گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

دو نکته کامپیوتری

۸۵/۰۴/۰۱

الف- سرویس پک ۲ روی کامپیوتر خانگیم نصب نمی‌شد. یعنی نصب می‌شد، اما وقتی سیستم را دوباره راه‌اندازی می‌کرد دیگر هیچ وقت حتی در محیط Safe Mode بالا نمی‌آمد. پیشتر یکی دو بار به همین دلیل ویندوزم را (که معمولاً بعد از مدتی خو گرفتن به نظم و نرم‌افزارهای نصب شده‌ی آن از دست دادنش را مشکل می‌کند) از دست داده بودم. بالاخره تصمیم گرفتم برای نصب یک محیط برنامه‌نویسی که نیاز به این بروزرسانی دارد دلم را به دریا بزنم و یک بار دیگر سعی کنم. با وجود این که مجبور شدم از نو ویندوز نصب کنم، علت قضیه را فهمیدم. گفتم شاید به درد کسان دیگر هم بخورد چون خودم مدتها از این بروزرسانی ضروری محروم بودم. مشکل اینجا بود که من هاردم از نوع ساتا بود و مین‌بوردم گیگابایت جی ای ۸۶۵ و این مین‌بورد لازم است نرم‌افزار بایوسش برای رفع مشکلی که هنگام استفاده از هارد ساتا روی آن برای بروزرسانی سرویس پک ۲ به وجود می‌آید بروز شود. بروزرسانی بایوس با یکی از نرم‌افزارهای روی سی‌دی مین‌برد به اسم @BIOS و با استفاده از یک ارتباط اینترنتی در مدت زمان نسبتاً کوتاهی انجام می‌پذیرد. (اخطار: بروزرسانی بایوس در صورتی که توسط افراد کم تجربه و نامطمئن و به صورت اشتباه انجام شود ممکن است سخت‌افزار شما را دچار مشکل جدی نماید.) به هر حال بد نیست در برخورد با مشکلات نرم‌افزاری ناشناخته بروزرسانی میان‌افزار سخت‌افزارهای قدیمی‌تر را هم به عنوان یک راه حل احتمالی مد نظر داشت.

ب- بعد از نصب ویندوز و در حین نصب نرم‌افزارها سعی کردم نوار ابزار گوگل ویرایش فایرفاکس را که روی ویندوز قبلی داشتم نصب کنم. تازه متوجه شدم که گوگل امکان دریافت این افزونه را به کاربران ایرانی نمی‌دهد. در واقع هر چه در این صفحه روی دکمه Agree and Install بزنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد، چون مقصد فرم این آدرس است که آن هم وقتی مستقیم تایپ شود پیغام می‌دهد که در محدوده‌ی کشور شما این نرم‌افزار قابل دریافت نیست.

This product is not available in your country

در هر صورت به گونه‌ای افزونه را دریافت کردم و اینجا گذاشتمش. برای نصب کافیست فایل مورد نظر را دریافت کنید و در نوار آدرس فایرفاکس نشانی درایوی را که افزونه را آنجا کپی کرده‌اید تایپ کنید و به پوشه‌ی مورد نظر بروید و روی نام فایل کلیک کنید و مثل افزونه‌هایی که از سایتهای عادی دریافت و نصب می‌کنید نصبش کنید.

پی‌نوشت: کاربران فایرفاکس ۲ اینجا را ببینند.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




یک نظر

مسعود:

تاریخ: ۹۰/۱۲/۲۵ ساعت: ۲۱:۰۴

سلام خسته نباشی از نوع نگارش واموزشهات خوشم اومد ممنونم.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.