گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

۳۰۰ و یک نظر شخصی

۸۵/۱۲/۱۷

فکر نمی‌کنم کسی مدعی شده باشد که روایت این فیلم از ماجرای تاریخی متناظر با آن مطابق با واقعیت است که حالا ما بخواهیم عدم واقعیت آن را ثابت کنیم:

300

این حداکثر می‌تواند یک کاریکاتور (فرض کنیم توهین‌آمیز) از گذشته‌ی ما باشد و جدی گرفتن و معترض شدن به آن -اگر در رسانه‌های جهانی انعکاس پیدا کند- تصور نمی‌کنم از دیدگاه مخاطبان این رسانه‌ها تصویر مثبتی از ایرانیها ارائه دهد: تصویری از ملتی عصبانی که یک سرگرمی ‌ِ از لحاظ تاریخی کم‌ارزش را جدی گرفته‌اند و دارند برای آن سر و صدا به پا می‌کنند.

شاید بهتر باشد پیش از آن که درصدد ایجاد حساسیت نسبت به موضوعاتی مشابه این و استفاده از آن برای ثبت رکوردی دیگر باشیم حداقل با تجدید نظر در مورد رفتارهای تنشزایی که از خودمان سرمی‌زند (به جای تمسخر واکنشها) اعتماد جامعه‌ی هدف را دوباره به دست آوریم.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۳ نظر

zaagato:

تاریخ: ۸۵/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۲۱

به نظر شما همين ملت با هوش جهان همين شو خي هاي سخيف و بي ارزشو اگه جدي بگيرن چي؟

پ.ن: مي دونيد كه لغت “بربر” يعني چي؟ همون كه خودمون هم در محاورات ازش استفاده مي كنيم؟
بلي! يونانيان باستان( و به تبع انها كل جهان غرب) براي ناميدن امپراطوري همسايه و مردمانش (كه هر از چند گاهي جرات مي كردن در مقابلش قد راست كنن و هميشه هم دچار هزيمت ميشدن) از اين واژه استفاده مي كردن.به ايراني ها مي گفتن بربر. حالا تو همه جاي دنيا اين لغت فقط يك معني داره:وحشي و بي تمدن.

احسان:

تاریخ: ۸۶/۰۳/۲۹ ساعت: ۱۲:۰۹

ببینم شده کسی بیاد بعنوان خوشمزگی در مورد جنگ های استقلال آمریکا فیلم هجو بسازه؟ نه برادر. بعضی مسائل رو نمیشه باهاشون شوخی کرد. واسه خارجی ها هم که اصلا گذشته ایران رو نمیشناسن اینجور فیلم ها جنبه آموزشی هم داره براشون. یعنی فکر میکنه ایران همینجوری بوده لابد. اونا حال ندارن که برن کتاب تاریخی بخونن ببینن موضوع چی بوده. همین فیلم میشه ملاکشون!

امیرحسین نجاری:

تاریخ: ۸۶/۰۷/۲۳ ساعت: ۱۵:۰۱

سلام دوست عزیز به نظر من جدی گرفتن این موضوع کاملا لازمه و همچین فیلم هایی فقط یه سر گرمی نیستن. همین فیلم ها هستند که امروز دیدگاه تمام جهان رو نسبت به زندگی تغییر دادن حالا به نظر شما این فیلم ها نمیتونن دیدگاه مردم رو نسبت به مردم تغییر بدن؟
معلومه که میتونن
پس نمیشه دست روی دست گزاشت و نشست باید یه اقدام کرد. هر چند کوچیک.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.