گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

برای ۵۸۰۰داران …

۸۹/۰۳/۰۷

اگر نوکیا ۵۸۰۰ داشته باشید و نرم‌افزار و برنامه‌هایش را به‌روز کرده باشید تا به حال چند اتفاق خوب می‌توانسته برایش افتاده باشد.

یکی عرضهٔ رایگان نقشه‌های نوکیاست برای این گوشی با امکان جستجوی فارسی در نقشه‌های شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، مشهد و تبریز و همینطور راهنمای رانندگی صوتی فارسی و … و … . اگر خبر نداشتید و دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید این نوشته‌ها را از وبلاگ روزنوشت میلاد ببینید: آموزش نصب و اطلاعات در مورد بروزرسانی جدید این برنامه.

تهران در نقشه‌های نوکیا

اما در هر حال، آخرین بروزرسانیی که من روی گوشیم انجام دادم چندان به نظرم خوشایند نبوده. من از نسخهٔ سی و خرده‌ای (ویرایشی که فارسی دارد) به نسخهٔ پنجاه و خرده‌ای ارتقا دادم گوشی را. یکی از اتفاقات ناخوشایندی که افتاده این است که برنامهٔ پخش موسیقی جستجویش در آهنگهای کپی شده روی گوشی تا ابد طول می‌کشد و اگر متوقفش کنید آن تعدادی را که پیدا کرده در اجرای بعدی به فهرستش هنوز اضافه نکرده. ضمن آن که گویا در این نسخهٔ جدید حتماً باید آهنگها در مسیر پیش‌فرض آهنگهای گوشی کپی شوند. عملکرد صفحه‌کلیدها به نظرم عجیب و غریب شده. من همیشه عادت دارم که با صفحه‌کلید تمام صفحهٔ افقی کار کنم. در بروزرسانی جدید وقتی گوشی را افقی نگه نداشته باشید صفحه‌کلید تمام صفحه نشان داده نمی‌شود و باید اول گوشی را بچرخانید. البته شاید این مورد از نظر طراحان نرم‌افزار گوشی یک قابلیت جدید باشد ولی من ترجیح می‌دهم صفحه‌کلید تمام صفحه فارغ از این که من گوشی را چطور نگه داشته‌ام نشان داده شود و لازم نباشد پس از چرخاندن گوشی یکی دو ثانیه منتظر بمانم صفحه‌کلید روی گوشی جهتش عوض شود. مشکلات دیگری هم دارد مثلاً کلمهٔ رمز اتصال بی‌سیم پیشتر بعد از یک بار وارد شدن ذخیره شده بود اما در نسخهٔ جدید هر بار که من بخواهم به اینترنت بی‌سیم متصل شوم (و همیشه از یک اتصال استفاده می‌کنم) باید این رمز را وارد کنم و … .

بگذریم! امروز از اینجا برنامهٔ جالبی را پیدا کردم که پشتیبانی تقویم فارسی و کلی امکانات دیگر را برای ایرانیها و فارسی‌زبانها در این گوشی (و گویا برخی گوشیهای دیگر) در اختیار می‌گذارد.

روزانه‌نگار ۸۹

هر چند هنوز خیلی با این نرم‌افزار ارزانقیمت (۳۵۰۰ تومان) کار نکرده‌ام ولی با توجه به رابط کاربری زیبا و امکانات آن می‌توانم حدس بزنم که این هم می‌تواند یکی از اتفاقات خوبی باشد که برای دارندگان این گوشی می‌تواند بیفتد. اگر علاقمند بودید سری به سایت نرم‌افزار مدیریت کارهای روزانه‌نگار ۸۹ بزنید (اینجا) تا اطلاعات بیشتری راجع به این نرم‌افزار به دست آورید با این توضیح که نسخهٔ آزمایشی/رایگان این برنامه روی ۵۸۰۰ کار نمی‌کند (به دلیل رزلوشن بالای این گوشی). اما پس از آن که نرم‌افزار را خریدید می‌توانید با دریافت نسخهٔ مخصوص گوشیهای با رزلوشن بالا آن را روی این گوشی اجرا کنید.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




نظر بدهید

تا به حال کسی نظر نداده.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.