گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

دسته گل!

۸۵/۰۶/۰۲

خوب! من اصلاً یک برنامه‌نویس حرفه‌ای وب نیستم و تخصصم چیز دیگری است. به همین خاطر هم اصلاً عجیب نیست که وقتی گذر فرصت‌طلبانی که اصطلاحاً هکر نامیده می‌شوند به کارهایی از این دست که چند سال پیش انجام داده‌ام و بعدها فقط گاه گاهی دستی به سر و رویشان کشیده‌ام می‌افتد از ضعفهای ابتدایی آن کارها کمال استفاده را بکنند و هنرشان را به رخ بکشند (محض رفع کنجکاوی بگویم که قصد ندارم به دسته‌گلم لینک بدهم ولی پیدا کردنش کار سختی نیست).

این خیلی مهم نیست! سر فرصت درستش می‌کنم. اما مشکل اینجا بود که سر ملیت این بابا (هکر را می‌گویم) با میزبان وب اختلاف داشتیم. من با مرور پایگاه داده‌های سایت قربانی و مشاهده‌ی جدول جدیدی که با اسمی شبیه به اسامی چینی نامگذاری شده بود حدس زده بودم طرف چینی بوده باشد. اما میزبان ِ وب ِ سایت با بررسی فایلهای لاگ سرور و بررسی آی‌پیهای بازدیدکنندگان طرف را اسرائیلی تشخیص داده بود. به هر حال، وضعیت را به حالت عادی برگرداندیم و من ِ خوش‌خیال با فکر این که طرف به هر صورت دیگر کرمش را ریخته و گذرش این طرفها نخواهد افتاد حتی کلمه عبورها را هم عوض نکردم و همین شد که امروز باز همان اتفاق افتاد. اما این بار با نشانه‌ای از جناب هکر:

هکر ترک

می‌بینید که ادعا می‌کند ترک (ترکیه با توجه به شواهد بعدی موجود در صفحه) است. البته امکان دارد این دومی همان اولی نبوده باشد و همینطور امکان دارد طرف دروغ بگوید. ولی مهم نیست به هر حال فعلاً مردمان تمامی ملتها دارند ما را مورد عنایت قرار می‌دهند و فکر می‌کنند ما ککمان می‌گزد! طرف نمی‌داند که در مملکت ما سایتهای سازمانها و وزارتخانه‌های بزرگ گاه تا چند سال به‌روز نمی‌شوند (تازه آنها را که می‌شوند گاهی آدم خجالت می‌کشد نشان بدهد و بگوید این سایت فلان سازمان عریض و طویل کشور من است) و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید اگر یک سایت مرده‌ی دیگر نیز به مجموعه‌ی سایتهای مرده‌ی ادارات دولتی ما اضافه شود.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




نظر بدهید

تا به حال کسی نظر نداده.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.