گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

دایناسورهای پارک ژوراسیک

۸۶/۰۶/۰۶

گفته بودم که دوست دارم (مهم‌ترین) دایناسورهای فیلم پارک ژوراسیک را فهرست کنم، حالا فرصتش پیش آمده. هر چند ما متأسفانه یا به ضرس قاطع 😉 خوشبختانه، سعادت ملاقات حضوری با این صاحبخانه‌های ماقبل تاریخی کره‌ی زمین را نداریم و احتمالاً هیچگاه نخواهیم داشت، اما در هر صورت تأمل در احوالاتشان -حداقل به جهت تفریح- خالی از فایده نیست!

ولاسی‌رپتور : بوقلمونی که تغییر چهره داد!

تصویری که از این گونه‌ی دایناسوری، در فیلمهای پارک ژوراسیک نمایش داده می‌شود کاملاً تحریف و اغراق شده است و می‌شود گفت احتمالاً تنها تشابه تصویر سینمایی با گونه‌ی واقعی، اسم و دایناسور بودنش است. ابعاد تخمینی این گونه (که بین هفتاد تا هشتاد و سه میلیون سال پیش -در دوره‌ی زمین شناسی کرتاسه– می‌زیسته است و سنگواره‌های آن تا کنون تنها در نواحی داخلی کشور مغولستان یافت شده) چیزی در حدود ابعاد یک بوقلمون بوده است. حال آن که در فیلم پارک ژوراسیک آنها را در ابعادی با بلندی قد بزرگتر از یک انسان بالغ می‌بینیم!

ولاسی رپتور

در مورد هوش و خصوصیات تهاجمی این موجودات نیز اغراقهای زیادی در فیلم پارک ژوراسیک مشاهده می‌شود: در اولین فیلم از سری پارک ژوراسیک ولاسی‌رپتورها موجوداتی شریر، سریع و بسیار باهوشند که به آسانی روش چرخاندن دستگیره‌ی درها را یاد می‌گیرند و تنها موجودی که نهایتاً از پس این مهاجمان مهارناپذیر برمی‌آید (همانا 😉 ) همان تیرانوسوروسهای غول‌آسا و خونخوار هستند (صحنه‌های تعقیب و گریز پایانی فیلم با مشارکت ولاسی‌رپتورها از قسمتهای پرهیجان ماجراست). آنقدر این موجودات در این فیلم بی‌باک و شریر نشان داده شده‌اند که به خود جرأت حمله به تی.رکس غول‌پیکر را هم می‌دهند و البته مزد بی‌باکی خود را هم دریافت می‌کنند و نوش جان جناب تی.رکس می‌شوند.

ولاسی رپتور

در فیلم سوم سری پارک ژوراسیک (که کارگردانی آن را کسی غیر از اسپیلبرگ به عهده داشته) اغراق در مورد این بوقلمونهای ماقبل تاریخی به آنجا می‌رسد که آنها عملاً صاحب نطق و قدرت پیش‌بینی نشان داده می‌شوند. تا آنجا که برای آدمها تله می‌گذارند و با همدیگر پیامهای صوتی رد و بدل می‌کنند! در عین حال درایتشان تا آنجا بر شرارتشان غلبه می‌کند که انسانهای به دام افتاده را بلافاصله نمی‌کشند و طوری رفتار می‌کنند که انگاری اگر آدمها تخمهای دزدیده شده‌شان را به آنها برگردانند کاری به کارشان نخواهند داشت!

ولاسی رپتور

باید دانست که تمامی این اغراقها و تحریفها در مورد این گونه، عمداً و در حالی انجام شده است که اسپیلبرگ در ساخت فیلم پارک ژوراسیک از یکی از دیرین‌شناسان معروف -که کاشف برخی گونه‌های جانوری ماقبل تاریخی است- مشاوره می‌گرفته است.

البته چهره‌ای که اسپیلبرگ از این گونه‌ی دایناسوری به تصویر کشید تأثیر خود را بر اذهان گذاشته است و چهره‌ی تحریف شده‌ی تهاجمی این دایناسورها چنان مورد پذیرش قرار گرفت که نام و نماد تیم بسکتبال تورنتو رپتورز از روی نام این گونه‌ی ماقبل تاریخی برداشته شد!

تورنتو رپتورز

در تصاویر بازسازی شده از گونه‌ی واقعی، اغلب ولاسی‌رپتورها را پوشیده از پر می‌بینیم:

ولاسی رپتور

تیرانوسوروس : شکارچی بی‌حریف یا لاشه‌خوار کثیف؟! 😉

این گوشتخواران عظیم‌الجثه که فاصله‌ی بین سر تا دم گونه‌ی بالغشان به دوازده تا سیزده متر و بلندی قامتشان به چهار تا چهار و نیم متر می‌رسیده بر اساس محاسبات مختلف حداقل چهار و نیم و حداکثر هشت تن وزن داشته‌اند! نام کامل‌تر این گونه «تیرانوسوروس رکس» است که در طول فیلم(ها) بیشتر با نام خلاصه‌ی «تی.رکس» از آنها صحبت می‌شود.

تیرانوسوروس
تی.رکس

تصویری که از این دایناسورها در فیلم پارک ژوراسیک می‌بینیم شکارچیانی قهار و بی‌رقیب حتی در دنیای وحشی دایناسورهاست. هر چند در این مورد شکهای زیادی وجود دارد و برخی از دایناسورشناسان اعتقاد دارند که این گونه بیشتر مردارخوار بوده تا شکارچی. دانشمندان مختلف بر اساس تشابه مشخصات و اعضای بدن این گونه، نظرات مختلفی در این باب داده‌اند. در صورتی که علاقمند بودید می‌تواند مفاد این پرسشنامه را در این مورد از نظر بگذرانید. در فیلم پارک ژوراسیک بینایی تی.رکسها محدود به تشخیص حرکت است و شکارهایی را که ساکن بایستند نمی‌بینند.

براکیوساروس : کوه گیاهخوار

یکی از بزرگترین گونه‌های دایناسورها به درازای بیست و پنج متر که با گردن کاملاً فراز بلندی قامتش به سیزده متر می‌رسیده و برای وزن آن اعداد متعددی بین پانزده تا هفتاد و هشت تن تخمین زده شده.

