گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

مرورگرهای جدید

۸۷/۰۳/۱۸

چند روز پیش بالاخره نسخه‌ی دوم کاندیدای انتشار فایرفاکس ۳ را دریافت و نصب کردم با این تصور که این دیگر نسخه‌ی نزدیک به انتشار است. افزونه‌هایم را با کمک این این ترفند فعال کردم و الان از این مرورگر استفاده می‌کنم. هر چند قابلیتهای جالبی مثل جستجو در تاریخچه از طریق نوار آدرس و پایین آمدن خوره‌ی حافظه، نوید یک مرورگر خوشدست‌تر را می‌دهد اما به نظرم این نسخه هنوز مشکلاتی دارد و آماده‌ی انتشار نیست. نمونه‌اش مشکلاتی است که با افزونه‌ی کوییک‌تایم دارد. البته به نظرم فایرفاکس از قدیم با کوییک‌تایم مشکل داشته، هر چند خیلیها مشکل را به شرکت اپل نسبت می‌دهند، اما در این مورد اخیر من با اپرا مشکلی را که در فایرفاکس پیش می‌آمد ندیدم. در گشت و گذار در میان پیش‌پرده‌ی فیلمها در سایت اپل دو یا سه پیش‌پرده را در چند برگه‌ی جدا باز کنید، اولاً که به ازای آغاز دریافت هر پیش‌پرده فایرفاکس چندلحظه‌ای «یخ» می‌زند و در حین دریافت به احتمال زیاد از کار می‌افتد و صفحه‌ی ارسال گزارش ایرادش باز می‌شود، در زمان اجرای مجدد هم یا عنوان برگه‌ها و یا علامت ضربدر مخصوص بستن آنها ناپدید می‌شود، منوی کلیک راستش هم بعضی وقتها تا وقتی مرورگر را یک بار نبندید و بازنکنید دیگر نشان داده نمی‌شود! با این وجود، حتی همین نسخه‌ی پرایراد به نظرم مرورگر خوبی‌ست و از مهاجرت به نسخه‌ی جدید ناراضی نیستم. اگر می‌خواهید با امکانات نسخه‌ی جدید فایرفاکس آشنا شوید و امکان دریافت یک فایل فلش حدوداً هشت مگابایتی را دارید (هم‌اندازه‌ی خود فایرفاکس!) این فایل را دریافت کنید.

پیش‌تر، نسخه‌ی آزمایشی اینترنت اکسپلورر ۸ را هم دریافت کرده‌ام. اگر علاقمندید بدانید این یکی در چه مرحله‌ایست باید خدمتتان عرض کنم که این یکی در مرحله‌ی پیش از تاریخ است 😉 . به عنوان نمونه با سایتهای راست به چپ «اساساً» مشکل دارد و مثلاً گزیر را اینطور نمایش می‌دهد:

ویرایش آزمایشی نسخه‌ی هشتم اینترنت اکسپلورر با سایتهای راست به چپ مشکل دارد

خوشبختانه یک دکمه دارد با عنوان «Emulate IE7»، که دسترسی مجدد را به «یک چیزی که لااقل کار می‌کرد» در اختیار می‌گذارد. برای آشنایی با اهداف مایکروسافت در نسخه‌ی هشتم مرورگرش بد نیست نگاهی به این نوشته بیندازید.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۳ نظر

محمود رمضانی:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۱۹ ساعت: ۱۸:۳۲

تازه سیلور لایت هم تو فایرفکس مشکل داره.اما مشکل از فایرفکس نیست چون وفتی فایرفکس به عنوان مرورگر استاندارد شناخته شده بقیه باید بیشتر خودشونو باهاش هماهنگ کنن تا فایرفکس با بقیه.
جدیدا تو لیونکس هم فلش با اپرا مشکل پیدا کرده اما همگان می گویند مشکل از فلش است.

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۱۹ ساعت: ۱۸:۳۶

@محمود رمضانی:
من شنیدم سیلورلایت هنوز از متن راست به چپ (فارسی، …) پشتیبانی نمی‌کنه، شما اطلاع بیشتری نداری؟

آل مجتبی:

تاریخ: ۸۷/۰۳/۲۶ ساعت: ۷:۲۶

بـیـا و زنـده کن آیـیـن دیـن زردشـتـی
کنون که لاله بر افـروخت آتش نـمـرود

سلام مهربان ؛

با شرح غزلهای شماره (۲۱۹) و (۲۲۰) پذیرای حضور گرمـتان هستیم .

مانا باشید و شـادکام

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.