نکته بعدی که سفارش دهنده باید به آن توجه کند این است که چه چیزی را از چه کسی باید بخواهد. واقعیت آن است که بسیاری از «برنامهنویسان» سطح بالای وب «طراحان» خوبی نیستند و بسیاری از «طراحان» خوب وب در تهیه کدی که شما را به مقصود میرساند ناتوان یا ضعیفند. در مواجهه با شرکتهایی که این دست کارها را انجام میدهند هیچگاه به ادعا وقعی ننهید. از آنها نشانی سایتهایی را که طراحی کردهاند بخواهید و بخواهید که برایتان توضیح دهند در طراحی آنها چه کارهای جدید یا یکتایی انجام شده است. به این نکته هم توجه داشته باشید که شمای ظاهری بسیاری از سایتهای اینترنتی (مخصوصاً در ایران) کار شرکتهای طراح آنها نیست. از شرکت طرفتان بخواهید نشانههای بومی بودن یا اختصاصی بودن طرحهای قبلیشان را به شما نشان دهند. مثلاً اگر سایتی را برای تولیدکننده محصول خاصی طراحی کردهاند آیا در طراحی نمای کلی آن از محصولات آن شرکت ایده گرفتهاند؟ در زمینه برنامهنویسی هم تحقیق کنید که کارهای ارائه شده چقدر بومی است یا چقدر خوب بومی شده است و توجه داشته باشید که بومی بودن کار از ریشه (حداقل در بازار ایران) در خیلی از موارد به جای آن که همچنان که ادعا میشود یک نقطه قوت باشد در واقع و با توجه به سطح توانایی شرکتهای طراح وب در ایران یک نقطه ضعف به حساب میآید!