براکیوساروس
صحنه ای از فیلم پارک ژوراسیک با حضور براکیوساروسها

علی رغم آن که در فیلم پارک ژوراسیک بیشتر روی نظریه‌ی خونگرم بودن دایناسورها تأکید می‌شود، هنوز هم بسیاری از دانشمندان معتقدند آنها موجوداتی خونسرد بوده‌اند که دمای بدنشان بستگی مستقیم به دمای محیط داشته. اما یکی دو روز پیش مطلبی خواندم که در آن اشاره شده بود به این که دمای بدن دایناسورهای غول‌آسا، حتی اگر خونسرد هم بوده باشند (یعنی ساز و کاری برای ثابت نگه داشته شدن دمای بدنشان در اختیار نداشته باشند) به خاطر جثه‌ی بزرگشان، بالاتر از دمای محیط بوده و بر این اساس در حالی که دمای اطراف در بازه‌ی معتدل می‌بوده دمای بدن این غولها می‌توانسته به حدود چهل درجه یا بیشتر برسد. بر طبق همان نظریه دمای بدن می‌توانسته محدودیتی برای ابعاد دایناسورها ایجاد کند و باعث شود تجاوز ابعاد آنها از حد خاصی غیرممکن باشد. اگر دوست داشتید اصل مطلب را یا خلاصه‌ای را که من از آن تهیه کرده‌ام مطالعه کنید.

ترایسراتاپس : دایناسور سه شاخ

در فیلم شماره ‍۱ یکی از آنها را که ظاهراً بیمار شده می‌بینیم. این گونه هم گویا گیاهخوار بوده است.

ترایسراتاپس

دایلافوساروس : فیلی که موش شد!

آنقدر که سازندگان فیلم پارک ژوراسیک درباره‌ی ولاسی‌رپتورها اغراق کرده‌اند در حق این یکی ظلم کرده‌اند! در حالی که این درنده‌ی خونخوار تا شش متر درازا و یک تن وزن داشته در فیلم با ابعادی کوچکتر از یک انسان و با چهره‌ای کاملاً مشابه یک نوع مارمولک استرالیایی به تصویر کشیده شده. در فیلم شماره یک و در صحنه‌ای که ماشین دنیس ندری در گل گیر می‌کند یک دایلافوساروس به سراغش می‌آید و پس از آن که در کمال شوخ‌طبعی قربانی را به بازی می‌گیرد زهر کورکننده‌ی خود را به روی او می‌پاشد و او را داخل ماشین نوش جان می‌کند!

دایلافوساروس در فیلم پارک ژوراسیک
دایلافوساروس در فیلم پارک ژوراسیک

گالیمیموس

یک گله از این گونه را در فیلم شماره یک در حال فرار از دست یک تی.رکس می‌بینیم که نهایتاً یکی از آنها شکار می‌شود.

گالیمیموس

گونه‌ای که نامش را پیدا نکردم

در فیلم شماره‌ی دو، یک گونه‌ی بسیار کوچک از دایناسورها را می‌بینیم که تا آنجا که من دقت کردم اشاره‌ای به نام گونه‌ی آنها نمی‌شود (در اولین صحنه -حمله به دخترک- و بعدها در قالب تعقیب کننده‌های سمج یکی از اعضای تیم صید نمونه‌های دایناسورها، که نهایتاً هم او را هلاک می‌کنند).

پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک

البته با بررسی موارد تحریف و اغراق اشاره شده در بالا هیچ بعید نیست که این دایناسورهای مینیاتوری در واقع بازنگارش اسپیلبرگ از یک سری غول بی شاخ و دم (یا حتی با شاخ و دم 😉 ) بوده باشند. اما فکر هم نمی‌کنم آنها کاملاً تخیلی و ساخته‌ی ذهن اسپیبرگ یا مؤلف رمان پارک ژوراسیک بوده باشند و احتمالاً به نمایندگی از یکی از گونه‌های شناخته شده‌ی دایناسورها در فیلم ظاهر شده‌اند. به هر حال آنها هم جزء دایناسورهای مهم فیلمهای پارک ژوراسیک هستند که این فهرست بدون نام آنها ناقص است.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۱۶۰ نظر

badragheh:

تاریخ: ۸۶/۰۶/۰۹ ساعت: ۱۹:۲۵

سلام بهترين پست وبلاگ خود را انتخاب کن و براي من بفرست تا به ليست بهترين پست هاي وبلاگستان فارسي اضافه شوي
http://bestblogpost.blogspot.com/

ممنون دوست عزیز!
من قبلاً این کار رو کردم : http://www.gozir.com/top
و گاه به گاه هم به‌روزش می‌کنم.

ناشناس:

تاریخ: ۸۶/۰۶/۲۸ ساعت: ۲۲:۰۶

دستت درد نکنه

س.م.داودي مقدم:

تاریخ: ۸۶/۰۷/۲۶ ساعت: ۱۳:۲۷

سلام.مرسي.چون داشتم در مورد دايناسور ها تحقيق مي كردم(آخه من دانشجوي زمين شناسي هستم)گذارم اينجا افتاد كه واقعا از شانس خوبم بود.البت من از رفرنس مطالبت كه زبان اصلي بود بيشتر برداشتم.

