گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

یادگاریهای شرکت گاز

۹۱/۱۲/۱۸

این از آن نوشته‌های خودمحورانهٔ خسته‌کننده‌ایست که احتمالاً باعث می‌شود دوستانی آنقدر عصبی شوند تا جهت تخلیهٔ انبار باروت درونشان، به زحمت ارسال ایمیلهای تقبیحی و تنبیهی بیفتند! لذا توصیه می‌کنم -با توجه به اخطار روی جنبهٔ شخصی داشتنش، اگر متحمل این دسته از فشارها می‌شوید- از خواندن ادامهٔ مطلب خودداری کنید! اما قبل از ارائهٔ قسمت خسته‌کننده اشاره کنم که تصور می‌کنم حافظهٔ طولانی‌مدت خیلی خوبی ندارم به طوری که اگر شواهد کافی وجود نداشت من احتمالاً جزء منکرین زندگی پیش از هفت سالگی می‌بودم! با این حال یکی از عادتهای سالهای اخیرم که جمع‌آوری و بایگانی تقریباً همه گونه آت و آشغال دیجیتالی از فایل متنی گرفته تا عکس و فیلم و برنامهٔ کامپیوتری تولید شده توسط خودم بوده تا حدودی به بازیابی قسمتهای حذف شدهٔ بایگانی ذهنم کمک کرده. گاهی مرور این بایگانیها باعث می‌شود به کشف اتفاقات محو شده‌ای از زندگیم نائل شوم! سی‌دی‌هایی که عموماً برچسبهای بامسمایی هم دارند:

اتوران سی دی آت آشغال ۲

در هر حال، دیروز، برف ناگهانی باعث شد تا تصمیم بگیرم قید سر کار رفتن را -به هوای زحمت احتمالی مسیر طولانی برگشت- بزنم و در عوض، چرخی بین این انبارهای زباله بزنم! حاصل آن چرخ زدنها یافته‌هاییست که حدس می‌زنم قابل تحمل‌ترینشان این تصویر متحرک باشد:

یک رباعی مربوط به دورهٔ نوجوانیم با شعلهٔ آتش رقصان ;)

اما غیر از آن، عمدهٔ چرخهایم را بین سی‌دیهایی زدم که خروجیهای کارهایم در شرکت گاز روی آنها قرار داشت. کارهایی که از طراحی پاورپوینتهای مناسبتی گرفته تا طراحی صفحات وب اینترانت و اینترنت شرکت و نهایتاً برنامه‌نویسیهای پراکنده را در بر می‌گرفت. اینها تصاویر تکه‌هایی از آن کارها هستند -که همچنان که اشاره کردم- به منظور استفادهٔ شخصی و زنده کردن یا خلق مجدد خاطرات در اینجا منتشرشان می‌کنم.

بخش اول – اتورانها و پاورپوینتها: نمودارهایی را که در این تصاویر می‌بینید در اصل متحرک (فلش) بوده‌اند و آنها را با نرم‌افزاری به اسم Swiff Chart درست می‌کردم. این نرم‌افزار یک افزونه برای پاورپوینت داشت که امکان نمایش آنها را در پاورپوینت فراهم می‌کرد. فارسی‌نویسی در آن را هم با نرم‌افزارهای فارسی‌نویسی متداول آن روزها مثل مریم و پروین انجام می‌دادم. با این اوصاف احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که تهیهٔ این نمودارها -که به وفور در پاورپوینتهای به یادگار مانده از آن روزها با طرحها و موضوعات و انواع متفاوت استفاده شده‌اند- چه زمان طولانی را از من گرفته‌اند.

اتوران یکی از سی دی های شرکت گاز
شروع یکی از پاورپوینتها
نمودارهای آماری
نمودارهای آماری
نمودارهای آماری
نمودارهای آماری

بخش دوم: صفحات وب که مخصوصاً در بخش اینترانت داخلی عمدهٔ محتوای آن را نیز خودم جمع‌آوری یا تولید می‌کردم.

اینترانت
اینترانت
اینترانت
اینترانت
سایت
سایت
سایت
سایت

بخش سوم: برنامه‌های کامپیوتری، که تصاویر برخی از آنها برای خودم هم در مرور دیروز جدید بودند!

برنامه‌ها
برنامه‌ها
برنامه‌ها
برنامه‌ها
برنامه‌ها
برنامه‌ها
برنامه‌ها

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




نظر بدهید

تا به حال کسی نظر نداده.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.