گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

ما صدای «شما» را شنیدیم!

۸۷/۰۴/۰۳

این گزیده‌ای است از نوشته‌ای که بلیک راس (یکی از دو پایه‌گذار اصلی مرورگر فایرفاکس) حدود دو سال پیش در وبلاگ خودش نوشته است. عنوان نوشته‌ی اصلی این است: چگونه بدون آن که گوش کنیم بشنویم.

اگر مایکروسافتیها «اینترنت اکسپلورر» را به حال خود رها نکرده بودند خلأی برای پر کردن ایجاد نمی‌شد، لازم نمی‌شد کسی برای حل مشکل نارضایتی کاربران تلاش کند و ما احتمالاً پروژه‌ی فایرفاکس را آغاز نمی‌کردیم.

اما آنها اینترنت اکسپلورر را به حال خود رها کردند. مایکروسافت برای مدت چهار سال مرورگری را که میلیونها نفر به آن اعتماد کرده بودند در برابر هجوم پنجره‌های تبلیغاتی ناخواسته، ویروسها و نرم‌افزارهای جاسوسی به حال خود رها کرد. …

حالا وقتی من در صفحه‌ی اول سایت اینترنت اکسپلورر ۷ شعار «ما صدای شما را شنیدیم» را می‌بینم عصبی می‌شوم. چرا که می‌دانم «شما» واقعاً شما نیستید! … نمی‌توانید شما باشید! چرا که شما طی این سالها مشکلات خود را گفتید، اما کسی حرفهای شما نشنید. این شما نیستید، بلکه این «ما» هستیم! این ما هستیم: فایرفاکس، سافاری، اپرا، فلاک و مکستون! صدایی که مایکروسافتیها می‌شنوند صدای چکه چکه کردن انبان سهم مایکروسافت از بازار مرورگرهاست!

ما صدای شما را شنیدیم (اینترنت اکسپلورر ۷)

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۹ نظر

پدرام:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۴ ساعت: ۳:۴۷

همینو بگو.اگه فایرفاکس نبود که هنوز داشت همون آی ای ۶ رو به خورد ملت می داد.حالا یه دفعه هول شده!البته با این سرعتی که فایرفاکس داره پیش میره به زودی نابودش می کنه.همون طوری که آی ای به لطف انحصارطلبی مایکروسافت و گذاشتنش تو ویندوز تونست نت اسکیپ ۹۰ درصدی رو شکست بده.

هان؟:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۴ ساعت: ۹:۱۹

من نمیدونم این فایرفاکس چرا انقدر با IE کار داره … بابا کاره خودتو بکن دیگه … چی کار به بقیه مرورگر ها داری … فکر می کنن شاهکارن در حالی که اصلا این طور نیست!
همه ما با IE شروع کردیم … IE 5 .. 6
وب گردی رو با اون فهمیدیم.

حميد حاجي:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۴ ساعت: ۱۱:۳۶

ياد شاه خودمون افتادم
موقعي كه ديگه هيچ كاري ازدستش بر نميومد و داشت پايه‌هاي سلطنتش رو متزلزل مي‌ديد طي نطقي گفت:
« ما صداي انقلاب شما را شنيديم»
اما ديگر دير شده بود

پايه‌هاي نظام سلطنت آي اي و مايكروسافت هم در حال لرزه است.

گنجی:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۴ ساعت: ۱۱:۴۴

“همه ما با IE شروع کردیم … IE 5 .. 6”
دوست عزیز
شما یه آماتوری که چنین نظری داری
حرفه ای ها اینجور فکر نمی کنن. آمار دانلود فایر فاکس نشون می ده ایرانی ها اکثرا بطور حرفه ای با وب برخورد می کنن
به کشورم افتخار کردم وقتی در دانلود فایر فاکس رکورد زدیم
نشون دادیم به دنیا که ما هم حالیمونه کی راست می گه کی شعار می ده

گنجی:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۴ ساعت: ۱۱:۵۰

شاید باور نکنید ولی تمامی کاربرانی خارجی که از آمار رکورد زنی ایران مطلع شده اند مات و متحیر شده اند که چگونه ایران توانسته چنین رتبه ای به دست آورد
الان هر جا در فروم ها ی خارجی بحث دانلود باشد همه در مورد ایران و رکورد زنی کاربران ما بحث می کنند .من وقتی جستجو کردم و مباحثه ها را دیدم متوجه شدم بسیاری از کاربران دنیا حتی قبل از این در اثر تبلیغات ضد ایران تصور می کردند ایرانی ها آنقدر عقب مانده اند که در کشورشان به زور ۱۰۰ کامپیوتر وجود دارد
ولی الان نظرشون عوض شده
نمونه این مباحث
http://mashable.com/2008/06/18/firefox-record/
http://eaves.ca/2008/06/22/the.....p-remixed/
http://www.techcrunch.com/2008.....-24-hours/

محسن کلانتري:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۵ ساعت: ۱۱:۵۸

در تعجبم که اينقدر به پر و پاي IE مي پيچند که چي بشه مثلا!
اگر فاير فاکس و بقيه مرورگرهاي ديگه ناخن کوچيکه اينترنت اکسپلورر بشوند. يا IE و يا مرورگرهاي مبتني بر هسته اصلي IE به در حداقل ما ايرانيها مي خورند. فاير فاکس هيچ صفحه وبي را همانطوري که طراحي شده است نشان نمي دهد. من خودم از مرورگر GREEN BROWSER استفاده مي کنم که با توجه به انعطاف ذيري بيشتر نسبت به IE ان را مطبق با سليقه خودم در آوردهام بنابر اين بازهم مي گويم که بهترين مرورگر که رقيبي برايش پيدا نمي شود همين IE است و بس. فايرفاکس فقط با اين شلوغ کاريها و سر و صداهاي الکي معروف شده است و بس. نقطه قوتش هم اگر باشدفقط همان افزونه هايش است و بس.

مرتضی:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۰۶ ساعت: ۱۲:۱۶

تعصب کور بعضی ازین عشق ماکروسافتی ها باعث خنده من میشه… مثل یه آدمی هستن که روی خودش پتو کشیده میگه همه جا تاریکه ، خوشحالم که تعداد این افراد روز به روز کمتر میشه… این آدم ها با خودشون مشکل دارن چون بخاطر تعصب دارن به خودشون ظلم میکنن از بیشتر امکانات وب ۲ استفاده نمیکنن…

محمد:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۱۷ ساعت: ۰:۴۶

وای بر شما که اصلا از اینترنت اکسپلورر خبر ندارید
در زمان چهار سال تا انتشار اینترنت اکسپلورر ۷
مایکروسافت ها صد ها بروز رسانی برای اینترنت اکسپلورر ۶ و یک سرویس پک داد
کی گفته مایکروسافت IE را رها کرد

سروش:

تاریخ: ۸۷/۰۴/۱۷ ساعت: ۲۱:۳۷

من رها کردنو نکردنو نمی دونم! فقط میدونم که IE حداقل در ظاهر کپی ناشیانه ای از فایرفاکسه! دیگه دزدیدنه ایده ها راحت تر از قبل شده! ولی به هر حال مایکروسافت از نظر من همیشه قابل احترامه! حتی اگه فایرفاکس بهتر باشه از IE! که هست!

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.