محمد جواد:

تاریخ: ۸۶/۰۸/۲۱ ساعت: ۱۹:۰۵

جالب بود برای کنفرانس می خواستم .
ممنون

hamidmahmoodzadeh:

تاریخ: ۸۶/۱۱/۰۷ ساعت: ۱۲:۲۲

با سلام وخسته نباشید خدمت شما من به زندگی

دایناسورها خیلی علاقه مند هستم امیدوارم در

اینده اطلاعات بیشتری را در سایت شما ببینم

همینطور درباره شیرها ببرها یوز پلنگ پلنگها

با تشکر

الهام:

تاریخ: ۸۶/۱۱/۱۴ ساعت: ۴:۳۰

بد نبود

shafigh:

تاریخ: ۸۶/۱۲/۱۶ ساعت: ۵:۳۰

با سلام ممنون از مطلبتون. اون دایناسور کوچولوها اسمشون پروکومپسوگناتوس(procompsognathus ( هست و ولوسی راپتور هم تقریبا همین اندازست شاید یکم کوچیکتر ولی درسته بدنش پر داشته اینو تو سنگوارها پیدا کردن.در مورد تی رکس هم خیلی خیلی بعید میدونم مردار خوار باشه با اون جثه ودندونای بزرگ که تا سی سانت میرسیده ودهن بزرگ و فک قوی وپاهای قوی و دارای چنگال. فقط تنها چیز ظریف در مورد تی رکس دستهای خیلی کوچک و ضعیفی داشته و حتی به دهانشم نمیرسیده.در مورد اغراق در فیلم هم بله تاحدودی هست ولی خب فیلم دیگه و بنظرم اسپیلبرگ خیلی زیبا تونست حرکات دایناسورها رو درست کنه تا جایی که بنظر واقعی میان من هر سه تا پارک ژورسیکو چند بار دیدم به نظرم فیلم اول و دوم عالی بودن ولی سومی متوسط .احتمالا قسمت چهارمشم بسازه.از شما میخام رمان پارک ژوراسیک بخونید یک رمان ۵۰۰ صفحه ای که از فیلمشم قشنگتره من این کتابو سال ۷۴ گرفتم باور میکنید ۸بار خوندمش!! در ضمن بازی پارک ژوراسیکم خیلی جالبه من روps2 بازی کردم…

دانیال:

تاریخ: ۸۶/۱۲/۲۳ ساعت: ۱۳:۲۵

نوکرتم.
من از عاشقان این فیلم محشر هستم و امیدوارم که سری ۴ آن هرچه زودتر وارد بازار ایران شود.
منتظرم

ستاره:

تاریخ: ۸۷/۰۱/۱۲ ساعت: ۲۳:۵۳

درست نگشتم اماخوب بود

نیکو:

تاریخ: ۸۷/۰۱/۱۲ ساعت: ۲۳:۵۸

عالی بود۱۳۸۷٫۱٫۱۳

محسن:

تاریخ: ۸۷/۰۱/۲۲ ساعت: ۱۰:۴۴

بد است

سامان:

تاریخ: ۸۷/۰۱/۲۲ ساعت: ۱۰:۴۹

عالی است

محمد:

تاریخ: ۸۷/۰۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۱۰

خیلی جالب بود

محمد ربانی:

تاریخ: ۸۷/۰۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۱۲

از نظر من جالب بود

حیدر:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۲۰ ساعت: ۲۰:۰۵

ای ول دمت گرم

علی سیدمجیدی:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۲۶ ساعت: ۱۸:۱۶

عالی بود من عاشق این فیلم ها هستم

گلشید سید مجیدی:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۲۶ ساعت: ۱۸:۲۸

این فیلم به قدری جذاب و جالب بود که من که اصلا فیلم هاو انیمیشن های دایناسوری نمی بینم این فیلم را با لذت دیدم.من از تهییه کننده و کارگردان محترم این سری از فیلم ها ممنونم.

کوشا سید مجیدی:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۲۷ ساعت: ۱۵:۲۰

ایول من چاکرتم بابا نوکرتم بابا

نیلوفرسیدمجیدی:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۲۹ ساعت: ۱۰:۰۵

بد نبود

مهدي حسن شاهي:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۳۱ ساعت: ۱۷:۰۰

حال ميكنم با فيلمهاي دايناسوري به قول گفتني خيلي باحاليد

حميد حسن شاهي- اكبر:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۳۱ ساعت: ۱۷:۱۲

فيلمهايتان عاليست ولي من پرسپوليس را بيشتر دوست دارم

دانیال:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۱ ساعت: ۷:۴۴

خوب بود . نام ان دایناسور کوچکه کامپاگناتوس است

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۲ ساعت: ۲۰:۰۱

@دانیال:
ممنون بابت راهنمایی،
تلفظش باید کامپساگناتوس باشه، برای کسانی که ممکنه علاقمند باشن در موردش بیشتر بدونن اینجا را ببینن:
کامپساگناتوس

مهدي حسن شا هي:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۸ ساعت: ۱۶:۳۶

كاش مي شدهر سه فيلم پارك ژوراسيك رو خريد …
لطفا اگه ميشه خريد توضيح بديد چطور ميشه بخريم…!

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۸ ساعت: ۱۷:۳۱

@مهدی حسن شا هی:
فیلمها باید توی ویدئو/سی‌دی کلوپها موجود باشن، چون هر سه از صدا و سیمای خودمون پخش شدن و مشکل خاصی هم فکر نمی‌کنم داشته باشن.

نیما:

تاریخ: ۸۷/۰۶/۱۰ ساعت: ۹:۱۳

خوب بود

jodi:

تاریخ: ۸۷/۰۷/۱۶ ساعت: ۲۰:۱۱

جالب بود

ساره:

تاریخ: ۸۷/۰۸/۱۱ ساعت: ۲۰:۱۴

عالي بود

محسن:

تاریخ: ۸۷/۰۸/۱۹ ساعت: ۲۳:۴۰

بازم منم عالی ولی مثل همیشه کم

ناشناس بهتره:

تاریخ: ۸۷/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۶:۲۱

بابا اي ول كارت ۲۰

فرشيد:

تاریخ: ۸۷/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۷:۵۷

خيلي باحاله

علی:

تاریخ: ۸۸/۰۳/۲۵ ساعت: ۱۰:۴۶

من به زندگی داینهسور ها خیلی علاقه دارم به امید روزی که در مورد ان ها اطلاعاتی کسب کنم

ناشناس:

تاریخ: ۸۸/۰۶/۲۵ ساعت: ۱۰:۲۶

رشته باستان شناسي جانوران مي خونم اطلاعاتتو كامل كن از ماكو آذربايجان غربي

ناشناس:

تاریخ: ۸۸/۰۷/۰۴ ساعت: ۹:۲۷

سلام دنبال فیلم پارک ژوراسیکم چطور میتونم تهیه کنم .ممنون میشم بگید

مهدی:

تاریخ: ۸۸/۰۷/۰۹ ساعت: ۱۱:۵۴

من پرک ژوراسیک ۱ رامی خاهم بخرم محل فروش این فیلم و قیمت ان را به من ایمیل کنید . مرسی

آرمان:

تاریخ: ۸۸/۰۸/۱۳ ساعت: ۱۵:۴۰

عالی بود حرف نداشت

سارا:

تاریخ: ۸۸/۰۸/۱۸ ساعت: ۱۶:۳۲

کامل نگاه نکردم ولی بد نبود.

