طرّاحی يک سيستم کنترل عبارت عبور صوتی (پروژهی پايانی)
من در پروژهی پايانيم قصد داشتم كه يك سيستم تشخيص گوينده خودكار طراحی كنم كه بتواند با مقايسهی عبارت عبور بيان شده توسط يك شخص با دادههای موجود در پايگاهدادههای برنامه، در صورتی که شخص مزبور از كاربران سيستم باشد او را بازشناسی نموده به او اجازهی عبور دهد.
برای طراحی چنين سيستمی من از يك كتابخانهی از پيش نوشته شده برای تشخيص صحبت و گوينده كه در اسناد پروژه دربارهی آن توضيح دادهام استفاده نمودم و آن را با استفاده از زبان برنامهنويسی ويژوال سی++ در قالب دو برنامه (يكی ثبتكنندهی كاربران سيستم و ديگری بازشناسیكنندهی آنان) پيادهسازی نمودم.
شما میتوانيد با دنبال كردن اين لينك به قسمت تئوری پروژه من به همراه كتابخانهها، برنامهها و توضيحات برنامه های من دست پيدا كنيد.
علاوه بر آن يک نسخهی باينری از برنامه ها را به صورت برنامهی نصبکننده در اين آدرس (اندازهی اين فايل ۲۴۱ کيلوبايت است) و کد برنامه ها را در اين صفحه قرار داده ام.
آشنايی با رندرمن
مطالبی که در اين صفحه و صفحات بعد از آن قرار داده شدهاند، بخشی از پروژهی کارآموزی من و يکی از دوستان (آقای امين نيکانجام) است که به طور مشترک تهيه شده و در واقع ترجمهای انتخابی از چند بخش اين کتاب است. فکر میکنم حداقل در حد آشنايی و گام اول برای کار با ای.پی.آی رندرمن میتواند متن مناسبی باشد. برای آنها که با اين واژه آشنايی چندانی ندارند: رندرمن يک استاندارد مدلسازی سهبعدی را تعريف میکند که چندين نرمافزار سهبعدیسازی از آن پيروی میکنند که مهمترين آنها نرمافزاری است که شرکت پيکسار عرضه کرده و در تهيّهی فيلمهای انيميشن خود از آن استفاده میکند.
پروژههای درسی
برنامههايی که من در طول تحصيل به عنوان پروژهی درسی نوشتهام. اميدوارم فقط از سر بيکاری يا کنجکاوی (و نه برای ياد گرفتن روشهای برنامهنويسی) آنها را دريافت کنيد! (هر چند که فکر میکنم قابليت استفادهی مجدد به عنوان پروژهی درسی را هم داشته باشند;-)) به هر حال برای من آنها ارزشی در حد يادگارهايی از چند ساعت پشت کامپيوتر نشستن و چندين سال دانشجوی کامپيوتر بودن را دارند که میتوانند به عنوان بخشهايی از داشتههای شخصی من در اين سايت قرار داده شوند. برای دستيابی به آنها، اين صفحه را ببينيد.
|