گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

خوراکی برای فیلمها

۸۷/۱۱/۲۸

می‌دانید؟! شبها پیش از این که بخوابم، بیشتر وقتها، -دیگر فکر می‌کنم برایم عادت شده-، به طور ناخودآگاه یک لحظه چشمم را باز می‌کنم و تاریکی روبه‌رو را نگاه می‌کنم. فکر می‌کنم به این که الان کجا هستم، پارسال کجا بودم، چند سال پیش کجا بودم و آن وقتها دوست داشتم الان کجا باشم. می‌دانید؟! مثل برق دارد می‌گذرد روزها و ساعتها. نه این که واقعاً هدف مهمی داشته باشم و از نرسیدن به آن حسرت بخورم، نه! فقط دوست دارم این روزها و ساعتهایی را که پشت سر می‌گذارم ازشان یک خروجی، یک یادگاری داشته باشم. بدانم که این ساعتها را تلف نکرده‌ام. می‌دانید؟! گاهی فکر می‌کنم به این که اگر من، فردا، دیگر بیدار نشوم از دنیا چه چیزی کم می‌شود. آیا اصلاً اگر کل من و زندگی من را از فهرست آدمهایی که تا به حال آمده‌اند و رفته‌اند حذف کنند اتفاق مهمی می‌افتد؟! جواب تأسف‌آوری را که به آن می‌رسم احتمالاً خودتان می‌توانید حدس بزنید.

بگذریم! روی همان حساب پاراگراف اول دوست دارم خیلی از کارهایی را که می‌کنم -هر چند اهمیت چندانی نداشته باشند- مستند کنم. کارهایی با حداقل ارزش دیدن یک عکس خوب و دیدن یک فیلم. در راستای فعالیت دوم، افزونه‌ای را بر روی وردپرس نصب کرده‌ام که به من امکان ثبت فهرست فیلمهایی را که دیده‌ام می‌دهد (نشانی این افزونه). به کمک این افزونه می‌توان به کمک یک نشانک (بوکمارکلت) به آسانی دیدن فیلمها را ثبت کرد، علاوه بر آن، به آنها امتیاز داد و یک توضیح یا نقد کوچک راجع به آنها نوشت. نهایتاً فهرست فیلمها را در قالب یک صفحه‌ی مجزا و یک ابزارک وردپرس منتشر کرد. فهرست فیلمهایی را که تا به حال به کمک این افزونه دیده شدنشان را ثبت کرده‌ام اینجا ببینید.

فیلمهایی که دیده‌ام

فکر می‌کنم یک سال و نیمی هست که من این افزونه را نصب کرده‌ام و از آن زمان تا حالا این افزونه چندان تغییری نکرده و به‌روزرسانی عمده‌ای برای آن ارائه نشده. به همین لحاظ این افزونه نقصهایی هم دارد. یکی از نقصهای آن عدم ارائه‌ی خروجی آر.اس.اس (خوراک) است.

امروز به نظرم رسید که خروجی خوراکی برای این افزونه درست کنم و آن را به حساب کاربری فرندفیدم اضافه کنم. کمی جستجو کردم و کدی که در ادامه می‌بینید نتیجه‌ی این جستجوهاست. اگر بخواهید برای وردپرس خروجی خوراک بدلخواه درست کنید باید از چنین ساختاری استفاده کنید. خروجی نهایی یک افزونه‌ی ساده است. با امید این که نویسنده‌ی اصلی این افزونه بالاخره روزی خروجی خوراک را به آن اضافه خواهد کرد تمام چیزهایی را که می‌توانستند «انتخابی» باشند در متن کد گذاشته‌ام (عنوان خوراک، نشانی، تعداد و …) و اگر خواستید از آن استفاده کنید باید این موارد را ویرایش کنید. ضمن آن که افزونه‌ی امتیازدهی به فیلمها در وبلاگ من در پوشه‌ی wp_movie_ratings نصب شده و افزونه‌ی نوشته شده توسط من برای این که درست کار کند باید در ریشه‌ی پوشه‌ی افزونه‌ها قرار گیرد و اگر غیر از این می‌خواهید باشد باید آن را ویرایش کنید.


چون کد حاوی تگهای rss بود و خوراک وبلاگ را خراب می‌کرد -به اطلاع آقای الوانی- تصویرش را گذاشتم

خروجی را به کمک یک سرویس اعتبار سنجی خوراک اعتبارسنجی کردم. خطایی ندارد و فقط یک هشدار دارد. اما توصیه می‌کنم جهت تولید خروجی بهتر و همچنین پایین آمدن بار ناشی از مراجعه‌ی خوراکخوانها، خوراک را به فیدبرنر بدهید و از خروجی آن استفاده کنید. اگر از افزونه‌ی فیداسمیت برای انتقال ترافیک خوراکتان به فیدبرنر استفاده می‌کنید باید آن را غیرفعال کنید، چون تفاوتی بین این خوراک و خوراک استاندارد وردپرس قائل نمی‌شود. کد این افزونه را از اینجا دریافت کنید. نمونه خروجی این افزونه را پس از پخته شدن توسط فیدبرنر اینجا ببینید.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۳ نظر

مانی:

تاریخ: ۸۷/۱۱/۲۹ ساعت: ۱:۲۳

کار جالبیه. چند تا نکته به نظرم رسید …

به نظر میاد بخش اولی که خروجی فید رو میدید داره از یک اطلاعات ثابت استفاده میکنه و بهتره که اطلاعات وبلاگ اونجا قرار بگیره.

این که این افزونه رو کاملا از افزونه اصلی جدا کردید به نظر من خوب نیست. نمیشه تغییرات رو تو خود افزونه اصلی اعمال کرد و از نویسنده خواست تا نگارش جدیدی منتشر کنه با این تغییرات. اگر هم نکرد، به راحتی میتونید افزونه تغییریافته رو با نام جدیدی و با بهبودهایی که مد نظرتون هست منتشر کنید.

راستی، من هر چی سعی کردم آدرس فید رو تحت دامنه خودتون پیدا نکردم … آدرس این نیست؟

http://www.gozir.com/feed/movies/

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۷/۱۱/۲۹ ساعت: ۷:۲۶

@مانی:
کدی که برای خودم استفاده می‏کنم دقیقاً همونی نیست که اینجا گذاشتم، آدرس فید اینه:
http://www.gozir.com/feed/hrmmovies

سروش:

تاریخ: ۸۸/۰۱/۲۲ ساعت: ۰:۵۸

تو لیست فیلم هات مورتال کامبت رو دیدم.یادمه اون موقع که مدرسه می رفتم این فیلمو دیده بودم. از اون موقع تا الان هنوز دنبالشم که یبار دیگه ببینمش.نمیدونم هنوزم خوشم میاد یا نه! اما همین کامنت گذاشتن در موردش هم برام لذت بخشه! ضمنا کریستوفر لامبرت رو احتمالا تو فیلم قلعه دیدی که از تلویزیون هم پخش شده خیلی سال پیش و در زمان خودش تو ایران کلی صدا کرده بود!

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.