پگاه:

تاریخ: ۸۸/۰۹/۰۹ ساعت: ۲۲:۲۹

خوب بود

ماهان:

تاریخ: ۸۸/۰۹/۲۰ ساعت: ۱۴:۰۷

دوست دارم۱ شبکه باشدکه همه آن دایناسورباشد ماهان۷ ساله

ماهان:

تاریخ: ۸۸/۰۹/۲۰ ساعت: ۱۴:۰۸

لطفا عکس دایناسور برای من بفرستید

رضامو:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۷ ساعت: ۸:۱۹

خوب بود دمورد حشرات دوران ژوراسیک هم مقاله دارید یانهوقبل از دوران ژوراسیک چه جانورانی میزیسشته

دانیال:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۷ ساعت: ۲۱:۲۰

مطالبتون فوقالعاده بود. مرسی. برای علاقمندان فیلم محشر پارک ژوراسیک هم یه خبر داغ دارم. پارک ژوراسیک ۴ با عنوان “انقراض” تابستان ۲۰۱۰ اکران میشود. در تیزر تبلیغاتیش به لاتین متنی نوشته شده که ترجمه اش اینه: “یه چیزهایی جون سالم به در بردن(زنده موندن). انقراض تنها راه حله” بدون شک فیلم بی نظیر و به یاد ماندنی ای خواهد بود. “منتظرش باشید!”

امیر مجیدی فرد:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۸:۰۰

من فکرمی کنم اینهابهترین فیلم های دنیاست .من دایناسورهاراخیلی دوست دارم

پویا:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۸:۰۸

بهترین فیلم دنیاست

نیلوفر:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۸:۱۱

عالیه

مجید:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۸ ساعت: ۱۸:۱۴

خوبه

طاها:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۷:۲۷

بهترین فیلمی که درعمرم دیدم

حمزویان:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۷:۳۳

اشغاله

سپهر:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۷:۳۵

اشغشم

برانوش:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۷:۳۸

ایول

محمد زارعی:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۷:۴۰

عالیه

دانیال:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۰ ساعت: ۱۸:۱۹

لطفا اگر اطلاعات تکمیلی درباره ی پارک ژوراسیک ۴ دارید(بازیگرها و …) عنوان کنید. با تشکر: دم همه ی پارک ژوراسیکی ها گرم!!!

یاسین مجیدی فرد:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۳:۲۹

عالیه

صدرا:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۷:۲۷

عالیه

فرزین:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۷:۲۸

عالیه

حامد:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۷:۲۹

عالیه

محسن:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۷:۳۰

عالیه

محمد حسین:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۷:۳۱

عالیه

علی:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۷:۳۱

عالیه

دانیال:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۴:۰۷

“جدیدترین تیزر تبلیغاتی پارک ژوراسیک ۴: دفعات قبل انها در یک جزیره بودند. حالا انها در شهر شما هستند!!!” بازیگران: جف گلدبلام(دکتر یان مالکوم) – سم نیل(دکتر الن گرانت) – لورا درن(دکتر الی ساتلر) و ریچارد اتنبورو(جان هاموند). یعنی کلکسیونی از بازیگران مطرح ۳ فیلم قبل! چه شود!!! “summer 2010”

دانیال:

تاریخ: ۸۸/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۴:۰۹

“جدیدترین تیزر تبلیغاتی پارک ژوراسیک ۴: دفعات قبل انها در یک جزیره بودند. حالا انها در شهر شما هستند!!!” بازیگران: جف گلدبلام(دکتر یان مالکوم) – سم نیل(دکتر الن گرانت) – لورا درن(دکتر الی ساتلر) و ریچارد اتنبورو(جان هاموند). یعنی کلکسیونی از بازیگران مطرح ۳ فیلم قبل! چه شود!!! summer 2010

ارشیا:

تاریخ: ۸۹/۰۱/۰۲ ساعت: ۱۶:۲۶

عالیه

امیرمجیدی فرد/دوباره:

تاریخ: ۸۹/۰۱/۰۲ ساعت: ۱۶:۳۸

لطفا اگرجایی درتهران ودرایران پارک ژوراستیک ۳پیداشدلطفا وخاهش می کنم دریک جادرزیرمن بنویسید /عالیند

دانیال:

تاریخ: ۸۹/۰۱/۰۳ ساعت: ۱۱:۴۱

سلام دوست عزیز اقای مجیدی فرد: فکر نمیکنم “پارک ژوراسیک ۳” فیلم خیلی کمیابی باشد. شما اگر در کلوپهای فیلم اطراف منزلتون یا نهایتا سطح شهر چرخی بزنید به احتمال زیاد پیداش میکنید. اگر پیدا نکردید دوباره در همینجا اعلام کنید.

امیرمجیدی فرد/دوباره:

تاریخ: ۸۹/۰۱/۱۳ ساعت: ۱۴:۰۲

دانیالدوست عزیزمن من پارک ژوراستیک۴راندیدم شمانظربدهیدولطفا ادرس هم بدهیدوممنون سعی میکنم ازراهنمایی شمااستفاده کنم شماره -ی منزل۲۲۴۲۹۳۸۵ -۲۲۴۲۹۳۸۶

ارشام:

تاریخ: ۸۹/۰۱/۱۳ ساعت: ۱۴:۱۱

عالیه

امیرمجیدی فرد:

تاریخ: ۸۹/۰۱/۱۹ ساعت: ۹:۱۹

جناب دانیال موفق نشدم

دانیال:

تاریخ: ۸۹/۰۱/۲۰ ساعت: ۱۹:۰۸

سلام امیر اقا. ببخشید یکم دیر شد. شما گفته بودید دنبال پارک ژوراسیک” ۳″ هستید. پارک ژوراسیک” ۴ ” که هنوز تو امریکا هم اکران نشده. چه برسه که اومده باشه تو ایران! انشاالله تابستون امسال اکران میشه(طبق اخرین اطلاعات). در مورد “۳” هم از ۱۱۸ شماره ی دفتر سروش سیمای تهران رو بگیر. اونا دارنش. اگه نتونستی “همینجا اعلام کن”. من سری کاملشو دارم. فقط باید با پست برات بفرستم. چون فکر کنم شما تهران هستی. موفق باشی!

