گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

نورتون، سیا، گوگل و …

۸۷/۰۹/۲۲

داشتم فیلم اولتیماتوم بورن را می‌دیدم. به این تصاویر از یکی از صحنه‌های فیلم دقت کنید:

ویروس یاب نورتون در فیلم اتمام حجت بورن

ویروس یاب نورتون در فیلم اتمام حجت بورن

به نظر می‌رسد شخصیت فیلم در این صحنه به کمک یکی از محصولات خانواده‌ی نورتون پوشه‌ای را بر روی لپ‌تاپش ویروس‌یابی می‌کند. اما سیستم عامل کامپیوتر او چیست؟ ظاهر دکمه‌ها، آرایش کلی سیستم عامل و برنامه‌ی مدیر فایلش با ویندوز متفاوت است. این دو تصویر را ببینید:

نمایی از فیلم اولتیماتوم بورن
نمایی از فیلم اولتیماتوم بورن

سیستم عاملش هر چه باشد، جالب است که -حداقل به روایت این فیلم- مأموران سیا باید قبل از ورود به سیستمهای امنیتیشان ویروسیابی کنند! البته احتمالاً جریان این است که شرکت سایمنتک (تولید کننده‌ی محصولات خانواده‌ی نورتون) برای نمایش این صحنه‌ها پول پرداخت کرده و مایکروسافت نه، و عوامل فیلم برای جلوگیری از مفت‌خوری 😉 مایکروسافت یک محصول واقعی را روی یک سیستم عامل جعلی (یا حداقل سیستم عاملی که نیاز به ضدویروس ندارد) تبلیغ کرده‌اند.

در یک صحنه‌ی دیگر از این فیلم، قهرمان داستان برای به دست آوردن اطلاعات تماس یک شرکت (ِ تخیلی) نام آن را در گوگل جستجو می‌کند. آنچه او می‌بیند مسلماً تفاوتهایی با نتایج جستجوی واقعی امروزی دارد. مهمترین تفاوتش غیر از خود نتایج، تعداد نتایج است که در فیلم یک عدد دو رقمی است و الان، گوگل نزدیک به ۱۵۰۰۰ نتیجه برمی‌گرداند.

نمایی از فیلم اولتیماتوم بورن - نتایج جستجوی گوگل

جریانش شبیه به جریان شخصیت فیلم تحت تعقیب است که در آنجا شخصیت اصلی فیلم اسم خودش را در گوگل جستجو می‌کند و حتی یک نتیجه پیدا نمی‌کند، در حالی که الان چیزی نزدیک به سه میلیون نتیجه برای جستجوی آن اسم پیدا می‌شود!

نمایی از شهر طنجه‌ی مراکش (زادگاه ابن بطوطه جهانگرد معروف) در این فیلم نشان داده می‌شود:

طنجه مراکش

که به نظرم زیبا آمد. البته نه به زیبایی نمایی که از زورآباد یا مفت‌آباد هسینیاه (در مجاورت شهر ریودوژانیروی برزیل) در ابتدای فیلم هالک باورنکردنی به نمایش در می‌آید (البته عمده‌ی زیبایی آن نما -به نظرم- مربوط به حرکت دوربین در امتداد دامنه‌ی تپه‌ایست که شهرک بر روی آن بنا شده).

نمایی از فیلم هاالک باورنکردنی

اصل مطلب: پهنای باند اینجا (گزیر) در اثر یک بی‌احتیاطی کوچک داشت تمام می‌شد. امروز فایلها و پایگاه داده‌ی آن را انتقال دادم به فضایی که برای گنجور خریده‌ام و می‌شود روی آن چند دامنه را میزبانی کرد. حساب کردم که مجموع پهنای باند مصرفی وبلاگم و گنجور معمولاً یکی دو گیگابایتی کمتر از سقف پهنای باند فضای خریداری شده است. هر چند، این ممکن است مشکلاتی را برای گنجور ایجاد کند، اما به هر حال در صورت نزدیک شدن به مرز پهنای باند مجبورم گاه گاهی اینجا (گزیر) را فدا کنم! در هر صورت این …اتی که بالا خواندید را بیشتر برای این نوشتم که مطمئن شوم دی.ان.اس‌ها و تنظیمات دیگر درست کار می‌کنند تا سفارش انهدام فضای قدیمی را بدهم.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۲ نظر

ابراهيم:

تاریخ: ۸۷/۰۹/۲۹ ساعت: ۱۹:۳۹

سلام حميد جان

از پهناي باند گفتي، خوشحال شدم كه بهونه تجديد رابطه را پيدا كردم 😉
با توجه به روابط خوبي كه با ديتاسنتر پارس آنلاين داريم، من مي‌تونم برات فضا با تخفيف خوبي بگيرم. (البته بدون محدوديت پهناي باند.)

بهنام وطنی:

تاریخ: ۹۱/۰۳/۰۹ ساعت: ۱۱:۱۸

سلام ویروس یاب کاسپر اسکای دارو ۲۰۱۲ ایا نیازی به ویروس یاب جدید دارد یا نه ویندوز سون دارم لپ تاپ-اپ دید هم هر ۱۵ روز انجام می دهم ممنون مچکر راهنمایی کنید مرا- نرم افزاردیکشنری ترجمه نتن جمله نیاز دارم نتونستم دانلود کنم

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.