گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

مشکلات میان افزار دبلیو ۸۰۰ روی گوشی کا ۷۵۰

۸۵/۰۶/۲۳

قبلاً گفته بودم که بر روی گوشی موبایل سونی اریکسون کا ۷۵۰ می‌شود میان‌افزار گوشی سونی اریکسون دبلیو ۸۰۰ را نصب کرد و من این کار را برای خودم انجام داده بودم (این نوشته، این نظر و این یکی را ببینید). بعد از مدتی استفاده از گوشی در این حالت، امروز گوشی را به حالت عادی (میان‌افزار کا ۷۵۰ آی) برگرداندم. برای بازگشت به میان‌افزار اصلی و قدیمی این گوشی -اگر از روش تغییر ذکر شده در نوشته‌ی اشاره شده پیروی کرده باشید- کافی است گوشی را یک بار دیگر -البته بدون انجام کار اضافی پیش از به‌روزرسانی- به‌روزرسانی کنید.

انجام تبدیل و تجربه‌ی کار با میان‌افزار یک گوشی دیگر تجربه‌ی جالبی است، اما من مشکلاتی را در میان‌افزار جدید دیدم که احساس کردم میان‌افزار اصلی خود گوشی بهتر از این میان‌افزار است. بد ندیدم (انشاءالله به عنوان آخرین مطلب در مورد این گوشی 😉 ) دلایل این امر را در اینجا ذکر کنم:

الف) تغییر کاربری دکمه‌ی میانبرها (دکمه‌ی وسطی زیر صفحه‌ی نمایش گوشی): این دکمه پس از تبدیل میان‌افزار برای دسترسی به پخش کننده‌ی موسیقی استفاده می‌شود و کاربریهای قبلی آن به دکمه‌ی دیگری منتقل می‌شود (دکمه‌ی جهت بالای جوی استیک). اگر به این دکمه و کاربریهای آن عادت داشته باشید این تغییر باعث ایجاد مشکل برایتان می‌شود. به عنوان نمونه امکان پایان دادن به اجرای برنامه‌ها و بازیهایی که به دلیل عدم سازگاری با گوشی امکان خروج از آنها وجود ندارد (مثل این برنامه) یا در حین اجرا قفل کرده‌اند را به طور کامل از دست خواهید داد (دکمه‌ی جایگزین -چون در برنامه‌ها و بازیها کارکرد ِ دکمه‌ی جهتی بالا را دارد- چنین امکانی را در اختیار نمی‌گذارد) و برای خلاصی از شر آنها احتمالاً تنها راه حل ممکن خاموش کردن گوشی است.

ب) اجرای همیشگی پخش کننده‌ی موسیقی در پس‌زمینه باعث کندی سایر گزینه‌های گوشی می‌شود: به عنوان نمونه دوربین گوشی پس از تبدیل بسیار کند و آزاردهنده عمل می‌کند. منوها و سایر گزینه‌ها نیز سرعت و کارایی اجرای میان‌افزار کا ۷۵۰ را ندارند.

البته حدس می‌زنم که گوشیهای دبلیو ۸۰۰ اصلی این مشکلات را نداشته باشند (هر چند سخت‌افزار داخلیشان کاملاً یکسان است). اما من تصور نمی‌کنم برای کسی که آنقدرها هم از پخش کننده‌ی موسیقی گوشی استفاده نمی‌کند پذیرش این مشکلات در قبال مزایا و امکانات موسیقیایی خیلی به صرفه باشد.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




نظر بدهید

تا به حال کسی نظر نداده.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.