امیرمجیدی فرد:

تاریخ: ۸۹/۰۲/۲۶ ساعت: ۹:۳۳

من قبلا زنگ زده بودم نداشتندادرس زعفرانی خ مرردانی پلاک۲۰ربه رومهداوین

اشكان:

تاریخ: ۸۹/۰۴/۰۳ ساعت: ۱۹:۱۲

بريد از اينترنت دانلود كنيد

آرمان:

تاریخ: ۸۹/۰۴/۱۶ ساعت: ۱۴:۲۹

اما من فکر کنم اون مطلب اول شما یه مقدار ایراد داره.ولاسی رپتورها و دینونیکوس ها و دروميوزاروس ها هر ۳ تا از یه خانواده هستن که به این خانواده میگن دروميوزاريد.اینا خیلی به هم شبیه ان که فکر کنم این شما رو به اشتباه انداخته.در ضمن این دایناسوری که شما گفتید فکر کنم که دینونیکوس باشه چون خیلی با نمونه تو فیلم شباهت داره.یعنی میشه گفت نمونه تو فیلم خیلی بیشتر شبیه به دینونیکوسه تا ولاسی رپتور.

دانیال:

تاریخ: ۸۹/۰۵/۰۱ ساعت: ۱۲:۴۷

دراین باره باید بگم من ترجمه ی کامل رمان “پارک ژوراسیک” و “دنیای گمشده:پارک ژوراسیک ۲” نوشته ی دکتر مایکل کرایتون رو دارم و کامل و دقیق خوندم. صراحتا نام این دایناسور “ولاسیرپتور:The velociraptor” ذکر شده. البته حق باشماست که شبیه همن. اما دایناسور فیلم پارک ژوراسیک “ولاسیرپتوره”.

مایکل:

تاریخ: ۸۹/۰۶/۰۴ ساعت: ۹:۰۵

very good

ادریس بلیدی:

تاریخ: ۸۹/۰۷/۲۳ ساعت: ۱:۳۶

من منطزرفیلم بعدیش هستم خیلی خوبه ومعرکه است

ادریس بلیدی:

تاریخ: ۸۹/۰۷/۲۳ ساعت: ۱:۴۰

خیلی خوب بود من فیلمهای دایناسوری دوست دارم منطزرهستم

محمّد علی صیرفیان:

تاریخ: ۸۹/۰۸/۰۴ ساعت: ۱۶:۲۸

با سلام خدمت شما.از اینکه سعی میکنید مطالب خوبی را به مردم بگویید تشکّر میکنم.ولی یک چیزی را باید بگویم وشما در مورد t-rex اشتباه گفتید که آن یک لاشخور بوده است و تقریبا اینکه تی رکس لاشخور بوده باشد صفر است این حرف همان قدر اشتباه است که بگویید شیر یا ببر لاشخور هستند که اصلا اینگونه نیست و مسلما اگر فقط لاشه نباشد آنها یعنی تی رکس و شیر وببر شکار میکنند و امیدوارم دایناسورها با ما باشند تا با هم دوست شویم از کامپسوگناتوس که همان دایناسور کوچک ابتدای فیلم پارک زوراسیک ۲ است گرفته تا تی رکس و جیگانتوساروس و کارکارودونتوساروس و آلوساروس و اسپایناساروس و کلماییساروس با تلفّظ لاتین kelmayisaurus , و آن تیرکس استثنایی با۳۰ متر طول و همه ی موجودات ناز و زیبا هم چون nights و cosmo (در کاتون sonic)و مجودات قدرت مند دوست باشم. جالب است بدانید اسپایناساروس با ۱۷ الی ۱۹ متر طول و کلماییساروس با ۲۲ متر طول و liopleurodon با ۲۵ متر طول به همراه t-rex و دایناسورهای دیگری که اسمشان را بالا گفتم از بزرگترین موجودات مخصوصا موجودات گوشتخوار هستند.

مجتبی:

تاریخ: ۸۹/۰۸/۱۷ ساعت: ۱۹:۰۷

خیلی خوب بود

کیارش:

تاریخ: ۸۹/۰۸/۱۸ ساعت: ۱۵:۳۷

عالی بود

پرتو:

تاریخ: ۸۹/۰۸/۲۸ ساعت: ۱۲:۲۱

بینهایت عالی بود

یاسین:

تاریخ: ۸۹/۰۹/۱۱ ساعت: ۲۳:۱۵

من یاسین هستم پنج سالمه و به دایناسورها علاقه زیادی دارم ومی خواهم در اینده من هم فیلمهای دایناسوری بسازم

ا. ق:

تاریخ: ۸۹/۰۹/۲۲ ساعت: ۱۳:۵۵

خوب بود

مریم:

تاریخ: ۸۹/۰۹/۲۵ ساعت: ۱۶:۰۸

ممنون از مطالب ارزشمندتون

نيلوفر:

تاریخ: ۸۹/۰۹/۲۶ ساعت: ۱۷:۱۰

سلام خيلي زياد عالي بود.

