گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

گلوگاه‌یاب

۸۹/۰۳/۱۱

بعد از مشکلاتی که برای میزبانی گنجور پیش آمد تصمیم گرفتم این بار برای گنجور از یک شرکت معتبر خارجی خدمات میزبانی بگیرم و نهایتاً از مدیاتمپل که از شرکتهای توصیه شده توسط سایت وردپرس برای میزبانی وب بود خدمات میزبانی خریدیم.

نکتهٔ جالبی که در مورد سرویس میزبانی این شرکت نظرم را جلب کرد نحوهٔ سنجنش میزان استفاده از منابع در سرویس میزبانی گرید این شرکت است. جایی که با توجه به فضای ۱۰۰ گیگابایتی و پهنای باند یک ترابایتی (با هزینهٔ سالیانهٔ حدود ۲۰۰ دلار) محدودیتهای معمول میزبانهای وب عملاً کارایی ندارد.

این شرکت معیاری را به اسم GPU (ربطی به Graphics Processing Unit ندارد 😉 مخفف Grid Performance Unit است) طراحی کرده که بر اساس میزان مصرف منابع سیستم؛ کاربران را محدود می‌کند و جالب آن که گزارش کاملی که در این زمینه ارائه می‌دهد می‌تواند کاملاً کارایی لازم بر اشکالیابی و پیدا کردن اسکریپتهای ناکارا یا مشکلدار را داشته باشد.

Media Temple GPU Summary
Media Temple GPU Report

این طرح به نظرم به راحتی می‌تواند مشکل شرکتهای میزبانی را حل کند تا به جای متهم کردن نمونه سایتهای تصادفی به مصرف بیش از حد منابع و مسدود کردن این گونه سایتها بر اساس حدس و گمان یا با استفاده از نرم‌افزارهای مشکوک بدون ارائهٔ گزارش و بدون اخطار قبلی یا بعدی (من حدس می‌زنم همین نرم‌افزار معلوم‌الحال 😉 وبلاگ رازیگر نقطه کام را که عملاً مدتهاست به‌روز نشده عامل مصرف بیش از حد منابع سیستم شناخته و تا به امروز برای بیش از چند هفته مسدودش کرده بدون آن که احتمالاً صاحب سایت از قضیه خبر داشته باشد. گواه این قضیه هم آن است که در کش گوگل هم همین قضیه به ثبت رسیده!) و نهایتاً عدم واکنش در مقابل تقاضا برای تأدیهٔ مبالغ پرداختی 😉 گلوگاههای فشار روی سرورها را پیدا کنند و روباتهای تخیلی را (که من حدس می‌زنم خزندهٔ موتورهای جستجو واقعی‌ترین نمونه‌هایشان باشند) به حمله و فشار روی سرورها متهم نکنند.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۲ نظر

ناشناس:

تاریخ: ۸۹/۰۳/۱۱ ساعت: ۲۳:۵۲

راه اندازی مجدد سایت مبارک

از عجب جای کلفتی سرویس گرفتید D:
تو لیست مشتریان از شرکت تویوتا و سونی و adobe هست تا کانال abc و warner bros و….

منصور:

تاریخ: ۸۹/۰۶/۲۸ ساعت: ۰:۳۸

با سلام به شما بزرگوار _ محترم
اينجانب، شما را به وبلاگ “انساني در من”، در خصوص مواجهه با ايميلهاي جعلي خطرناک که در بعضي موارد بسيار وسوسه انگيز هستند، دعوت ميکنم تا نظرات، تجربه ها، آموخته ها و خاطرات خودتون رو در زمينه ايميل هاي خطرناک و اسپم، براي اينجانب و همراهان، در وبلاگ “انساني در من ” به يادگار بگذاريد تا بدانيم که همواره، در اينترنت و دريافت ايميل، چگونه احتياط کنيم!.
لطفاً دعوت مرا بپذيريد و در مورد خواسته اينجانب هر چه قدر ميتوانيد بنويسيد و بيائيد راهنماي هم باشيم!.
منتظر جملات زيبا و آموزنده ي شما هستم!.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.