گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

روشهای ابتکاری نمایش مطالب در وبلاگها

۸۵/۰۶/۱۰

نحوه‌ی نمایش مطالب وبلاگها تقریباً همه جا یکسان است: جدیدترین مطالب در صفحه‌ی اول قرار می‌گیرند و مطالب قدیمی به بایگانی منتقل می‌شود. اصلاً این نحوه‌ی نمایش مطالب برای بسیاری از ما یک جور تعریف از وبلاگ است. اما این شکل نمایش مطالب گاهی ضعفهایی دارد که وبلاگنویسان را به فکر تغییر این روند می‌اندازد. مهمترین ضعف این نحوه‌ی نمایش، از دید خارج شدن مطالب برجسته یا پرخواهان و پرخواننده‌ی یک وبلاگ است که ممکن است وبلاگنویس دوست نداشته باشد به همین راحتی و صرف انتقال به بایگانی از دید خواننده خارج شود. راهکارهایی برای برطرف کردن این ضعف اندیشیده شده. استفاده از خروجیهای سیستمهای آمارگیری و نمایش چند مطلب پرخواننده در صفحه‌ی اول یکی از این راهکارها بوده است. یک راهکار دیگر برای حل این مشکل را در این وبلاگ می‌بینید: امکان انتخاب سه شکل نمایش متفاوت مطالب از سوی بازدیدکننده. به این ترتیب بازدیدکننده‌ای که تازه به این وبلاگ می‌رسد می‌تواند به سرعت به بهترین مطالب وبلاگ دست پیدا کند.

technosailor.com

حاشیه: بیشتر وقت امروزم به طراحی و تکمیل عنوانهای منوی بالایی اینجا گذشت. این منو علاوه بر آن که باعث می‌شود ستون سمت راست کمی خلوت‌تر شود (بایگانی و روزانه‌ها که حالا اسمش شده پیوندها را به آنجا منتقل کرده‌ام) به اندازه‌ی کافی انعطاف‌پذیر است و می‌توانم با استفاده از آن راحت‌تر صفحات و مطالب غیروبلاگی را در دسترس قرار دهم.

منوی بالای وبلاگ

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۲ نظر

مانی:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۱ ساعت: ۸:۵۲

در مورد بهترین مطالب ، چند تا پلاگ-این برای وردپرس هست که popular post ها رو نشون بده. فکر کنم به درد بخور باشند.

در مورد تغییرات قالبت هم ، تبریک می گم، واقعا وفاداری به XHTML/CSS رو خوب حفظ کردی ، برای موتورهای جستجو خیلی خوبه ، ولی فکر کنم کاربران رو دچار مشکل می کنه ، اگه می خوای حجم بیشتری اطلاعات نمایش بدی در کنار وبلاگ، از سه ستون استفاده کن.

راستی… قالبت رو که عوض کردی ، برای کلی از کاریران از روی کش همون CSS قدیمی لود می شه و صفحه یه کم به هم می ریزه… CTRL+F5 !

خسروبیگی:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۱۳ ساعت: ۸:۲۶

این خیلی جالبه ولی همگانی شدنی نیست لااقل فعلا
تا بعد

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.