محمد ماهان خيرايي:

تاریخ: ۸۹/۰۹/۲۹ ساعت: ۱۸:۰۲

سلام مندومين باري است كه براي شمانظر ميفرستم من علاقه ي زيادي به دايناسورها دارم واز نوشتههاي شما بسيار راضي هستم بار قبل نظرم را با اسم نيلوفر فرستادم

محمد صادق فتوحی:

تاریخ: ۸۹/۰۹/۲۹ ساعت: ۱۹:۲۷

ممنون از برنامتون که خیلی عالی بود

مرتضی:

تاریخ: ۸۹/۱۰/۰۷ ساعت: ۱۶:۳۴

عالی بود

امید:

تاریخ: ۸۹/۱۰/۰۹ ساعت: ۲۳:۴۵

عالی بود

امیر دلاوری:

تاریخ: ۸۹/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۳:۰۷

فوق لعاده است به جان تو

امیر مجیدی فرد:

تاریخ: ۸۹/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۱:۴۱

من قبلاپارک ژوراستیک۳رادیده بودم

امیر دلاوری:

تاریخ: ۸۹/۱۱/۲۱ ساعت: ۱۴:۱۱

هی پسراگه راست میگی درباره پارک ژوراستیک۴ مطلب بنویس میدونم ساخته نشده

امیر عبدی:

تاریخ: ۸۹/۱۱/۲۲ ساعت: ۲۱:۵۹

خیلی عالی بودولازم است دایناسور بروازی در عکس دایناسور باشد.

مریم:

تاریخ: ۸۹/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۰:۰۸

عالی بود

الی:

تاریخ: ۸۹/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۰:۰۹

ممنون از لطف شما دوست داشتم بیشتر از اینا بدونم

هادي:

تاریخ: ۸۹/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۷:۲۷

خيلي عالي بود در ضمن ۲و۳ را چطور پيدا كنم

الهه:

تاریخ: ۸۹/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۹:۴۸

خيلي عاليه

داود:

تاریخ: ۸۹/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۹:۵۹

هیجان انگیز بود

سینا:

تاریخ: ۸۹/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۰:۳۱

خیلی عالیه در ضمن من ۱ را ندیدم

p:

تاریخ: ۹۰/۰۱/۰۲ ساعت: ۲۳:۳۴

سلام به نظر من شما يا اصلا داستان رو نخوندي و تعريفشو شنيدي يا خيلي سر سري نگاه كردي ادم وقتي ميتون در مورد ي اثر قضاوت كنه كه اولا داستان رو خودش خونده باشه دوما فيلم رو ديدهباشه ولي بعضي از ايراد هاي درست بود. ممنون

p:

تاریخ: ۹۰/۰۱/۰۲ ساعت: ۲۳:۳۷

اصلا نظرها روميخوني

ناشناس:

تاریخ: ۹۰/۰۱/۲۰ ساعت: ۲۲:۲۶

سلام من دنبال ریشه ی اسم ژوراسیک هستم؟ این اسم یک دوره ی جانوریه یا نه؟

دانيال:

تاریخ: ۹۰/۰۱/۳۰ ساعت: ۸:۴۴

سلام. من دانشجوي زمين شناسي هستم. در مورد اين سوال، ژوراسيك اسم يك “دوره (Period) زمين شناسيه” كه اولين بار در سال ۱۷۹۵ توسط الكس هومبولت در “كوههاي ژورا” كه در امتداد مرز فرانسه و سوئيس گسترش دارد، مطالعه و نامگذاري شد.(ريشه ي اسم، نام همين كوههاست). از دوره هاي دوران مزوزوئيك(ميان زيستي) به حساب مياد و دوره ي گسترش و شكوفايي دايناسورها بوده. اميدوارم براتون مفيد بوده باشه.

سیاوش:

تاریخ: ۹۰/۰۱/۳۱ ساعت: ۰:۳۲

خیلی عالیه.ولی اگه راجع به خود دایناسورها مطلب بذارید فکر کنم بهتر باشه.

احمدعلی:

تاریخ: ۹۰/۰۴/۰۵ ساعت: ۲۱:۵۸

بهترین فیلم علمی تخیلی درسینمای جهان

مایکل:

تاریخ: ۹۰/۰۴/۱۴ ساعت: ۱۵:۵۳

فوق العاده بود و جالب

پویا:

تاریخ: ۹۰/۰۵/۰۱ ساعت: ۱۳:۳۹

عالی بود

مژده محمدی:

تاریخ: ۹۰/۰۵/۱۱ ساعت: ۲۳:۲۵

سلام در ابتدا تشکر میکنم بابت تصاویر زیبا و مطالب خوبت راستش من هنوز فیلم پارک زوراسیک رو ندیدم ولی رومانشو خوندم اطلاعات زیادی درباره دایناسورها ندارم ولی بعد از خوندن کتاب خیلی راغب بودم که بیشتر بدونم بازم ممنون از تلاشت

محمد رضا:

تاریخ: ۹۰/۰۵/۱۴ ساعت: ۱۵:۳۴

سلام
ما هم جوون بوديم تو اين حرفا بوديم
خوبه جوون !!

فریبرز:

تاریخ: ۹۰/۰۵/۲۰ ساعت: ۱:۱۸

نمیدونم این مطالب را از کجا آوردید ولی تا جایی که من میدانم اولا دکتر مایکل کرایتون خودش یک دیرینه شناس بود و تخصصش هم در مورد دایناسورها دوما در هرسه فیلم ایشان بعنوان مشاور در کنار اسپیلبرگ نظر میداد تا هرچه تمامتر به واقعیت نزدیک باشد سوما بنده در تمامی کتابهای دیرینه شناسی مربوط به ژوراسیک و کرتاسه که مطالعه کردم ولاسی رپتور حداقل ۲ متر قد داشته ، البته برای مشاهده سنگواره آن نیز میتوانید به سایت موزه مجازی دیرینه شناسی ایالات متحده آمریکا نیز مراجعه نمایید
متاسفانه بیشتر مواردی که شما ایراد گرفته اید غلط بوده و درست آن همان چیزی است که در فیلم مشاهده نمودید مانند دیلو فو سوروس که و ولاسی رپتور که دقیقا از روی سنگواره های آنها نمونه برداری شده

محمد حسین:

تاریخ: ۹۰/۰۶/۱۹ ساعت: ۸:۵۲

بد نبود

ناشناس:

تاریخ: ۹۰/۰۷/۰۳ ساعت: ۱۵:۳۹

عیول

مهرداد:

تاریخ: ۹۰/۰۷/۰۴ ساعت: ۱۸:۱۰

خیلی جالب بود . اطلاعاتت کامله ولی چیزی که تو این فیلم منو به وجد میاره جلوه ویژشه . کسی هست بدونه با چه نرم افزاری کار شده . ممنون میشم اسمشو بگه.

