گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

وردپرس ۲.۱

۸۵/۱۱/۲۷

کمی خسته‌ام. در واقع از صبح که بیدار شدم بعد از کمی ور رفتن با کامپیوتر بیشتر وقتم را به نظافت خانه و مرتب کردن اتاق و کارهایی مثل این مشغول بوده‌ام! به هر حال اگر کمی نامفهوم‌تر از همیشه 😉 می‌نویسم یکی از علتهایش همین است. می‌روم سر اصل مطلب:

وبلاگ من با کمک وردپرس و چند افزونه برای این سیستم مدیریت محتوا، که مهمترین آنها افزونه‌ی اعداد فارسی و تاریخ شمسی است کار می‌کند. جدیداً ویرایش جدیدی از وردپرس عرضه شده که به نسبت ویرایشهای قبلی آن یک به‌روزرسانی مهم به حساب می‌آید و وبلاگها یا سایتهایی که از نسخه‌های قدیمی‌تر وردپرس استفاده می‌کنند (مال من ۲.۰.۲ بود) دیر یا زود مجبور به نصب این نسخه‌ی جدید (ویرایش ۲.۱) می‌شوند. دیشب وردپرسم را به‌روز کردم. با توجه به ناسازگاریهایی که بین افزونه‌های قدیمی وردپرس و ویرایش جدید آن وجود دارد پیشبینی مشکلات زیادی را می‌کردم. به همین لحاظ پیش از آن یک بار وردپرس جدید را روی کامپیوتر خانگیم نصب کردم. وردپرس جدید نیاز به مای‌اسکیوال ویرایش ۴ به بالا دارد و من روی سیستمم ویرایش پایین‌تری را نصب کرده بودم. برای به‌روز کردن مای‌اسکیوالم به مشکلی برخوردم و آن این بود که سرویس مای‌اسکیوال قدیمی از فهرست سرویسهای ویندوز پاک نمی‌شد و ویرایش جدید هم نمی‌توانست آن را جایگزین کند. پس از جستجو در اینترنت روش حذف دستی سرویسهای ویندوز را پیدا کردم (راه حلش را اینجا نگه داشته‌ام) و این مشکل حل شد.

وردپرس

به‌روزرسانی برایم مشکلاتی برایم ایجاد کرده، مثلاً این افزونه (که از آن برای ایجاد صفحه‌ی طبقه‌بندی موضوعی مطالب و نمایش نوشته‌های مرتبط با هر نوشته استفاده می‌کردم) (علی‌رغم نصب آخرین ویرایش آن) عین قبل کار نمی‌کند. مجبور شدم از بعضی افزونه‌های نه چندان مهم هم صرف نظر کنم. البته اکثر مشکلات جزئی هستند و به مرور زمان با ارائه‌ی نسخه‌های به‌روز از سوی عرضه‌کنندگان آنها حل خواهند شد.

اما فقط مشکلات به افزونه‌ها مربوط نمی‌شد. گویا ویرایش جدید چندان هم ویرایش بدون مشکلی نیست: در نسخه‌ی جدید وردپرس برای نمایش بلاگچرخان تابع wp_list_bookmarks ارائه شده. این تابع به طور پیش‌فرض عنوان دسته‌بندی پیوندهای بلاگچرخان را به آغاز فهرست آنها اضافه می‌کند مگر آن که پارامتر ورودی title_li مقدار نداشته باشد (یعنی طبق مستندات وردپرس باید اینطوری باشد). جالب اینجاست که عملاً اینطوری نیست و با وجود ارسال پارامتر خالی این تابع کار خودش را می‌کند! به همین لحاظ کاربران ویرایش جدید وردپرس برای حل این مشکل باید فایل bookmark-template.php شان (واقع در شاخه‌ی wp-includes) را با نسخه‌ی رفع اشکال شده‌ی آن جایگزین کنند (کلی هم دنبال رفع ایراد این یکی گشتم). تمام شد!

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




نظر بدهید

تا به حال کسی نظر نداده.

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.