PHP طرفه خاکی بر سرم کرد ;)

سروری که این وبلاگ و وبسایت‌ها و وبلاگ‌های لینوکسی گنجور روی آن میزبانی می‌شود یک سرور حداقلی لینوکسی با CentOS خیلی قدیمی و فضا و رم محدود است که البته با استفاده‌ای که از آن می‌شود تناسب دارد. مدتی است که این سرور بعضاً به مشکل فضای دیسک برمی‌خورد که بعد از یک ریبوت درست می‌شود (نیمی از فضای دیسک آن آزاد است و این مشکل گویا به سالخوردگی سرور ربط دارد).

این شد که تصمیم گرفتم با تهیهٔ یک سرور به‌روزتر با کمی فضای بیشتر وبلاگ‌ها و سایت‌های روی این سرور قدیمی را جابجا کنم.

مشکلی که پیش آمد آن بود که سرور جدید نسخهٔ جدیدی از PHP دارد که تقریباً با همهٔ سایتهای روی سرور قدیمی ناسازگار است و باید نسخهٔ وردپرس یا بعضاً کد PHP برنامه‌های غیروردپرسی را به‌روزرسانی کنم و شاید با بعضی از سایتهای روی آن به طور دائم خداحافظی کنم (مثلاً یک نسخهٔ قدیمی و وردپرسی گنجور در این نشانی روی آن در دسترس است که قطعاً قابل به‌روزرسانی نیست). البته کم و بیش یادم هست که حتی همین سرور قدیمی هم نسخهٔ پیش‌فرض PHPش در زمان نصب اولیه بالاتر از حداکثر نسخهٔ مورد نیاز من بود و اگر اشتباه نکنم به کمک دایرکت ادمین چند نسخهٔ مختلف روی آن فعال کرده‌ام تا بتواند پاسخگوی سایتهای قدیمیم باشد. اما با توجه به این که بالاخره باید یک روز بعضی از این سایتهای قدیمی را بازنشسته کنم به نظرم رسید روی سرور جدیدم دنبال این راه حل نروم.

مشکلی که برای اینجا پیش آمده آن است که مجبور شدم تمام پلاگین‌های وردپرس را غیرفعال کنم تا سایت بالا بیاید. بعد از این هم تلاش می‌کنم با توجه به آن که آن چیزی که اینجا از نظر خودم ارزش دارد محتوا و متنی است که به یادگاری نگه داشته‌ام کمتر از پلاگین‌ها استفاده کنم و کم کم صفحاتی را که به آنها وابسته‌اند از دسترس خارج کنم.

به این ترتیب اگر چیزهای زیادی را اینجا از کار افتاده می‌بینید دلیلش این است. هر چه نباشد اینجا هم به نوعی الان جزء آثار باستانی عصر اینترنت محسوب می‌شود 😉 و نمی‌شود که همه چیزش تا همیشه درست بماند.

یک دیدگاه برای “PHP طرفه خاکی بر سرم کرد ;)”

  1. سلام
    تا این پست شما را (از طریق فیدلی) باز کردم؛ از تغییر قیافه و ظاهر کار تعجب کردم!
    این مشکل برای ما هم به گونه ای وجود دارد
    چند وبلاگ و یا سایتی که با وردپرس درست کرده ایم
    روی کنترل پنل هاست اخطار “قدیمی/منسوخ بودن نسخه PHP و وردپرس” را دریافت کرده
    و برخی پلاگینها و یا قالبها
    با PHP نسخه ۸ به بالا مشکل دارد
    و خب PHP زیر ۸ هم قدیمی محسوب میشود
    داستانیست خلاصه
    فکر کنم بهتره من هم مانند شما بیخیال “نقش ایوان” شوم!!!
    (خانه از پای بست ویران است – خواجه در بند نقش ایوان است)
    خلاصه اسیر پیشرفت فناوری شده ایم همگی و خب چاره ای هم جز همراه شدن با پیشرفت تکنولوژی نداریم (نمیتوان و نباید جلوی پیشرفت تکنولوژی را گرفت)
    خداوند صبر دهد!
    موفق باشید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.