دانیال:

تاریخ: ۹۰/۰۷/۰۵ ساعت: ۱۹:۳۵

نرم افزارشو که نمی دونم مهرداد جان، ولی کاملا باهات موافقم!!! فوق العادست این فیلم…

عرفانه:

تاریخ: ۹۰/۰۷/۳۰ ساعت: ۱۸:۳۵

جالب بود.

رضا عبدالملکی:

تاریخ: ۹۰/۰۸/۱۲ ساعت: ۱۸:۲۸

خیلی جالب بود.

حمید رضا:

تاریخ: ۹۰/۰۸/۲۶ ساعت: ۱۷:۲۱

دمت گرم

محسن:

تاریخ: ۹۰/۰۹/۰۳ ساعت: ۱۸:۰۵

خوب بود فیلم قابل دانلو د داشته باشی خیلی خوب میشد

edvard:

تاریخ: ۹۰/۰۹/۰۴ ساعت: ۱۴:۳۱

damet garm zahmat keshidi vali az khodet dg nanevis boro tahghigh kon

امیر حسین:

تاریخ: ۹۰/۰۹/۱۶ ساعت: ۲۰:۰۰

توپ توپ حرف نداره ازعالی بالا تر دمهمی دایناسور ها گرم راستی قسمت۴ کی می اید من منتظر هستم راستی در قسمت۴ لطفا اسپینوزروس هارا بیشتر کنید . باتشکر از کارگردان وهمی بازیگران

امیر حسین:

تاریخ: ۹۰/۰۹/۱۶ ساعت: ۲۰:۰۴

توپ توپ حرف نداره ازعالی بالا تر دمهمی دایناسور ها گرم راستی قسمت۴ کی می اید من منتظر هستم راستی در قسمت۴ لطفا اسپینوزروس هارا بیشتر کنید . باتشکر از کارگردان وهمی بازیگران دمت گرم خیلی خیلی حال کردم

محمد زمان:

تاریخ: ۹۰/۰۹/۲۱ ساعت: ۱۳:۱۳

تو رو خدا من در شهر گرگان بهشت گلستان زندگی میکنم دیوانه بار دنبال شماره چارش میگردم از کجا باید بگیرم با تشکر

دانیال:

تاریخ: ۹۰/۰۹/۲۷ ساعت: ۲۰:۵۷

سلام به همه ی دوستداران پارک ژوراسیک، از سری شاهکارهای تاریخ سینمای جهان. باید خدمت دوستام که دنبال قسمت چهارم این فیلم میگردن، بگم قسمت ۴ هنوز تولید نشده و در مراحل پیش تولید قرار داره و طبق گفته ی استیون اسپیلبرگ، کارگردانش تا سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۴ آماده ی اکران میشه. چون اسپیلبرگ این روزا سرش خیلی شلوغه و بعیده زودتر بتونه این فیلمو تموم کنه. بنابراین همگی باید ۲-۳ سال دیگه برای فیلمی که قطعا دنیای سینما را تان خواهد داد، صبر کنیم…

امیر:

تاریخ: ۹۰/۰۹/۳۰ ساعت: ۱۳:۵۱

منم میخوام ی داینسور باشم

امیر زوکالیپتیموس:

تاریخ: ۹۰/۰۹/۳۰ ساعت: ۱۳:۵۴

بیا بجنگیم

سارا:

تاریخ: ۹۰/۱۰/۱۴ ساعت: ۱۲:۴۹

غالی است

پارك ژوراسيك:

تاریخ: ۹۰/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۱:۵۶

بدرد بابات موخوره

م.س:

تاریخ: ۹۰/۱۰/۲۴ ساعت: ۰:۳۳

عالي بود………..

جگگ:

تاریخ: ۹۰/۱۱/۰۴ ساعت: ۱۹:۲۹

تنتنعتمتنمتمتنمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

علی اذرگون:

تاریخ: ۹۰/۱۱/۰۵ ساعت: ۱۶:۳۶

بد نیست اما من خوشم می یاد

شایان:

تاریخ: ۹۰/۱۱/۰۷ ساعت: ۱۶:۴۹

غالی است بابا دمت گم

ناشناس:

تاریخ: ۹۰/۱۱/۱۰ ساعت: ۱۸:۵۸

salam be hame dostane aziz avalin noskhe film ro dar dorane kodaki didam va onghadr barayam jazab bod ke barha negah kardam va hanoz ham jazabiyate khod ra baraye man darad

مهدی:

تاریخ: ۹۰/۱۱/۱۶ ساعت: ۹:۵۵

با تشکر خوب بود

samad:

تاریخ: ۹۰/۱۲/۰۵ ساعت: ۱۵:۲۸

خیلی جالب بود

یاسمین:

تاریخ: ۹۰/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۳:۴۲

خیلی خوب بود. متشکرم

reza:

تاریخ: ۹۰/۱۲/۲۲ ساعت: ۱۶:۲۸

داش ما خیلی حال کردیم دمت جهنم

نويد ممبيني:

تاریخ: ۹۰/۱۲/۲۵ ساعت: ۲۰:۴۹

من كه حال كردم
دمتگرم

rania:

تاریخ: ۹۰/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۴:۵۲

سلام من از جست و جو کردن و به اون چیزی که می خوام برسم خیلی تلاش می کنم و این موضوعات عالی و جالب شما یه کوچولو بهم کمک کرد ازتون ممنونم موفق باشید!

