گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

موبایل تسبیح‌دار

۸۹/۰۳/۰۹

نوکیا ۶۶۳۹ را یادتان هست؟ با فندک و چاقوی همه کاره و دوربین خفنش؟

گوشی موبایل فندک‌دار
گوشی موبایل با چاقوی همه کاره
گوشی موبایل با دوربین حرفه‌ای

برنامه‌ای که چند روز پیش درباره‌اش نوشته بودم (روزانه‌نگار ۸۹، اینجا) یک سری قابلیت دارد که به مرا یاد این گوشی خیالی انداخت. فکرش را بکنید: گوشیتان می‌تواند یک تسبیح و یک قبله‌نما هم داشته باشد! ذکرشمار این گوشی برای گوشیهای لمسی با لمس یک دکمه شماره می‌اندازد و وقتی مثلاً دورهٔ الله اکبرها تمام شود با لرزش به کاربر علامت می‌دهد که باید ذکر بعدی را شروع کند.

تسبیح موبایلی

این برنامه امکانات دیگری نیز برای ثبت آمار نمازها و روزه‌های قضا و همینطور تعیین کلمهٔ رمز برای دستیابی به این گونه اطلاعات دارد. قبله‌نما (به کمک جهت خورشید و شمال جغرافیایی و نه به کمک اطلاعات دریافتی از GPS)، تاریخ قمری (علاوه بر تاریخ شمسی) و نمایش اوقات شرعی شهرهای مختلف و امکان پخش اذان در ساعت مقرر از دیگر امکانات این برنامه است. فارغ از این که این طرحها چقدر برای شما کاربرد دارد به گمانم تصدیق می‌کنید که این طرحهای ساده و خوشفکرانه پاسخگوی نیازهای بخش قابل توجهی از کاربران تلفن همراه در کشور ماست و به نظرم باید به خوش‌ذوقی و خوشفکری طراحان این نرم‌افزار آفرین گفت.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




یک نظر

سعید:

تاریخ: ۸۹/۰۳/۰۹ ساعت: ۱۸:۳۶

سلام
از توجهتون ممنونم
درغیاب شما (!) ازتون این قول رو می گیرم که هر وقت سرتون خلوت تر شد، سری به انجمن عاشقان بزنید .
من به کمک استادانی مثل شما که هم در زمینه برنامه نویسی و هم در زمینه طراحی استاد هستید و هم عاشق ادبیات هستید، نیاز دارم.
امیدوارم همیشه موفق باشید

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.