گزیر

::گاهنوشتهای حمیدرضا محمدی::

دربارهٔ من:

آخرین نظردهندگان:

مشترک شوید:

ایمیل خود را در جعبهٔ زیر وارد کنید و دکمهٔ اشتراک را بزنید.

جستجو:

Valid XHTML 1.0 Transitional RSS Feed

پیشگویی آسمانی یا توطئه‌ی زمینی؟

۸۵/۰۶/۲۲

این ادعانامه را بخوانید (احتمال دارد قبلاً آن را دیده باشید چون از طریق گروههای یاهو و وبلاگها در حجم بالا تکثیر شده است).

حملات تروریستی یازدهم سپتامبر

به نظر من این ادعانامه سند یک «پیشگویی» نیست و اصلاً نمی‌توان به آن به عنوان «دلیلی بر حقانیت» یا یک «پیشگویی معجزه‌آسا» تکیه کرد (اصلاً چه دلیلی دارد خدایی که برای سال و ماه و تقویم تعیین تکلیف کرده است، در کتاب آسمانیش از تقویم ِ -حتی از نظر کارشناسان مسیحی- نامعتبر و بی‌پایه‌ی میلادی استفاده کند؟ [توضیح: گویا در مورد این که واقعاً تولد حضرت عیسی (ع) در سال مبدأ تاریخ میلادی اتفاق افتاده باشد تردیدهای زیادی وجود دارد.]). برعکس، این مطلب از نظر من دقیقاً یک سند ضداسلامی است و می‌تواند ادعانامه‌ای باشد بر این که واقعه‌ی تروریستی یازدهم سپتامبر حقیقتاً توسط مسلمانان معتقد برنامه‌ریزی و اجرا شده است (البته در اینجا من مدعی نیستم که اینطوری نبوده، حرفم چیز دیگری است)! تصورش را بکنید -از دیدگاه غیرمسلمانانی که این تفسیر به گوششان می‌خورد- : مسلمانانی که این آیه را به عنوان «برنامه‌ی کاری خود» در نظر داشته‌اند و در قالب آن حمله‌ی تروریستی تلاش کرده‌اند این پیشگویی را با دستان خودشان محقق کنند!

حتی به نظر من تکثیر این ادعانامه می‌تواند توطئه‌ای باشد بر علیه مسلمانان به عنوان جمعیتی که به این کتاب آسمانی معتقدند: بد نیست بدانید که احتمالاً اساس این نگاه آینده‌بینانه به این آیه، انتشار یک شایعه‌ی اینترنتی در مورد علت تعیین روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای عملی کردن این حمله‌ی تروریستی است که در آن ادعا شده در آیه‌ی ۱۱ از فصل ۹ قرآن (؟!!) آمده که «یکی از فرزندان عربستان (=اسامه بن لادن!) عقاب وحشتناکی را بیدار خواهد کرد، خشم عقاب بر زمین فرو خواهد افتاد، هر چند این واقعه موجب هراس و نومیدی عده‌ای از مردمان می‌شود، بیشتر آنها را خوشحال می‌کند: چرا که خشم عقاب زمین خدا را تطهیر خواهد کرد و پس از آن صلح ایجاد خواهد شد!» در این صفحه ضمن طرح این شایعه، توضیحاتی در مورد دروغ بودن آن داده شده است.

بد نیست نگاهی نیز به این صفحه و شأن نزول و تفسیر آیات ۱۰۷ الی ۱۱۰ از سوره‌ی توبه در تفسیر نمونه بیندازید تا دلایل واقعی اشاره‌ی این آیات را به ساختمان و خرابی آن متوجه شوید.