پارسیس:

تاریخ: ۹۱/۰۱/۱۶ ساعت: ۱۰:۴۷

دوستان من درود بر شما.همانطور که مستحضرید در چند سال پیش فیلمی از صدا و سیمای ایران پخش شد که داستانش تقریبا اینجور بود که مردی مشغول ماهیگیری بود و دایناسوری از اب بیرون میاد و درشهر به گشت وگذار میپردازه این دایناسور رو تو اب میکشن بعد بازیگرهای اصلی فیلم میرن تو یک سالنی که شبیه امفی تیاتر بود اونجا پرتخم دایناسور بود که یکدفعه دایناسور دیگه ای که فکر کنم دایناسور ماده بود بیرون میاد و تخم ها هم میشکنن و بچه دایناسورها به این بازیگران حمله میکنن تا اخرش که رو پل دایناسور بزرگه رو با جنگنده میکشن. کسی اسم این فیلم رو میدونه؟؟؟ من خیلی دنبالشم ولی میدونم ژوراسیک نیست این فیلم از نظر من در همه چیز از این ژوراسیکها بهتره اگر کسی اسم این فیلم رو میدونه با ای میلم پیام بده سپاسگذارم. parsist22@yahoo.com

حمیدرضا:

تاریخ: ۹۱/۰۱/۱۶ ساعت: ۱۳:۰۸

@پارسیس:
شما احتمالاً دارید دنبال نسخه آمریکایی گودزیلا می‌گردید، اطلاعات بیشتر:
http://www.imdb.com/title/tt0120685

پارسیس:

تاریخ: ۹۱/۰۱/۱۸ ساعت: ۱۳:۴۳

درود بر شما دوست گرامی . فیلم رو بدست اوردم نسخه امریکایی فیلم گودزیلا سال ۱۹۹۸ با بازیگری ژان رنو این فیلم اگرچه موفقیت زیادی رو توجشنواره نتونست کسب کنه ولی جزو ۲۳ فیلم پرخرج دنیا ویکی از پرفروشترینهاست. سال ۲۰۱۲ قراره نسخه جدید این فیلم به همکاری برادران انگلیسی تبار به بازار بیاد. این فیلم که در واقع دنباله ی فیلم گودزیلا ژاپن است به افسانه ای ژاپنی اشاره داره . من با بدبختی لینک دانلود سالمش روگیر اوردم و خودتون میدونید که اکثریت سایتها فیلتره بدون دلیل هم فیلتره. امید پایدار باشید سپاس دوست گرامی . http://iranfilm5.com/forum/thread1926.html در ضمن سعی کنید از سرور کمکی اپلود بازها دانلود کنید که بهتره. سپاس

مهدی حسن شاهی:

تاریخ: ۹۱/۰۱/۲۵ ساعت: ۱۴:۵۷

من ۴ سال پیش به همین وبلاگتون پیام دادم و نظر دادم.حالا بعد ۴ سال هنوز موفق نشدم ژوراسیک ۱ رو ببینم.اما اکثر فیلم های دایناسوری رو بخاطر علاقه شدید نگاه کردم.ممنون از توضیحات و وبلاگتون.بازم بهتون سر میزنم.
من از رفسنجان شهر پسته ایرانم.
۰۹۱۳۹۹۴۲۱۳۹
۰۹۳۶۳۷۱۸۹۷۶

سینا:

تاریخ: ۹۱/۰۲/۰۲ ساعت: ۱۷:۳۲

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود فقط دانلود پارک ژوراسیک را هم بزارید

لغعلبغب:

تاریخ: ۹۱/۰۲/۱۲ ساعت: ۲۰:۵۴

به درد نمی خورد

لی لی:

تاریخ: ۹۱/۰۲/۲۰ ساعت: ۲۱:۰۰

به این فشنگی کج سلیقه

آریانا:

تاریخ: ۹۱/۰۳/۱۱ ساعت: ۲۰:۴۰

خیلی ممنئن و خسته نباشی

سعید:

تاریخ: ۹۱/۰۳/۱۹ ساعت: ۱۴:۰۱

من هم سعید هستم

شایان:

تاریخ: ۹۱/۰۳/۲۸ ساعت: ۱۰:۵۰

سلام ممنون از عکس های بسیار زیبایتان

ساحل:

تاریخ: ۹۱/۰۴/۰۸ ساعت: ۱۵:۴۸

سلام پسر من محمد رضا۵ ساله است و به سایت شما خیلی علاقه دارد حد اقل روزی یک بار عکس های دایناسورهیتان را میبیند

ناشناس:

تاریخ: ۹۱/۰۶/۱۱ ساعت: ۹:۲۳

عالیه حرف نداره متشکرم

دلارام غفورینیا:

تاریخ: ۹۱/۰۶/۲۴ ساعت: ۱۱:۲۶

جالف بوووووووووووووووووووود

پوريا:

تاریخ: ۹۱/۰۶/۲۴ ساعت: ۱۵:۰۴

خيلي خوب بود

parsa:

تاریخ: ۹۱/۰۷/۰۷ ساعت: ۱۸:۴۲

خيلي عالي بود. فقط اگر عكس دايناسور تي ركس بيشتر بود ديگه عااااااااااااااااااااااااااااااااااالي بود.

ساغر:

تاریخ: ۹۱/۰۷/۰۸ ساعت: ۱۹:۱۸

بسیار عالیییییییییییییییییی بود

سارا:

تاریخ: ۹۱/۰۷/۰۸ ساعت: ۱۹:۲۶

خیلی به درد کارهایم خورد امید وارم همیشه چنین باشدوباعرض خسته نباشید خدمت شما

هیربد:

تاریخ: ۹۱/۰۷/۲۲ ساعت: ۱۴:۵۸

باهال بود

ناشناس:

تاریخ: ۹۱/۰۸/۲۲ ساعت: ۱۳:۲۷

پارک ژوراسیک خیلی باحاله

ناشناس:

تاریخ: ۹۱/۰۸/۲۲ ساعت: ۱۳:۳۱

میشه دانلود فیلم پارک ژوراسیک روبزاری

پارسا:

تاریخ: ۹۱/۰۸/۲۲ ساعت: ۱۳:۳۵

من پارک ژوراسیک۱ دیدم خیلی باحاله

مانی عیوض زاده:

تاریخ: ۹۱/۰۸/۲۳ ساعت: ۱۸:۰۲

من خودم هر سه قسمت پارک ژوراستیک را دیده ام و عاشق دایناسور ها هستم

محمد رضا:

تاریخ: ۹۱/۰۹/۱۰ ساعت: ۱۳:۰۲

نظری ندارو بیب

طارق:

تاریخ: ۹۱/۰۹/۱۱ ساعت: ۱۷:۳۲

خوب بود

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.