعال نگهشان داشته‌ام برای وقتی که حال سر و کله زدن با آنها را داشته باشم.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۲ نظر

IQ:

تاریخ: ۸۶/۰۲/۱۰ ساعت: ۱۰:۰۵

خسته نباشید و موفق باشید.

حسام:

تاریخ: ۸۶/۰۲/۱۰ ساعت: ۱۷:۲۰

سلام دوست عزیز شما که این قدر وبلاگ نویس ماهری هستی یه کمی هم از فنون کارت رو به من هم یاد بده. لطفا جواب رو به E-mail ام بفرست.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.