جدول شعر برای اندروید
حسابداری شخصی تدبیر




۱۰ نظر

حميد رضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۲۳ ساعت: ۱:۱۹

مجددا سلام و مجددا آفرين!
با نظراتت كاملا موافقم…

ممنون،
فعلا با اجازه…

سروش:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۹

من كه از اين متن چيز زيادي نفهميدم! ميشه جمله‌ها رو كوتاه‌تر هم نوشت كه بقيه هم بفهمن! نميشه؟

حمیدرضا:

تاریخ: ۸۵/۰۶/۲۶ ساعت: ۱۳:۰۶

آره، میشه، فکر کردی من برای چی اینجا رو راه انداختم؟ یکی از دلیلاش اینه که یک کمی (با تمرین و زیادنویسی) این وضعیت فجیع نوشتنمو بهتر کنم. سعی میکنم بعدا بهتر بنویسم. شما هم این یکیو فعلاً ببخشید!

نسیم:

تاریخ: ۸۵/۰۸/۱۴ ساعت: ۲۲:۲۳

مطالب جالبی رو نوشتی ولی سعی کن مختصر و مفید بنویسی

محمد:

تاریخ: ۸۵/۱۱/۲۳ ساعت: ۳:۳۴

بنام نازنین رایحۀ هستی بخش زندگی .
ای ناشناس درمیان ما ، ای پدرآسمانی .
حال میدانم که چطور مرا از خاک بی مقدار آفریدی ، وبرای خلق من از تمامی نیروها کمک گرفتی ، وبدون هیچ پاداشی تمام نیروهای طبیعت را برای حفاظت از حیات من بکار گماردی ،تا شاید معرفت درک تورا پیدا کنم ، زهی تآسف که من اسیر غرایز نفسانی خود بودم ، از گناهانی که در مقابل دیدگان تو کردم شرمسارم ،هرچه کردم باچشمانی باز بود چون تو از فطرت خود درنهادم قرار داده بودی ومرز بین من با حیوان مشخص بود .
اگر می دانستم مکانی دور از چشم توست ، ازشرم بدانجا پناه می بردم اما چکنم که آسمان وزمین ملک توست وتو خالق من هستی .
میدانم که تو بخشایندۀ بزرگ هستی اما همان فطرت تو بمن میگوید :
چقدر بخشش،وحق هم داری من گناهانم را قبول دارم فقط از تو میخواهم فرصت گناه را از من بگیری واجازۀ خدمت در راهت را بمن ارزانی فرمائی تا در زمان مرگ ، همانطور،
که سر بزیر دارم بگویم ، ای پدر آسمانی من بجز تو کسی را ندارم … با ترازوی عدالت گناهان مرا نسنج وازمن در گذر …..درگذر ازمن … که تو بخشایندۀ بزرگ هست.
سانسور حقیقتی تلخ http://h1.ripway.com/pishgooyan/672817-A.zip

مینا:

تاریخ: ۸۶/۰۱/۲۶ ساعت: ۱۶:۰۷

من كه هیچی نفهمیدم جملات نامفهومبود

بهناز:

تاریخ: ۸۷/۰۶/۲۲ ساعت: ۱۷:۰۲

خیلی عالی بود من یکی که خوشم اومد

بهناز:

تاریخ: ۸۷/۰۶/۲۲ ساعت: ۱۷:۰۹

خای مهربوتم خیلی دوست دارم ولی نمیدونم جرا هرجی قران میخونم هرجی صلوات میفرستم ودعا میکنم بهت نزدیک نمیشم ازت خواهش میکنم اگه خطای ی از من سر زده تو منوببخشی

نیما:

تاریخ: ۸۸/۰۶/۱۵ ساعت: ۱:۱۹

خوب بود
ولی مطالعات خودت رو به طرف شرایط حال هم بکشون

سما:

تاریخ: ۸۹/۰۵/۳۰ ساعت: ۱۰:۳۵

واقعا جات تو صدا و سیمای جمهوری اسلامی با این تفاسیر ابکیت خالیه!
خیلی اعتماد به نفس داری که راجع به کتاب با این محتوای عالی نظر میدی

خروجی آر.اس.اس نظرات این نوشته:»

ارسال نظر برای این نوشته امکانپذیر نیست.