گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

چند فیلم کوتاه

۸۶/۰۲/۰۷

تا به حال زیاد اهل یوتیوب‌گردی نبوده‌ام. معمولاً اگر هوس تکه فیلمهای کوتاه کنم ترجیح می‌دهم در سایتهایی پرسه بزنم که محتوایشان را با کیفیت قابل تحمل‌تری در اختیار می‌گذارند، هر چند معمولاً این سایتها تنوع سایت بزرگ و پرطرفداری همچون یوتیوب را ندارند.

در هر صورت در چند روز اخیر به چند کلیپ جالب و دیدنی یوتیوبی برخورد کردم که دیدنشان خالی از لطف نیست.

اولی یک کلیپ بسیار کوتاه است: احتمالاً نام استیو بالمر را شنیده‌اید: مدیرعامل فعلی مایکروسافت، که خوب به لحاظ برخی رفتارها و گفتارهایش شخصیت خیلی محبوبی نیست. در این تکه فیلم او را می‌بینیم که با حالت عجیبی پشت سر هم تکرار می‌کند: برنامه‌نویسان، برنامه‌نویسان، برنامه‌نویسان، …! :

نویسنده‌ی وبلاگ معروف سلوشن واچ (که به بررسی راه‌حلها و سرویسهای مبتنی بر وب می‌پردازد) تحت تأثیر همین حرکت بالمر عنوان یکی از مطالب خود را «فهرستی برای “برنامه‌نویسان، برنامه‌نویسان، برنامه‌نویسان …”» انتخاب کرده. در این مطلب او فهرست جالبی از ابزارهای برنامه‌نویسی مبتنی بر وب را فراهم آورده.

دومین کلیپ یک فیلم کوتاه هشت دقیقه‌ای‌ست به اسم چرخش که تا به حال در بیش از ۳۵ جشنواره‌ی فیلم برنده‌ی جایزه شده. فیلم را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید، هر چند با توجه به اندازه‌ی نسبتاً بالای آن (حدود ۱۹ مگابایت) توصیه می‌کنم آن را از این نشانی دریافت کرده، پسوند آن را به flv تغییر دهید و نهایتاً با یک نرم‌افزار مناسب (مثل این) آن را مشاهده کنید. در این سایت هم می‌توانید به اطلاعات بیشتری راجع به این فیلم کوتاه دست پیدا کنید.

SPIN

یوتیوب تعدادی از فیلمها (و سریها)ی ارائه شده از طریق این سرویس را به عنوان بهترینها (یا برندگان) سال ۲۰۰۶ انتخاب کرده که فهرست آنها را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید. اگر خواستید از این فهرست یکی را برای دریافت انتخاب کنید من این یکی را توصیه می‌کنم. با فایرفاکس و به کمک این افزونه می‌توانید ویدئوهای یوتیوب را روی کامپیوتر خودتان ذخیره کنید.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۲ نظر

منیری:

تاریخ: ۸۶/۰۲/۰۸ ساعت: ۶:۴۸

سلام حمید جان. این سایت هم چیز خوبیه اگر کَسی دنبال تبدیل به فرمت دیگه‌ای هست.
http://vixy.net

شادمهر:

تاریخ: ۸۸/۰۳/۲۰ ساعت: ۱۴:۵۰

درود
موفق باشي

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.