گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

هرتیک

۸۵/۰۴/۰۲

هرتیک یک بازی کامپیوتری قدیمی است که در محیط داس و ویندوز اجرا می‌شود و از موتور دووم (البته دووم قدیمی مبتنی بر داس) بهره می‌گیرد. این روزها با وجود انواع بازیهای کامپیوتری با ایفکتهای گرافیکی خیره‌کننده بعید می‌دانم کسی علاقمند باشد بازیی مثل این را امتحان کند. اما به هر حال این بازی از جمله بازیهای مورد علاقه‌ی من بوده و هست. این را باز هم بگویم که این بازی یک بازی قدیمی است، آنقدر قدیمی که اگر اهل گرافیکهای خیره کننده و ایفکتهای صدایی امروزی باشید احتمالاً با همان نگاه اول به محیط بازی از آن دلزده خواهید شد. اما خوب من این بازی را خیلی وقت پیش بازی کردم. محیط بازی به تیرگی محیط DOOM نیست، بیشتر ماجرای بازی در محیطهای سر باز و روشن یا داخل قلعه‌های قرون وسطایی می‌گذرد. چیزی که مرا به این بازی علاقمند نگه می‌دارد محیط مرعوب کننده‌ی بازی و تناسب فوق‌العاده‌ی صداهای محیطی (مخصوصاً وقتی که صدای موزیک بازی را خفه می‌کنید) با هیولاهای ترسناکی است که معمولاً بی‌خبر با باز شدن هر در یا در هنگام ورود به هر راهرو جلوی چشمتان ظاهر می‌شوند. صدای تاپ تاپ قلب، صداهای مرعوب کننده‌ای که از پشت درها شنیده می‌شود، صدای خنده‌های هیولاهایی که آرزو می‌کنید کمتر با آنها برخورد کنید و صدای رازآلود و آرام هیولاهای جادوگرنما از جمله صداهای پس زمینه‌ای هستند که بر میزان رعب‌انگیز بودن محیط بازی اضافه می‌کنند.

صفحه اول بازی هرتیک

بعدها بازی دیگری به نام هرتیک ۲ عرضه شد که برای محیط ویندوز آماده شده بود. هر چند این بازی نیز بازی جالبی است ولی به نظر من تنها وجه اشتراکش با هرتیک اصلی اسمش بود و علاوه بر تفاوتهای کلی در نوع و داستان بازی به هیچ وجه تداعی کننده‌ی تجربه‌ی وحشت انگیز محیط بازی قدیمی نبود.

این روزها علاقمندان بازیهای سری DOOM ، Heretic و Hexen می‌توانند با استفاده از موتور دوومزدی این بازیها را در محیط ویندوز، با گرافیکی قابل قبولتر و همچنین بدون مشکلات ناشی از عدم پشتیبانی کارتهای صوتی و شبکه‌شان توسط ویرایشهای داسی آنها تجربه کنند.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۱۰ نظر

علی اصغر یوسفی:

تاریخ: ۸۵/۰۴/۲۰ ساعت: ۱۷:۴۵

چنده قیمتش

تارا:

تاریخ: ۸۵/۰۷/۱۲ ساعت: ۱۳:۴۸

عکسها که باز نمی شن رنگ بندی هم بده ولی در کل بد نیست

sina:

تاریخ: ۸۶/۰۱/۲۸ ساعت: ۱۷:۰۸

بد نبود

شکوفه:

تاریخ: ۸۶/۰۵/۰۳ ساعت: ۱۵:۴۵

بدنیست…….

شکوفه طلا:

تاریخ: ۸۶/۰۵/۰۳ ساعت: ۱۵:۴۶

باید از هرتیک بیشتر عکس میذاشتی

ارش:

تاریخ: ۸۶/۰۵/۰۸ ساعت: ۱۵:۲۰

افتضاح بود هیچ کدام ازعکسها باز نیست….تنها وقت ما رو گرفتی…

مهدیه:

تاریخ: ۸۶/۰۵/۱۱ ساعت: ۱۵:۵۰

از هرتیک عکس زیاد می خواهیم ونامه فیلم جدیدش را

سارا:

تاریخ: ۸۶/۰۶/۰۵ ساعت: ۱۱:۳۸

بایدازهرتیک عکس بیشتری بگذاریدونام فیلم هایش رابگذارید

الاهه:

تاریخ: ۸۶/۰۶/۰۵ ساعت: ۱۱:۴۲

مطالب بیشتری درموردهرتیک بنویسید

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۶/۰۶/۰۵ ساعت: ۱۷:۴۸

آقا جان! این هرتیکی که من ازش صحبت کرده‌م تو اینجا یه بازیه نه یه بازیگر (هندی؟!). اگه دنبال بازیگر اومدید اینجا اشتباه اومدید.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.